ΘΕΜΕΛΙΩΔΕΙΣ ΑΡΧΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΘΕΜΕΛΙΩΔΕΙΣ ΑΡΧΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ / FUNDAMENTAL PRINCIPLES OF SCIENCE
ΚωδικόςΨΥ-604
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΨυχολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600020290

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ψυχολογίας (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 348
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής635

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΘΕΜΕΛΙΩΔΕΙΣ ΑΡΧΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Class ID
600229247
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Γενικών Γνώσεων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Δεν υπάρχουν προαπαιτήσεις για το μάθημα
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να: 1) Προτείνει και να διατυπώνει νέα ερωτήματα που παραμένουν ανοικτά για περαιτέρω έρευνα 2) Κατανοεί τα προτερήματα της ενεργού μάθησης μέσω της επίλυσης προβλημάτων σε αντιδιαστολή με την παθητική διδασκαλία μέσω της απομνημόνευσης 3) Προσεγγίζει κριτικά ήδη δημοσιευμένες ερευνητικές μελέτες 4) Διακρίνει και να επιλέγει την έγκριτη επιστημονική βιβλιογραφία 5) Δομήσει και να συγγράψει ένα επιστημονικό άρθρο στη βάση του ορθού επιστημονικού λόγου
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Tο μάθημα εξετάζει την επιστήμη ως την ύστατη κατάκτηση της ανθρώπινης νόησης και καλύπτει βασικές αρχές επιστημονικού λόγου. Πρωτοτυπία, αντίληψη και αντικειμενικότητα. Παραλλαγή στη φύση. Αποδείξιμα και απορρίψιμα επιστημονικά ερωτήματα. Παρατήρηση φαινομένων, διατύπωση υπόθεσης, πειραματικός σχεδιασμός, διατύπωση θεωρίας. Ανακάλυψη και ερμηνεία στις επιστήμες της ζωής. Επιστημονικά πρότυπα και ετυμηγορία γεγονότων. Επιστήμη, οριακή επιστήμη, ψευδοεπιστήμη και σύγχρονες αντιφάσεις. Μηχανές βιβλιογραφικής αναζήτησης και συγγραφή ερευνητικού άρθρου. Η σύγκλιση των θετικών επιστημών και των ανθρωπιστικών σπουδών. Διεπιστημονικότητα και αμοιβαίος εμπλουτισμός γνωστικών πεδίων.
Λέξεις Κλειδιά
Επιστημονικός λόγος, επιστημονική έρευνα, φυσικές επιστήμες, βιοεπιστήμη
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Παρουσιάσεις Powerpoint στις διαλέξεις, εκπαιδευτικά video και ηλεκτρονική επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις983,8
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων301,2
Εξετάσεις20,1
Σύνολο1305
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Τελικές γραπτές εξετάσεις
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
S. Ramón y Cajal: Τα Τονωτικά της Θέλησης: Κανόνες και Παραινέσεις στην Επιστημονική Έρευνα. Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2015 (50658622)
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
S. Ramón y Cajal: Δοκίμια Ψυχολογίας. Εκδόσεις Εκκρεμές, Αθήνα, 2014 (77108995)
Τελευταία Επικαιροποίηση
15-05-2023