Διαδικτυακά περιβάλλοντα μάθησης στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔιαδικτυακά περιβάλλοντα μάθησης στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών / Web based learning environments in science teaching
ΚωδικόςΔΠΔΜ305
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΠαιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΒασίλειος Κουλούντζος
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600015099

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔιαδικτυακά περιβάλλοντα μάθησης στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών
Ακαδημαϊκό Έτος2022 – 2023
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Class ID
600227787

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΠαιδαγωγική Σχολή (Πύργος)
ΌροφοςΌροφος 5
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 507 (181)
ΗμερολόγιοΠέμπτη 18:00 έως 21:00
Τύπος Μαθήματος
Eιδίκευσης / Kατεύθυνσης
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Εξοικείωση των μεταπτυχιακών φοιτητών και φοιτητριών που συμμετέχουν με τις ιδιαιτερότητες της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών και τις δυνατότητες και δυναμικές που αναπτύσσονται με τη βοήθεια των διαδικτυακών περιβαλλόντων μάθησης. Εξοικείωση των μεταπτυχιακών φοιτητών και φοιτητριών που συμμετέχουν με τις δυνατότητες και τα λειτουργικά πλεονεκτήματα των διαδικτυακών περιβαλλόντων μάθησης. Σχεδιασμός και υλοποίηση μαθημάτων για τη διδασκαλία των φυσικών επιστημών πάνω σε διαδικτυακό περιβάλλον μάθησης. Μερική παραμετροποίηση και χρήση των δυνατοτήτων που παρέχονται, όπως της πολυμεσικής ενσωμάτωσης, των δυνατοτήτων επικοινωνίας, της άρσης χρονικών και τοπικών περιορισμών, της συνεργατικότητας και της συλλογικότητας που αναπτύσσονται.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Οι κοινωνικές και τεχνολογικές εξελίξεις που βιώνουμε τις μέρες μας, σηματοδοτούν και τις εξελίξεις που γίνονται ή πρόκειται να γίνουν στην ανώτερη εκπαίδευση και στη δια βίου μάθηση. Στις μέρες μας η τέταρτη επανάσταση μετά την πρώτη βιομηχανική επανάσταση και οι αστραπιαίες τεχνολογικές αλλαγές που οδήγησαν τις εξελίξεις στην εποχή της πληροφορίας και της πληροφορικής κατ' επέκταση επηρέασαν όλες τις κοινωνικές δομές και την εκπαίδευση που ακολουθεί με αργά βήματα, προσπαθώντας να προτείνει νέες μετασχηματισμένες διδακτικές μεθόδους ή νέες δραστικές λύσεις που θα βοηθήσουν τις κοινωνίες να μετεξελιχθούν, να ενταχθούν και να ακολουθήσουν τις νέες εποχές που έρχονται και τους νέους κόσμους που δημιουργούνται. Επομένως είναι κρίσιμη και αναγκαία η αναδιοργάνωση των συστημάτων πληροφορίας και εκπαίδευσης για να διευκολυνθεί η μεταμόρφωση αυτή, έτσι ώστε να επιτραπεί η διάδοση, η συζήτηση και η ανάπτυξη των νέων ιδεών και γνώσεων. Στα πλαίσια του μαθήματος θα συζητηθούν οι παρακάτω ενότητες: Σχεδιασμός και ανάπτυξη διαδικτυακού {συνεργατικού} περιβάλλοντος μάθησης (wbl{c}e) Ορισμοί, μεικτά & ενοποιημένα μοντέλα εφαρμογής Παιδαγωγικές αρχές, λειτουργικά χαρακτηριστικά & στρατηγικές που ορίζουν το διαδικτυακό περιβάλλον μάθησης Μοντέλο έρευνας και ανάπτυξης του εκπαιδευτικού διαδικτυακού περιβάλλοντος μάθησης Μοντέλα προσέγγισης ανθρώπων και διαδικτυακού περιβάλλοντος, σχεδιασμός διεπαφών Διδακτικός μετασχηματισμός του διαδικτυακού περιβάλλοντος μάθησης Ανάπτυξη του διαδικτυακού περιβάλλοντος μάθησης Δημιουργία μιας κοινότητας μάθησης βασισμένη στον παγκόσμιο ιστό (web based learning community - wblc) για τη διδασκαλία των φυσικών επιστημών Εφαρμογές.....
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις802,7
Εργαστηριακή Άσκηση802,7
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων301
Πρακτική (Τοποθέτηση)501,7
Συγγραφή εργασίας / εργασιών602
Σύνολο30010
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Συνολική εικόνα στην τάξη Συμμετοχή στην διαδικτυακή συζήτηση που εξελίσσεται κατά την διάρκεια του εξαμήνου Οργάνωση και υλοποίηση τηε τελικής εργασίας Πρακτική στο σχολείο με υλοποίηση του σεναρίου που σχςδιάστηκε κατά την διάρκεια του εξαμήνου
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Capra, F. (1983), The Turning Point: Science, Society, and the Rising Culture, Simon and Schuster, Bantam paperback: ISBN 0-553-34572-9 Geertz, C. (1973). The interpretation of cultures. New York: Basic. Harasim, L., Hiltz, S.R., Teles, L., and Turoff, M., 1995. Learning Networks: A Field Guide to Teaching and Learning Online. Cambridge MA: MIT Press. Harmon, S.W. and Jones, M.G. (1999) The five levels of Web use in education: Factors to consider in planning online courses. Educational Technology, 39(6), 28-32. Hiltz, S. R.(1998). Collaborative Learning in Asynchronous Learning Networks: Building Learning Communities, Invited Address at "WEB98" Orlando Florida November 1998 Hiltz, S.R. and Turoff, M. 1978/1993. The Network Nation: Human Communication via Computer. Revised edition, Cambridge MA: MIT Press. Johnson, D. W. 1981. "Student-student interaction: The neglected variable in education". Educational Research, Vol. 10, N.1, pp. 5-10. Laurillard, D. (2002) Rethinking University Teaching: A Framework for the effective use of educational technology, Routledge, London Mioduser, D., Nachmias, R., Lahav, O., & Oren, A. (2000). Web-Based Learning Environments: Current Pedagogical and Technological State. Journal of Research on Computing in Education, vol. 33(1), pp55-77 Lewis D., Allan B., (2005) Virtual Learning Communities Open University Press Norman. D.A. (1983) Design principles for human-computer interfaces. Resta, P. & Laferrière, T. (2007). Technology in support of collaborative learning. Educational Psychology Review, 19, 65-83. Wang, L.C.C. & Beasley, W. (2002). Effects of Learner Control and Hypermedia Preference on Cyber-students Performance in a Web-Based Learning Environment. Journal of Educational Multimedia and Hypermedia, 11(1), 71-91. Norfolk, VA: AACE. Weller, Martin (2007). Virtual Learning Environments: Using, Choosing and Developing your VLE. Oxford, UK: Routledge.
Τελευταία Επικαιροποίηση
19-09-2022