i) Σημειώσεις Στατιστικής του διδάσκοντα για τις προηγμένες μεθόδους.
ii) Επιστημονικά άρθρα & Βιβλία:
Bozikas, V. P., Kosmidis, M. H., Giannakou, M., Kechayas, P., Tsotsi, S., Kiosseoglou, G., Fokas, K. & Garyfallos, G. (2014). Controlled shifting of attention in schizophrenia and bipolar disorder through a dichotic listening paradigm. Comprehensive Psychiatry, 55, 1212-1219.
Γιαννακού, M., Ρούσση, Π., Κοσμίδου, Μ.-Ε., Κιοσέογλου, Γ., Αδαμοπούλου, Α., & Γαρύφαλλος, Γ. (2013). Προσαρμογή της Κλίμακας Κατάθλιψης του Beck-ΙΙ σε Ελληνικό Πληθυσμό. Hellenic Journal of Psychology, 10, 120-146.
Γναρδέλλης Χ. (2013). Ανάλυση δεδομένων με το IBM SPSS Statistics 21. Εκδόσεις Παπαζήση, Αθήνα.
Δεδικούση, Α., Γωνίδα, Ε. Ν., & Κιοσέογλου, Γ. (2014). Κατανόηση συναισθημάτων και συναισθηματική επίγνωση κατά τη σχολική ηλικία: Η συμβολή της γνωστικής επίδοσης των παιδιών και των αντιλήψεών τους για τη γονεϊκή ζεστασιά ή ψυχρότητα. Επιστημονική Επετηρίδα Τμήματος Ψυχολογίας,
Α.Π.Θ., Τόμος Ι', 1-31.
Gonida, Ε., Kiosseoglou, G., & Papakyriakidou, Ο. (2007). Promoting metacognitive skills in preschool age: An intervention study in the classroom. In P. Misailidi, Α. Brouzos, & Α. Efklides (Eds.), Scientific Annals of Psychological Society of Northern Greece, Vol. 5 (pp. 133-162). Athens: Ellinika Grammata.
Hu, L.-T., & Bentler, P. M. (1999). Cutoff criteria for fit indexes in covariance structure analysis: Conventional criteria versus new alternatives. Structural Equation Modeling, 6, 1–55.
Kosmidis, M. H., Giannakou, M., Garyfallos, G., Kiosseoglou, G., & Bozikas, V. P. (2011). The impact of impaired Theory of Mind on social interactions in schizophrenia. Journal of the International Neuropsychological Society, 17, 511-521.
Nearchou, F. A., Stogiannidou, A., & Kiosseoglou, G. (2014). Adaptation and psychometric evaluation of a resilience measure in Greek elementary school students. Psychology in the Schools, 51, 58-71.