ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ / DEVELOPING SPORT TOURISM
ΚωδικόςΜΑΥ6
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τη Θεσσαλονίκη
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΚωνσταντίνος Αλεξανδρής
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600015311

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΘΛΗΤΙΜΟΥ, ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 31
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικόΕαρινό-10

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
Ακαδημαϊκό Έτος2022 – 2023
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600228504
Τύπος Μαθήματος
Γενικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΜΑΥ1 ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ, ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
  • ΜΑΥ2 ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ, ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
  • ΜΑΥ3 ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ, ΤΗΝ ΑΝΑΨΥΧΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Σκοπός του μαθήματος είναι να αναλυθεί η Ελληνική και διεθνής αγορά του αθλητικού τουρισμού, οι τάσεις και προοπτικές και να κατανοηθεί ο αντίκτυπος του αθλητικού τουρισμού στην οικονομία, την τουριστική ανάπτυξη, την κοινωνία και το περιβάλλον. Με το πέρας του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση να: • Να κατανοήσουν την αγορά του αθλητικού τουρισμού και τις τάσεις • Να κατανοήσουν τις θετικές επιπτώσεις της ανάπτυξης προγραμμάτων αθλητικού τουρισμού στην κοινωνία, την οικονομία και το περιβάλλον στα πλαίσια της βιωσιμότητας • Να χρησιμοποιήσουν στοιχεία καταναλωτικής συμπεριφοράς για τμηματοποίησης της αγοράς του αθλητικού τουρισμού • Να σχεδιάσουν συνέργειες αθλητικού τουρισμού σε στρατηγικό επίπεδο • Να εφαρμόσουν αρχές μάρκετινγκ για την ανάπτυξη προγραμμάτων αθλητικού τουρισμού • Να εφαρμόσουν μοντέλα ποιότητας υπηρεσιών στα προγράμματα αθλητικού τουρισμού • Να εφαρμόσουν μοντέλα αξιολόγησης ποιότητας αθλητικών υπηρεσιών
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Εισαγωγή – Αγορά – Τάσεις 2. Αθλητικός κι Εναλλακτικός Τουρισμός 3. Case Study – Τουρισμός Ευεξίας 4. Τμηματοποίησης της Αγοράς 5. Αντίκτυπος του Αθλητικού Τουρισμού 6. Αθλητικές Διοργανώσεις 7. Μάρκετινγκ Αθλητικού Τουρισμού 8. Επώνυμος Αθλητικός Τουρισμός – 9. Ανάπτυξη επώνυμων αθλητικών τουριστικών προορισμών 10. Ανάπτυξη Επώνυμων τουριστικών προορισμών 11. Cases Studies : Δρομικές Διοργανώσεις 12. Ποιότητα στον Αθλητικό Τουρισμό 13. Παρουσιάσεις Τελικών Εργασιών
Λέξεις Κλειδιά
Αθλητικός Τουρισμός, Στρατηγικός Σχεδιασμός
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις75
Συγγραφή εργασίας / εργασιών100
Εξετάσεις75
Σύνολο250
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
1. Ομαδική Εργασία (2 ατόμων) 70% 2. Τελικές Εξετάσεις 30% Ο τελικός βαθμός θα ανακοινωθεί μετά την ολοκλήρωση και των δύο τμημάτων της εξέτασης Οδηγίες για το project δίνονται στο e learning
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Ηλεκτρονική Διεύθυνση Εργαστηρίου «Διοίκησης Αθλητισμού, Τουρισμού και Αναψυχής»: sportourmanlab.web.auth.gr/ Βασικό Βιβλίο Αλεξανδρής, Κ. (2018) Διοίκηση Αθλητικού Τουρισμού. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Κυριακίδης ‘Άρθρα Alexandris, Κ., & Kaplanidou, Κ. (2014). Marketing Sport Event Tourism: Sport Tourist Behaviors and Destination Provisions, Sport Marketing Quarterly, pp. 125-126. Alexandris, K., Kouthouris, C., Funk, D., Giovani, K. (2009) Segmenting Winter Sport Tourists by Motivation: The Case of Recreational Skiers. Journal of Hospitality Marketing and Management, 18, 480-500. Alexandris, K. (2016). Testing the role of sport event personality on the development of event involvement and loyalty: The case of mountain running races. International Journal of Festivals and Event Management, 7 (1), pp. 2-20. Alexandris, K. Theodorakis, N., Kaplanidou, K., Papadimitriou D., (2017, in press). "Event Quality and Loyalty among Runners with Different Running Involvement Levels: The Case of “The Alexander the Great” International Marathon”. International Journal of Festival and Event Management. K Alexandris, J Du, D Funk, ND Theodorakis (2016). Leisure constraints and the psychological continuum model: a study among recreational mountain skiers, Leisure Studies, 1-14 Bull, C., & Lovell, J., (2007). The Impact of Hosting Major Sporting Events on Local Residents: an Analysis of the Views and Perceptions of Canterbury Residents in Relation to the Tour de France. Journal of Sport & Tourism, pp. 229-248. Collins, A., Jones., C., & Munday., M. (2009). Assessing the environmental impacts of mega sporting events: Two options? Tourism Management, 828–837. Bouchet, P., Bodet, G., Bernache-Assollant, I., Kada, F. (2011). Segmenting sport spectators: Construction and preliminary validation of the Sporting Event Experience Search (SEES) scale, Sport Management Review 14 (1), 42-53. Melian-Gonzalez, A and Garcia-Falcon, J M (2003) Competitive potential of tourism in destinations. Annals of Tourism Research 30(3), 720-740. Olsen, M D (2004) Literature in Strategic Management in the Hospitality Industry. International Journal of Hospitality Management 23, 411-424. Ελληνική Αλεξανδρής, Κ. (2017). Η συνεισφορά αθλητικών διοργανώσεων μικρής κλίμακας στην τοπική τουριστική Ανάπτυξη, στο Τσάρτας, Π., Λύτρας, Π. (εκδ). Τουρισμός, Τουριστική Ανάπτυξη, Συμβολές Ελλήνων Επιστημόνων, Αθήνα: Παπαζήσης.
Τελευταία Επικαιροποίηση
10-06-2023