ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΕΘΝΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ / INTERNATIONAL EDUCATION
ΚωδικόςΕΜ107
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΠαιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΑριστοτέλης Ζμας
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600017675

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 173
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής634

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΕΘΝΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2022 – 2023
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600227384

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοEducation Blue
ΌροφοςGroundfloor
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ ΛΥΟΜΕΝΟ 1 (172)
ΗμερολόγιοThursdsay 15:00 to 18:00
Τύπος Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση: 1. Να εξηγούν την επιστημολογία και τη μεθοδολογία του πεδίου της Διεθνούς Εκπαίδευσης. 2. Να αναγνωρίζουν τον ρόλο διαφόρων φορέων εκπαίδευσης (π.χ. υπερεθνικών οργανισμών, πολυεθνικών εταιρειών, ΜΚΟ) υπό το πρίσμα της διεθνούς εκπαιδευτικής διακυβέρνησης. 3. Να αναλύουν κριτικά τις εξελίξεις που διαμορφώνονται στο επαγγελματικό έργο του/της εκπαιδευτικού από τη σκοπιά της Διεθνούς Εκπαίδευσης. 4. Να συζητούν κριτικά την αναγκαιότητα της διεθνούς προσέγγισης για την πληρέστερη ερμηνεία εκπαιδευτικών διεργασιών σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον.
Γενικές Ικανότητες
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
1) Εισαγωγή και προβληματισμός 2) Δίκτυα εκπαίδευσης 3) Υπερεθνικοί οργανισμοί και εκπαίδευση 3) Διεθνής λόγος και ανασυγκρότηση εκπαιδευτικών συστημάτων 5) Οικουμενική εκπαίδευση και γραμματισμός: η περίπτωση του PISA 6) Αναλφαβητισμός, φτώχεια και εκπαίδευση: το διεθνές πρόγραμμα «Εκπαίδευση για Όλους» 7) Διεθνής εκπαίδευση και ανθρώπινα δικαιώματα 8) Παγκοσμιοποίηση και δια βίου μάθηση 9) Διεθνείς τάσεις περί δια βίου μάθησης 10) Διεθνείς διαστάσεις της ιδιωτικοποίησης στην εκπαίδευση 11) Διεθνής εκπαίδευση, παγκόσμιος ισομορφισμός και μέτρηση «ποιότητας» 12) Παρουσιάσεις εργασιών 13) Ανακεφαλαίωση μαθήματος
Λέξεις Κλειδιά
Διεθνής Εκπαίδευση, Παγκοσμιοποίηση, Διεθνή Προγράμματα και Έρευνες
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις782,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων200,7
Συγγραφή εργασίας / εργασιών190,6
Εξετάσεις30,1
Σύνολο1204
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
1) Εκπόνηση γραπτής εργασίας: Οι φοιτητές/τριες καλούνται να εργαστούν ατομικά ή ομαδικά, εφαρμόζοντας τις γνώσεις και δεξιότητες που θα καλλιεργηθούν κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Για την τελική εξειδίκευση και διατύπωση του θέματος οι φοιτητές/-ήτριες συμβουλεύονται τον διδάσκοντα [Βαθμός: 2]. 2) Τελική εξέταση: Προβλέπεται η συμμετοχή των φοιτητών/τριών σε γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου. Η τελική εξέταση προσφέρει την ευχέρεια για μια ολιστική θεώρηση του περιεχομένου του μαθήματος. Αναμένεται ότι οι φοιτητές/ήτριες θα είναι σε θέση να επεξεργάζονται με κριτικό τρόπο ζητήματα που έχουν μελετήσει στο πλαίσιο του μαθήματος. Η συγκεκριμένη εξέταση διεξάγεται με ανοικτά βιβλία. Οι φοιτητές/τριες καλούνται είτε να επιλύσουν ένα πρόβλημα, είτε να επεξεργαστούν ανοικτές ερωτήσεις που οδηγούν σε απαντήσεις δοκιμιακού χαρακτήρα. Η εκ μέρους των φοιτητών/τριών επεξεργασία των δύο αυτών τύπων θεμάτων καλείται να διακρίνεται από λογική συνοχή, επιστημονική συνέπεια και ακρίβεια ως προς τον θεωρητικό σχολιασμό [Βαθμός: 8].
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Corpus σημειώσεων
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Ελληνόγλωσση 1) Ζμας, Α. (2007). Παγκοσμιοποίηση και εκπαιδευτική πολιτική. Αθήνα: Μεταίχμιο. 2) Ματθαίου, Δ. (επιμ.) (2002). Η εκπαίδευση απέναντι στις προκλήσεις του 21ου αιώνα. Νέες ορίζουσες και προοπτικές. Αθήνα: εκδόσεις Λιβάνη. 3) Νικολακάκη, Μ. (επιμ.) (2004). Παγκοσμιοποίηση, Τεχνολογία και Παιδεία στη Νέα Κοσμόπολη. Αθήνα: Ατραπός. 4) Τσαούσης, Δ. (2007). Η εκπαιδευτική πολιτική των Διεθνών Οργανισμών. Παγκόσμιες και ευρωπαϊκές διαστάσεις. Αθήνα: Gutenberg. 5) UNESCO (2002). Εκπαίδευση: ο θησαυρός που κρύβει μέσα της (μετάφρ. Ομάδα Εργασίας του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας). Αθήνα: Gutenberg. Ξενόγλωσση 1) Bickmore, K., Hayhoe, R., Manion, C., Mundy, K. & Read, R. (Ed.) (2017). Comparative and In-ternational Education. Issues for Teachers. Toronto: Canadian Scholars. 2) Epstein, E. (Ed.) (2016). Crafting a Global Field. Six Decades of the Comparative and International Education Society. Hong Kong: Springer. 3) Hayden, M., Levy, J. & Thompson, J. (Ed.) (2015). The SAGE Handbook of Research in International Education. London: Sage. 4) McGrath, S. & Gu, Q. (Ed.) (2017). Routledge Handbook of International Education and Development. London & New York: Routledge. 5) Robertson, S., Mundy, K., Verger, A. & Menashy, F. (Ed.) (2012). Public Private Partnerships in Education. New Actors and Modes of Governance in a Globalizing World. Cheltenham: Edward Elgar. 6) Seddon, T. & Levin, J. S. (Ed.) (2013). Educators, Professionalism and Politics: Global Transitions, National Spaces and Professional Projects. London & New York: Routledge. 7) Verger, A., Lubienski, C. & Steiner-Khamsi, G. (Ed.) (2017). World Yearbook of Education 2016. The Global Education Industry. London & New York: Routledge. 8) Verger, A., Novelli, A. & Altinyelken, H. K. (Ed.) (2012). Global Education Policy and International Development. New Agendas, Issues and Policies. London & New York: Bloomsbury.
Τελευταία Επικαιροποίηση
28-03-2023