ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ / INTRODUCTION TO APPLIED LIGUISTICS
Τίτλος στα ΙταλικάIntroduzione alla Linguistica Applicata
Κωδικός11425
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΙταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600019748

Πρόγραμμα Σπουδών: Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 41
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Ιταλική Γλώσσα και ΦιλολογίαΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία4
Ώρες Συνολικά52
Class ID
600229686
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία)
  • Ιταλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές πρέπει να μπορούν: • Να αναγνωρίζουν τα βασικά πεδία του χώρου της Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας με εστίαση στην απόκτηση και εκμάθηση δεύτερης και ξένης γλώσσας και στην εκπαιδευτική γλωσσολογία. • Να συνδέσουν την θεωρία με την πράξη και πιο συγκεκριμένα μέσα από εφαρμογές στη γλωσσική εκπαίδευση και στην απόκτηση/εκμάθηση της Ιταλικής ως Γ2 ειδικότερα • Να εξοικειωθούν με τη χρήση εργαλείων του Συμβουλίου της Ευρώπης και του ECML σχετικά με τις εκπαιδευτικές γλωσσικές πολιτικές και την εκμάθηση γλωσσών • Να μπορούν να θέτουν ερευνητικούς στόχους και να διεξάγουν μικρής κλίμακας εμπειρική έρευνα πάνω σε ζητήματα του χώρου της εφαρμοσμένης γλωσσολογίας που συζητήθηκαν
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
Περιεχόμενο Μαθήματος
Ορολογία-Επιστημονικά πεδία Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας. Στα πλαίσια του μαθήματος γίνεται ειδική αναφορά σε τομείς της εφαρμοσμένης γλωσσολογίας με εστίαση στην απόκτηση και εκμάθηση δεύτερης και ξένης γλώσσας αλλά και ιδιαίτερα στην εκπαιδευτική γλωσσολογία. Πιο συγκεκριμένα μελετώνται πεδία/ζητήματα όπως: η γλωσσική εκπαίδευση και ζητήματα διδασκαλίας δεύτερης/ξένης γλώσσας, οι ατομικές διαφορές στην απόκτηση/εκμάθηση δεύτερης/ξένης γλώσσας, η ανάλυση γλωσσικών και εκπαιδευτικών αναγκών, η δι/πολυγλωσσία και η γλωσσική ετερότητα σε πολύγλωσσα περιβάλλοντα (ενήλικες & παιδιά), κοινωνιογλωσσολογικές προσεγγίσεις και γλωσσικές ιδεολογίες στην κοινωνία και στην εκπαίδευση, η επικοινωνιακή γλωσσική δεξιότητα, τα επίπεδα γλωσσομάθειας και τα διάφορα πλαίσια για τη διδασκαλία και αξιολόγηση της γλώσσας, τα εργαλεία του Συμβουλίου της Ευρώπης και του ΕCML σχετικά με τις εκπαιδευτικές γλωσσικές πολιτικές, αλλά και ειδικά θέματα όπως η δεύτερη/ξένη γλώσσα για ειδικούς σκοπούς και η γλωσσική ένταξη προσφύγων και μεταναστών. Όλα τα παραπάνω ζητήματα εξετάζονται μέσα από εφαρμογές στη Γ2 γενικότερα και στην Ιταλική ως Γ2 ειδικότερα. Επίσης παράλληλα με τις εβδομαδιαίες διαλέξεις, το μάθημα παρέχει μια εισαγωγή στον ερευνητικό σχεδιασμό και τις ερευνητικές μεθόδους (ποιοτικής και ποσοτικής έρευνας) που εφαρμόζονται σε μελέτες και έρευνες στο χώρο της εφαρμοσμένης γλωσσολογίας.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις522,1
Σεμινάρια80,3
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων502
Συγγραφή εργασίας / εργασιών301,2
Εξετάσεις100,4
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Παρέχονται 2 εναλλακτικοί τρόποι αξιολόγησης: 1. Συνεχής Αξιολόγηση μέσω εργασιών, οι οποίες κατατίθενται σε στάδια κατά τη διάρκεια του εξαμήνου (πιο συγκεκριμένα θα υπάρχουν 4 στάδια υποβολής με τη μορφή 3 εργασιών κατά τη διάρκεια του εξαμήνου και μιας τελικής εργασίας στο τέλος του εξαμήνου). • 1η φάση-υποβολή 1ης εργασίας: επιλογή θέματος και αιτιολόγηση (επίσης δήλωση εάν η εργασία θα είναι ατομική ή ομαδική (ζευγάρια) • 2η φάση-υποβολή 2ης εργασίας: Περίληψη εργασίας • 3η φάση-υποβολή 3ης εργασίας: Outline, σχεδιασμός και βιβλιογραφική ανασκόπηση (1000-1500 λέξεις). • 4η φάση υποβολή τελικής εργασίας: Τέλος εξαμήνου-υποβολή εργασίας και δημόσια/ονλαιν παρουσίαση στα πλαίσια του μαθήματος (2500 λέξεις για την ατομική εργασία). Εάν ο φοιτητής/η φοιτήτρια δεν ολοκληρώσει επιτυχώς κάποιο από τα στάδια της συνεχούς αξιολόγησης μέσω εργασιών, οδηγείται σε τελική εξέταση. Για τη συμμετοχή στη διαδικασία της συνεχούς αξιολόγησης συνίσταται η παρουσία στο μάθημα και η συμμετοχή στις συζητήσεις και στις σχετικές δραστηριότητες. 2. Τελική Εξέταση
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Επιλογές Συγγραμμάτων: Βιβλίο [86197161]: Διδάσκοντας δίγλωσσα παιδιά, Ασπασία Χατζηδάκη Λεπτομέρειες Βιβλίο [86200188]: ΓΛΩΣΣΑ, ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ, Μήτσης Ναπολέων Λεπτομέρειες Βιβλίο [102074550]: 100 Βασικές έννοιες για τη γλωσσολογία, Γαβριηλίδου Ζωή,Μητσιάκη Μαρία, Φλιάτουρας Ασημάκης Λεπτομέρειες Πρόσθετο Διδακτικό Υλικό: Βιβλίο [91685492]: The Palgrave Handbook of Applied Linguistics Research Methodology [electronic resource], Aek Phakiti / Peter De Costa / Luke Plonsky / Sue Starfield Λεπτομέρειες Βιβλίο [91718577]: Handbook of Educational Linguistics [electronic resource], Spolsky Λεπτομέρειες
Τελευταία Επικαιροποίηση
21-03-2022