ΣΥΝΤΑΞΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΥΝΤΑΞΗ / Syntax
Τίτλος στα ΙταλικάSINTASSI
Κωδικός11325
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΙταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΘωμαή Ρουσουλιώτη
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600000752

Πρόγραμμα Σπουδών: Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 54
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Ιταλική Γλώσσα και ΦιλολογίαΚατ' Επιλογήν Υποχρεωτικά326

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΥΝΤΑΞΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία4
Ώρες Συνολικά52
Class ID
600229654
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Ιταλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές αναμένεται να είναι σε θέση να: •κατανοούν την αλληλεπίδραση της σύνταξης με άλλα επίπεδα γλωσσικής ανάλυσης και κυρίως της μορφολογίας •εμβαθύνουν στα βασικά στοιχεία και τους κανόνες της σύνταξης στην ιταλική και στην ελληνική γλώσσα •αναλύουν τις έννοιες της καθολικής γραμματικής και της παραμετρικής ποικιλίας •κατανοούν τη γραμματική της φραστικής δομής και •να είναι σε θέση να την εφαρμόζουν στην πράξη •ερμηνεύουν τους μετασχηματιστικούς κανόνες και •να είναι σε θέση να τους εφαρμόσουν στην πράξη.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αυτό αποτελεί εισαγωγή στο επίπεδο της συντακτικής ανάλυσης της γλώσσας με έμφαση στη συντακτική ανάλυση της ελληνικής και της ιταλικής γλώσσας σε πολύγλωσσους μαθητές. Πραγματεύεται τον τρόπο με τον οποίο δομούνται και αναλύονται οι φράσεις και οι προτάσεις μιας φυσικής γλώσσας και τη μεθοδολογία ανάλυσης βασικών συντακτικών φαινομένων. Βασικό "εργαλείο" περιγραφής αποτελεί η Θεωρία των Αρχών και Παραμέτρων μέσα στο πρότυπο της γενετικής θεωρίας, καθώς και οι σύγχρονες εξελίξεις του. Το μάθημα προτείνεται για προπτυχιακούς φοιτητές του τμήματος από το γ΄ εξάμηνο σπουδών και μετά, με την προϋπόθεση ότι κατά το πρώτο έτος των σπουδών τους θα έχουν ολοκληρώσει επιτυχώς τουλάχιστον ένα εισαγωγικό μάθημα στη γλωσσολογία. Θέματα εξέτασης αποτελούν τα εξής: η γραμματική της φραστικής δομής, η σύνταξη του Χ΄ (Χ τονούμενου), οι μετασχηματιστικοί κανόνες, τα τεστ γραμματικότητας, παράμετροι που επηρεάζουν τη σειρά των όρων της πρότασης, η θεωρία κυβέρνησης και αναφορικής δέσμευσης και οι υποθεωρίες από τις οποίες αποτελείται.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις602,4
Εργαστηριακή Άσκηση401,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων200,8
Εξετάσεις301,2
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης: Εφαρμόζονται δύο διαφορετικές προσεγγίσεις για την αξιολόγηση των φοιτητών ανάλογα με τον ρυθμό μελέτης: 1. Για την περίπτωση της κατά πρόσωπο παρακολούθησης μαθημάτων, ο φοιτητής δύναται να λάβει μέρος σε δύο κουίζ που πραγματοποιούνται κατά την διάρκεια του εξαμήνου, ο μέσος όρος των οποίων θα αποτελέσει και την τελική του βαθμολόγηση. Αποτελεί απαράβατο όρο η συνεχής και αδιάλειπτη παρακολούθηση των μαθημάτων με μόνο δύο συνολικά απουσίες. Στην περίπτωση αποτυχίας στα κουίζ οδηγείται στις τελικές εξετάσεις. 2. Συμμετοχή στις τελικές εξετάσεις του μαθήματος.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Εγχειρίδια μαθήματος: 1.Donati, C. 2002. Sintassi Elementare. Carocci editore S.p.A.: Roma. 2.Φιλιππάκη-Warburton, Ειρ. 1992. Εισαγωγή στη Θεωρητική Γλωσσολογία. Αθήνα: Νεφέλη. 3. Πετρούνιας, Ε. (2007). Νεοελληνική Γραμματική και Συγκριτική (Αντιπαραθετική) Ανάλυση. Θεσσαλονίκη: University Studio Press.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
•Adger, D. 2003. Core syntax: a minimalist approach. Oxford: Oxford University Press. •Carnie, A. 2013. Syntax. A Generative Introduction. Oxford: Wiley Blackwell. •Θεοφανοπούλου-Κοντού, Δ. 1989. Μετασχηματιστική Σύνταξη. Από την θεωρία στην πράξη. Αθήνα: Καρδαμίτσα. •Fromkin,V., Rodman, R. & Hyams, N. (2008). Εισαγωγή στη μελέτη της γλώσσας. Μτφρ.: Γ. Βάζου, Γ. Ξυδόπουλος, Φ. Παπαδοπούλου & Α. Τσαγγαλίδης. Eπιμ.: Γ. Ξυδόπουλος. Αθήνα: Πατάκης. •Haegeman, L. 1994. Introduction to Government and Binding Theory. Oxford: Blackwell. •Haegeman, L. 2006. Thinking Syntactically: A Guide to Argumentation and Analysis. Oxford: Blackwell. •Κλαίρης, Χ. & Γ. Μπαμπινιώτης.2005. Γραμματική της Νέας Ελληνικής. Δομολειτουργική -επικοινωνιακή. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. •Κλαίρης, Χ. 2007. Λειτουργική Γλωσσολογία. Mτφ. Ε. Σελλά. Αθήνα: Eλληνικά Γράμματα. •Κρύσταλ, Ντ. 2003. Λεξικό γλωσσολογίας και φωνητικής. (Μτφρ. Γ. Ι. Ξυδόπουλος). Αθήνα: Πατάκης. •Rizzi, L. 1993. Issues in Italian Syntax. The Hague: Mouton de Gruyter. •Ρούσσου, Ά.2015. Σύνταξη. Γραμματική και Μινιμαλισμός. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: https://repository.kallipos.gr/bitstream/11419/581/1/00_master_document_ROUSSOU.pdf •Wiltschko, M. 2014. The Universal Structure of Categories. Towards a Formal Typology. Cambridge: Cambridge University Press.
Τελευταία Επικαιροποίηση
21-02-2022