ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΣ ΙΤΑΛΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ I

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΣ ΙΤΑΛΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ I / Italian for academic use I
Τίτλος στα ΙταλικάItalian for academic use I
Κωδικός11417
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΙταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280006594

Πρόγραμμα Σπουδών: Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 12
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Ιταλική Γλώσσα και ΦιλολογίαΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΣ ΙΤΑΛΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ I
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία4
Ώρες Συνολικά52
Class ID
600229679
Τύπος Μαθήματος
Eιδίκευσης / Kατεύθυνσης
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ιταλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Πολύ καλή γνώση της ιταλικής γλώσσας (επίπεδο τουλάχιστον Γ1)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στο τέλος του κύκλου μαθημάτων οι φοιτητές θα πρέπει: 1.να αναγνωρίζουν και να διακρίνουν τα δοκιμιακά κείμενα μέσα στο σύνολο των έργων της ιταλικής λογοτεχνίας 2. να κατανοούν τον ιταλικό ακαδημαϊκό λόγο τόσο στην προφορική όσο και στη γραπτή του μορφή 3. να είναι σε θέση να ερμηνεύουν με κριτικό τρόπο κείμενα, δοκίμια και άρθρα που άπτονται του πεδίου της ιταλικής λογοτεχνίας 4.να γράφουν/παράγουν αντίστοιχα κείμενα με λογική δομή, με ευχέρεια και συνθετική ικανότητα, χρησιμοποιώντας το πλέον κατάλληλο και αποτελεσματικό ύφος 5.να είναι σε θέση να συντάσσουν κείμενα που ακολουθούν συγκεκριμένους τυπογραφικούς κανόνες έχοντας εξοικειωθεί με τον τρόπο δομής και σύνταξης δοκιμίων της ιταλικής λογοτεχνίας
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Αντικείμενο του μαθήματος συνιστά η μελέτη του ακαδημαϊκού ιταλικού λόγου που άπτεται του πεδίου της ιταλικής λογοτεχνίας. Δια της μελέτης επιλεγμένων κείμενων της ιταλικής λογοτεχνίας καταγράφονται και αναδεικνύονται οι φιλολογικές έρευνες που έλαβαν χώρα κατά καιρούς και επιδιώκεται η άντληση συνθετικών και απλοποιημένων πληροφοριών αναφορικά με τις μεθόδους και τις τεχνικές των διαφόρων κριτικών εκδόσεων. Αναδεικνύεται η έννοια της φιλολογίας ως κριτικής του κειμένου και ως ερμηνείας των λογοτεχνικών έργων. Με τον τρόπο αυτό ορίζεται η επιστημονικότητά της και παρέχονται οι βασικές κατευθυντήριες γραμμές σε εκείνους που επιθυμούν να ασχοληθούν με το αντικείμενο. Μέσω της μελέτης και της ανάλυσης (άρθρων, δοκιμίων και πραγματειών) συντελείται η εξοικείωση με την έννοια και τη μορφή των επιστημονικών κειμένων καθώς και με εξέχουσες μορφές Ιταλών δοκιμιογράφων (Umberto Eco, Pier Paolo Pasolini, Eugenio Montale).
Λέξεις Κλειδιά
Κατανόηση, παραγωγή, σύνταξη επιστημονικών δοκιμίων ιταλικής λογοτεχνίας
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Η/Υ, διαδίκτυο, ηλεκτρονικός προβολέας
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις401,6
Σεμινάρια120,5
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων351,4
Συγγραφή εργασίας / εργασιών431,7
Εξετάσεις200,8
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Ο βαθμός επίτευξης των στόχων του μαθήματος από τον κάθε φοιτητή ελέγχεται με τους ακόλουθους τρόπους: με την ενεργό παρουσία και συμμετοχή του στη διάρκεια των μαθημάτων, καθώς και με την ποιότητα της τελικής ατομικής γραπτής εργασίας.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Βιβλιογραφία Φωτοτυπίες κατά τη διάρκεια του μαθήματος La Porta Filippo, Pasolini. Profili di storia letteraria, Il Mulino, 2012. Eco Umberto, Come si fa una tesi di laurea. Le materie umanistiche, Bompiani, 2013 Serianni Luca, Leggere, scrivere, argomentare. Prove ragionate di scrittura, Laterza, 2015. Cioffi Fabio, Cristofori Alberto, Gavazzi Elena, Leggere letteratura. Le forme, i temi, i classici, Bruno Mondadori, 1994. Stussi Alfredo, Introduzione agli studi di filologia italiana, Il Mulino, 1994. Stussi Alfredo, Breve avviamento alla filologia italiana, Il Mulino, 2009. Basile Bruno (a cura di), Letteratura e Filologia, Zanichelli, 1975. La Porta Filippo, La nuova narrativa italiana, Bollati Boringhieri, 1999. Marchese Angelo, Metodi e prove strutturali, Principato, 1979. Pasolini Pier Paolo, Saggi sulla politica e sulla società, Arnoldo Mondadori Editore, 1999. Montale Eugenio, Il secondo mestiere. Arte, musica, società, Mondadori, 1981.
Τελευταία Επικαιροποίηση
15-05-2024