Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
• Βαμβακίδου, Ι. (2005). Θράκες: Ιστορική Καταγραφή και ιστορική ανάγνωση των εικαστικών μαρτυριών για την συμμετοχή τους στον Αγώνα του 1821. Θεσσαλονίκη: Α. Σταμούλης.
• Ανδρέου, Α. & Βαμβακίδου, Ι. (2006) Το πλήθος των αγαλμάτων, η περίπτωση της Φλώρινας: Αναγνώσεις δημοσίων μνημείων και ασκήσεις ιστορίας. Θεσσαλονίκη: Α.Σταμούλης.
• Βαμβακίδου, Ι. (2010). Ήταν μια φορά ένα κοινοτάρχης, Χρήστος Τανιμανίδης 1906-1968, οικογενειακό αρχείο Ελευθερίας Τανιμανίδη-Μπαλτατζή. Ξάνθη: ΠΑΚΕΘΡΑ, 245.
• Βαμβακίδου, Ι., Γκόλια, Π. (2011). Μελέτη και καταγραφή της τοπικής ιστορίας του Βελβεντού. Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρία Κοινωνία των Πολιτών Βελβεντού, 250 σελ. (Σχολικό εγχειρίδιο τοπικής ιστορίας, Βιβλίο δασκάλου, Τετράδιο εργασιών).
• Ελευθερίου, Π. & Βαμβακίδου, Ι. (2015). Ψηφιακή αξιοποίηση ξυλόγλυπτων χειροτεχνημάτων στη διδακτική της τοπικής ιστορίας. Υπότιτλος: Η περίπτωση της ελληνικής Θράκης, Πρόταση διδασκαλίας, Θεσσαλονίκη: University Studio Press, σ.120.
https://uowm.academia.edu/IfigeneiaVamvakidou
http://www.stamoulisant.gr/
http://www.biblionet.gr/main.asp?page=results&key=%CF%83%CF%84%CE%B1%CE%BC%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%B7%CF%82+%CE%B1%CE%BD%CF%84
http://www.biblionet.gr/main.asp?page=results&key=%CE%92%CE%A5%CE%96%CE%91%CE%9D%CE%A4%CE%99%CE%9D%CE%9F%CE%A3+%CE%94%CE%9F%CE%9C%CE%9F%CE%A3
ΠΡΟΣΘΕΤΗ ΜΕΛΕΤΗ
Βέικος Θ., Θεωρία και Μεθοδολογία της Ιστορίας, Θεμέλιο, Αθήνα 1987.
Βloch M., Aπολογία για την Ιστορία. Το επάγγελμα του ιστορικού, μετ. Κ. Γαγανάκης, Εναλλακτικές Εκδόσεις, Αθήνα 1994.
Braudel F., Mελέτες για την Ιστορία, μετ. Οντέτ Βαρών – Ρόδη Σταμούλη, ΕΜΝΕ – Μνήμων, Αθήνα 1987².
Braudel F. κ.ά., Η Μεσόγειος, μετ. ΄Εφη Αβδελά – Ρίκα Μπενβενίστε – Κ. Αντύπας, τ. Α΄ - Β΄, Αλεξάνδρεια, Αθήνα 1990.
Γαγανάκης Κ., «Τα Annales 1929-1990: σχολή ιστορίας ή κίνηση ιστορικών;», Θεωρία και Κοινωνία 5 (1991), 29 – 66.
Γεωργιάδου Κίρκη, «Η σχολή των Annales και η θετικιστική ιστοριογραφία», Φιλόλογος 32 (1983), 152 – 172.
Γιαννόπουλος Γ., «Μια συνολική πρόταση για τη σχολική Ιστορία», Τα Ιστορικά 16 (1992), 190 – 203.
De Certeau M., «Ιστορία και μυθοπλασία», μετ. Λυδία Παπαδάκη, ΄Ιστωρ 3 (1991), 5 – 27.
Δερτιλής Γ. Β., Παιδεία και Ιστορία, Καστανιώτης, Αθήνα 1999.
