Προηγμένες Στατιστικές Μέθοδοι Επεξεργασίας Εμπειρικών Δεδομένων

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΠροηγμένες Στατιστικές Μέθοδοι Επεξεργασίας Εμπειρικών Δεδομένων / Advanced Statistical Medhos for the Analysis of Empirical Data
ΚωδικόςΔΤ-603
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΨυχολογίας
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600016291

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ Γνωστική Ψυχολογία και Εφαρμογές (2018-2022)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 18
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό Κατ' Επιλογήν4210

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΠροηγμένες Στατιστικές Μέθοδοι Επεξεργασίας Εμπειρικών Δεδομένων
Ακαδημαϊκό Έτος2022 – 2023
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Class ID
600227556
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Το μάθημα αποτελεί ουσιαστικά συνέχεια του μεταπτυχιακού μαθήματος «Βασικές στατιστικές μέθοδοι επεξεργασίας εμπειρικών δεδομένων». Προϋποθέτει τη γνώση της βασικής στατιστικής μεθοδολογίας που εφαρμόζεται στην ψυχολογική έρευνα. Επιδίωξη του μαθήματος είναι η επέκταση του επιστημονικού εξοπλισμού των φοιτητών/τριών σε προχωρημένες και εξειδικευμένες μεθόδους στατιστικής ανάλυσης. Ο στόχος είναι να καταστούν ικανοί στην επιλογή και εφαρμογή των κατάλληλων μεθόδων για την αντιμετώπιση σύνθετων ερευνητικών προβλημάτων, όπου αυτά προκύψουν στο πλαίσιο των ερευνητικών εν γένει εργασιών που θα κληθούν να εκπονήσουν.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στατιστική ανάλυση σύνθετων πειραματικών σχεδίων μέσω μεθόδων της ανάλυσης διασποράς. Λογιστική παλινδρόμηση. Ανάλυση κυρίων συνιστωσών και διερευνητική ανάλυση παραγόντων. Εισαγωγή στα μοντέλα δομικών εξισώσεων. Εφαρμογή προηγμένων στατιστικών μεθόδων μέσω λογισμικού στατιστικής ανάλυσης.
Λέξεις Κλειδιά
ANOVA, Λογιστική παλινδρόμηση, Διερευνητική ανάλυση παραγόντων, Μοντέλα δομικών εξισώσεων
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Πολυμεσικό υλικό
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση του PowerPoint. Διδασκαλία του στατιστικού πακέτου SPSS στο εργαστήριο πληροφορικής. Moodle.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Σεμινάρια1606,2
Εργαστηριακή Άσκηση1003,8
Σύνολο26010
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτές εξετάσεις, ποσοστό αξιολόγησης 100%.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
i) Σημειώσεις Στατιστικής του διδάσκοντα για τις προηγμένες μεθόδους. ii) Επιστημονικά άρθρα & Βιβλία: Bozikas, V. P., Kosmidis, M. H., Giannakou, M., Kechayas, P., Tsotsi, S., Kiosseoglou, G., Fokas, K. & Garyfallos, G. (2014). Controlled shifting of attention in schizophrenia and bipolar disorder through a dichotic listening paradigm. Comprehensive Psychiatry, 55, 1212-1219. Γιαννακού, M., Ρούσση, Π., Κοσμίδου, Μ.-Ε., Κιοσέογλου, Γ., Αδαμοπούλου, Α., & Γαρύφαλλος, Γ. (2013). Προσαρμογή της Κλίμακας Κατάθλιψης του Beck-ΙΙ σε Ελληνικό Πληθυσμό. Hellenic Journal of Psychology, 10, 120-146. Γναρδέλλης Χ. (2013). Ανάλυση δεδομένων με το IBM SPSS Statistics 21. Εκδόσεις Παπαζήση, Αθήνα. Δεδικούση, Α., Γωνίδα, Ε. Ν., & Κιοσέογλου, Γ. (2014). Κατανόηση συναισθημάτων και συναισθηματική επίγνωση κατά τη σχολική ηλικία: Η συμβολή της γνωστικής επίδοσης των παιδιών και των αντιλήψεών τους για τη γονεϊκή ζεστασιά ή ψυχρότητα. Επιστημονική Επετηρίδα Τμήματος Ψυχολογίας, Α.Π.Θ., Τόμος Ι', 1-31. Gonida, Ε., Kiosseoglou, G., & Papakyriakidou, Ο. (2007). Promoting metacognitive skills in preschool age: An intervention study in the classroom. In P. Misailidi, Α. Brouzos, & Α. Efklides (Eds.), Scientific Annals of Psychological Society of Northern Greece, Vol. 5 (pp. 133-162). Athens: Ellinika Grammata. Hu, L.-T., & Bentler, P. M. (1999). Cutoff criteria for fit indexes in covariance structure analysis: Conventional criteria versus new alternatives. Structural Equation Modeling, 6, 1–55. Kosmidis, M. H., Giannakou, M., Garyfallos, G., Kiosseoglou, G., & Bozikas, V. P. (2011). The impact of impaired Theory of Mind on social interactions in schizophrenia. Journal of the International Neuropsychological Society, 17, 511-521. Nearchou, F. A., Stogiannidou, A., & Kiosseoglou, G. (2014). Adaptation and psychometric evaluation of a resilience measure in Greek elementary school students. Psychology in the Schools, 51, 58-71.
Τελευταία Επικαιροποίηση
07-04-2021