Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα α) θα γνωρίζουν τα βασικά θεωρητικά χαρακτηριστικά της κριτικής παιδαγωγικής, β) θα κατανοούν τις ιστορικές και κοινωνικές συνθήκες της γέννησης και ανάπτυξης της κριτικής παιδαγωγικής και γ) θα κατανοούν τις θεωρητικές επιρροές που δέχτηκαν οι σημαντικότεροι εκπρόσωποί της
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η κριτική παιδαγωγική ως οπτική θεωρητικής σκέψης και πρακτική γεννήθηκε στις Η.Π.Α. στη δεκαετία του 1980. Η κατανόησή της αποτελεί σύνθετο εγχείρημα που περιλαμβάνει την ανάλυση των κοινωνικών, πολιτικών και ιδεολογικών συνθηκών της γέννησης και ανάπτυξής της, τη μελέτη των εννοιών που προσέλαβε και των τρόπων με τους οποίους τις χρησιμοποιεί, την ανάδειξη των διαφορών μεταξύ των εκπροσώπων της και τη διακρίβωση των παιδαγωγικών πρακτικών που τη χρησιμοποιούν.
Λέξεις Κλειδιά
κριτική παιδαγωγική, αναπαραγωγή, αντίσταση, μεταμοντέρνο
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Γρόλλιος, Γ., Γούναρη, Π. (2016) Απελευθερωτική και Κριτική Παιδαγωγική στην Ελλάδα, Ιστορικές διαδρομές και προοπτική, Αθήνα: Gutenberg