Dosse F., Η Ιστορία σε ψίχουλα. Από τα Αnnales στη «Νέα Ιστορία», μετ. Αγγελική Βλαχοπούλου, επιμ. Χ. Χατζηιωσήφ, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, Ηράκλειο 1993.
Iggers G. G., «Για τη “γλωσσική στροφή” στην ιστορική σκέψη και την ιστοριογραφία», ΄Ιστωρ 9 (1996), 17 – 32.
Iggers G. G., Η Ιστοριογραφία στον 20ο αιώνα, μετ. Π. Ματάλας, Νεφέλη, Αθήνα 1999.
Iggers G. G., The German Conception of History. The National Tradition of Historical Though from Herder to the Present, Wesleyan University Press, Middletown, Connecticut 1983².
Κόκκινος Γ., Από την Ιστορία στις ιστορίες. Προσεγγίσεις στην ιστορία της ιστοριογραφίας, την επιστημολογία και τη διδακτική της ιστορίας, Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 1998.
Κόκκινος Γ., «Ο ιστορικισμός, τα Annales, η γλωσσολογική στροφή και η δομική κρίση της σύγχρονης ιστοριογραφίας», Φιλολογική 57 (1996), 7 – 10.
Λιάκος Α., «Μεταμοντερνισμός και ιστορία», Το Βήμα 1-3-1998.
Μαυροσκούφης Δ. Κ., «Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση και σχολική ιστορία: το “αρχαίον μαθηματικόν πρόβλημα”», Χρονικά του Π.Σ.Π.Θ. 10 (2000), 52 – 66.
Μαυροσκούφης Δ. Κ., Εμπειρίες και απόψεις μαθητών και φοιτητών σχετικές με το μάθημα της Ιστορίας: θεωρητικά ζητήματα και εμπειρική έρευνα, Αφοί Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 1999.
Μαυροσκούφης Δ. Κ., Η σχολική Ιστορία στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (1975 – 1995): η μεταπολιτευτική εκδοχή του σισύφειου μύθου, Αφοί Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 1997.
Μαυροσκούφης Δ. Κ., «Οι κυρίαρχες ιδεολογικές επιρροές στην ελληνική εκπαίδευση: το παράδειγμα της σχολικής ιστορίας», Παιδαγωγική Επιθεώρηση 26 (1997), 37 – 59.
Μαυροσκούφης Δ. Κ., «Μαρξιστική “oρθοδοξία” και σχολική ιστορία στην Ελλάδα: κριτική και προπαγάνδα στην κρίσιμη δεκαετία του 1980», Πρακτικά 2ου Διεθνούς Συνεδρίου «Η Παιδεία στην αυγή του 21ου αιώνα. Ιστορικο-συγκριτικές προσεγγίσεις», ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Πατρών, Πάτρα 2003.
Μαυροσκούφης Δ. Κ., «Χριστιανικά σωματεία και εκπαιδευτική πολιτική (1964 – 1999): η εξέγερση του “καλού νοικοκύρη” ως στοιχείο κανονικότητας», Πρακτικά 1ου Διεθνούς Συνεδρίου για την Ιστορία της Εκπαίδευσης, ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Πατρών, Gutenberg, Αθήνα 2002.
Μουζέλης Ν., «Πάνω στις σχέσεις Ιστορίας και Κοινωνιολογίας», ΄Ιστωρ 5 (1993), 13 – 20.
Μπαγιόνας Α., Η έννοια της προόδου και η μεθοδολογία της Ιστορίας, Παπαζήσης, Αθήνα 1970.
Νάκου Ειρήνη, «Ιστορική σκέψη και ιστορική εκπαίδευση στα τέλη του 20ου αιώνα», Σύγχρονη Εκπαίδευση 96/97 (1997), 97 – 105.
Walsh W. H., Eισαγωγή στη Φιλοσοφία της Ιστορίας, μετ. Φ. Βώρος, ΜΙΕΤ, Αθήνα 1982.