ΙΤΑΛΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΙV

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΙΤΑΛΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΙV / Italian literature IV
Τίτλος στα ΙταλικάLetteratura Italiana 4
Κωδικός11356
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΙταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280006660

Πρόγραμμα Σπουδών: Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 127
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Ιταλική Γλώσσα και ΦιλολογίαΚατ' Επιλογήν Υποχρεωτικά746

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΙΤΑΛΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΙV
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία4
Ώρες Συνολικά52
Class ID
600229671
Τύπος Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ιταλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση: - να αναγνωρίσουν ένα ποιητικό ή πεζογραφικό κείμενο των συγγραφέων της εποχής υπό μελέτη (από τις Aπαρχές έως και τον Ανθρωπισμό) - να εφαρμόσουν στην λογοτεχνική ανάλυση ενός κειμένου της υπό μελέτη εποχής τις γνώσεις που απέκτησαν στη ποιητική, στην υφολογία, στη μετρική και στο ιστορικό-πολιτισμικό πλαίσιο της περιόδου.
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Αναλυτική παρουσίαση των σημαντικότερων λογοτεχνικών προσώπων και ρευμάτων των υπό μελέτη αιώνων (XIII-XV), με παράλληλες αναφορές στο ευρωπαϊκό λογοτεχνικό πλαίσιο. Κριτική ανάγνωση των έργων των υπό μελέτη συγγραφέων. Στοιχεία μετρικής και υφολογίας.
Λέξεις Κλειδιά
Δάντης, Ανθρωπισμός, Πετράρχης, Βοκάκιος
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Η επικοινωνία με τους φοιτητές γίνεται μέσω email και Zoom.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις522,1
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων351,4
Εξετάσεις632,5
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Λαμβάνοντας υπόψη τους μαθησιακούς στόχους, τη μέθοδο διδασκαλίας και το περιεχόμενο του μαθήματος, αξιολογείται η γνώση του φοιτητή σχετικά με την ιστορία της ιταλικής λογοτεχνίας. Η αξιολόγηση είναι προφορική και στο τέλος του εξαμήνου. Στους φοιτητές που παρακολουθούν δίνεται η ευκαιρία να εξεταστούν κατά τη διάρκεια του εξαμήνου με δυο προφορικά τεστ προόδου. Σε αυτή την περίπτωση δεν επιτρέπονται πάνω από δυο απουσίες. Αν ξεπεράσουν και τα δυο τεστ απαλλάσσονται από τη τελική εξέταση.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
M.Santagata, L.Carocci, A.Casadei, M.Tavoni, "Il filorosso" vol 1, Laterza, Bari-Roma 2020 ediz. rossa Programma del corso Dal volume il filorosso vol. 1* La scuola siciliana pp. 49-51, 216-217 Giacomo da Lentini - pp. 51, 217 Jacopo da Lentini, T9 “Amor è uno desio che ven da core” pp. 217-219 Il sonetto p. 188 La generazione di mezzo pp. 53-54, 224 Guittone d’Arezzo - pp. 54-55, 225 Guittone d’Arezzo T11 “Tuttor ch’io dirò Gioi, gioiva cosa” pp. 225-26 Guido Guinizelli - pp. 56, 226-27 Guido Guinizelli T13 “Io voglio del ver la mia donna laudare” pp. 231-32 Il ‘dolce stil novo’ pp. 57-59, 233 Guido Cavalcanti - pp. 59-61, 208-10 Guido Cavalcanti, “Chi è questa che vèn, ch’ogn’om la mira” pp. 182-85 Rime p.186-89. T4 “Voi che per gli occhi mi passaste il core” pp. 194-95 Dante Alighieri - pp. 76-77, 454-61 La vita nova - pp. 77-78, 402-03 La vita nova: T27 “Tanto gentile e tanto onesta pare” pp. 413-16 Il filone comico-realistico pp. 61-62, 237 Cecco Angiolieri - p. 239 Cecco Angiolieri, T19 “S’i’ fosse foco, ardere’ lo mondo” pp. 241-42 La poesia religiosa pp. 62, 243 Francesco dAssisi pp. 63-64 Iacopone da Todi - pp. 64, 246-47 Jacopone da Todi, T22 “Donna de Paradiso” (vv. 1-87) pp. 249-50, 252-53 La narrativa duecentesca pp. 66-7 Brunetto Latini pp. 68-69 Il novellino pp. 70-73, 813, T19 pp. 813-14 Dante Alighieri - Rime pp. 79-80, 418 Rime: T29 “Guido, i’ vorrei che tu e Lippo ed io” pp. 418-20 I trattati dell’esilio: Convivio, De vulgari eloquentia, La Monarchia pp. 80-83, 430, 440 La Commedia pp. 85-89, 279-286 T1 Inferno I (vv.1-105) pp. 286-94 T21 Inferno XXVI (13-142) pp. 383-390 Francesco Petrarca pp. 90-96 Secretum pp. 563-64 T20 Secretum II (L’accidia) pp. 564-66 Canzoniere pp. 97-100, 504-07 Canzoniere: T4 “Era il giorno ch’al sol si scoloraro” pp. 516-519 T5 “Erano i capei d’or a l’aura sparsi” pp. 519-21 “La vita fugge” pp. 498-501 I Trionfi pp. 96-97, 572-73 Giovanni Boccaccio p.101-02, 801-04 Filocolo - Filostrato - Teseida - Commedia delle ninfe fiorentine - Elegia di Madonna Fiammetta - pp. 102-04, 786-87, 790-91 Decameron pp. 104-07, 675-77, 799 Decameron: Giornata V, 9 T5 “Federigo degli Alberghi” pp. 700-07, Giornata VI, 9 T8 Guido Cavalcanti pp. 724-27 Genealogie, Corbaccio pp. 108-09, 795 Dal volume il filorosso vol. 1** Umanesimo pp. 4-8 Angelo Poliziano pp. 41, 210-12 Le stanze pp. 42-3, 212-14 Le stanze T3 strofe 98-102, pp.223-26 La favola di Orfeo pp. 228-29 Matteo Maria Boiardo pp. 44-45 Orlando innamorato pp. 45-46, 540-42 Orlando innamorato: T21 strofe 20-28 pp. 544-48
Τελευταία Επικαιροποίηση
22-02-2024