Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές/τριες θα κατανοήσουν τις βασικές έννοιες της τουριστικής οικονομικής, θα συζητήσουν τη σημασία του τουρισμού στην οικονομική ανάπτυξη και θα εμβαθύνουν σε ζητήματα που αφορούν στις οικονομικές, κοινωνικές, πολιτιστικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις της τουριστικής ανάπτυξης τόσο σε τοπικό-περιφερειακό όσο και σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εισαγωγικές έννοιες της τουριστικής οικονομικής. Σχέση τουριστικής οικονομικής και άλλων επιστημονικών κλάδων. Εννοιολογικό περιεχόμενο και χαρακτηριστικά του τουρισμού και των τουριστών. Κατηγορίες τουρισμού: μαζικός, εναλλακτικός, ειδικών ενδιαφερόντων. Η τουριστική αγορά. Οργάνωση των τουριστικών επιχειρήσεων. Το τουριστικό προϊόν. Μάρκετιγκ, διαφήμιση τουριστικού προϊόντος. Θεωρητικές προσεγγίσεις των τουριστικών αναγκών, των κινήτρων και της τουριστικής καταναλωτικής συμπεριφοράς. Οικονομική ανάλυση της τουριστικής ζήτησης: προσδιοριστικοί παράγοντες, μέτρηση, χαρακτηριστικά. Οι κλάδοι της τουριστικής βιομηχανίας. Τουριστική προσφορά: διακρίσεις, προσδιοριστικοί παράγοντες. Οι οικονομικές, κοινωνικές και πολιτιστικές επιπτώσεις του τουρισμού. Οι επιπτώσεις της τουριστικής ανάπτυξης στο φυσικό και δομημένο περιβάλλον. Σχεδιασμός και διαχείριση της τουριστικής ανάπτυξης. Πολιτικές βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Λαγός Δ., (2005) “Τουριστική Οικονομική”, έκδ. Κριτική, Αθήνα.
2. Βαρβαρέσος Σ., (2008) “Οικονομική του Τουρισμού”, έκδ. Προπομπός, Αθήνα
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Lickorish, L., Jenkinns, C. (2004), "Μια εισαγωγή στον τουρισμό", Αθήνα: Εκδόσεις Κριτική
Κοκκώσης, Χ., Τσάρτας, Π. (2001), "Βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη και περιβάλλον", Αθήνα: Εκδόσεις Κριτική
Doswell, R. (2002), "Τουρισμός. Ο ρόλος του αποτελεσματικού μάνατζμεντ". Αθήνα: Εκδόσεις Κριτική