ΔΙΓΛΩΣΣΙΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΓΛΩΣΣΙΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ / BILINGUALISM AND EDUCATION
ΚωδικόςΕΠ.2.055
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΕπιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΠετρούλα Τσοκαλίδου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID80003414

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΓΛΩΣΣΙΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600229472

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΠαιδαγωγικό Μπλε
ΌροφοςΥπόγειο 1
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ ΥΠΟΓΕΙΟ ΛΥΟΜΕΝΟ 1 (171)
ΗμερολόγιοFreitag 16:00 to 18:30
Τύπος Μαθήματος
Eιδίκευσης / Kατεύθυνσης
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες του μαθήματος: -θα έχουν αποκτήσει γνώση για τα είδη, τους ορισμούς και τα σχετικά ζητήματα που αφορούν την επαφή των γλωσσών στην κοινωνία και στο σχολείο. -θα έχουν αποκτήσει την απαραίτητη γνώση για να αξιολογούν τη γενικότερη απόδοση και συμπεριφορά των παιδιών της τάξης τους ανεξάρτητα από το γλωσσικό και πολιτισμικό τους υπόβαθρο -θα μπορούν να αναπτύξουν δικά τους εκπαιδευτικά εργαλεία που θα αναδεικνύουν την παιδική διγλωσσία στην τάξη
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο μάθημα περιλαμβάνονται ζητήματα ορισμών της διγλωσσίας, τα είδη της διγλωσσίας, συναφή ζητήματα που αφορούν την επαφή των γλωσσών στην κοινωνία και στο σχολείο, αφηγήσεις και κείμενα δίγλωσσων παιδιών προς συζήτηση εκπαιδευτικές εφαρμογές που προάγουν τη διγλωσσία στο σχολείο Ζητήματα διαγλωσσικότητας στην επικοινωνία, στο σχολείο και στην τέχνη
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Σεμινάρια90,4
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων502
Εκπόνηση μελέτης (project)301,2
Συγγραφή εργασίας / εργασιών200,8
Εξετάσεις20,1
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές/ριες αξιολογούνται με δύο μικρές ομαδικές ή μία μεγαλύτερη ατομική ερευνητική εργασία κατά τη διάρκεια του εξαμήνου, τη συμμετοχή τους στα μαθήματα και την τελική εξέταση που μπορεί να είναι είτε γραπτή, είτε προφορική, ανάλογα με το περιεχόμενο και τις προδιαγραφές της εργασίας που θα έχουν πραγματοποιήσει.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Υλικό στην πλατφόρμα του μαθήματος Τσοκαλίδου, Ρ. (2017) SiDaYes! Πέρα από τη διγλωσσία προς τη διαγλωσσικότητα/Beyond bilingualism to translanguaging. Αθήνα: Gutenberg. Τσοκαλίδου, Ρ. (2012) Χώρος για Δύο. Ζητήματα Διγλωσσίας και Εκπαίδευσης. Θεσσαλονίκη: Ζυγός
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Material uploaded on the elearning platform Σκούρτου, E. (2011) Η διγλωσσία στο σχολείο. Αθήνα: Gutenberg
Τελευταία Επικαιροποίηση
08-06-2023