ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΑΠΟΚΤΗΣΗ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ / SECOND LANGUAGE ACQUISITION AND LANGUAGE ASSESSMENT
Τίτλος στα ΙταλικάAcquisizione della Lingua Seconda e Valutazione Linguistica
Κωδικός11427
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΙταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600019750

Πρόγραμμα Σπουδών: Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 38
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Ιταλική Γλώσσα και ΦιλολογίαΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΑΠΟΚΤΗΣΗ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία4
Ώρες Συνολικά52
Class ID
600229688
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία)
  • Ιταλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές αναμένεται ότι μετά την επιτυχή παρακολούθηση του μαθήματος θα έχουν αποκτήσει τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες για: • Να κατανοούν τα σημεία διεπαφής των δύο επιστημονικών πεδίων (Απόκτηση Δεύτερης Γλώσσας και Γλωσσική Αξιολόγηση) • Να συνδέσουν την θεωρία με την πράξη και πιο συγκεκριμένα μέσα από αναλυτικά προγράμματα και συστήματα πιστοποίησης γλωσσομάθειας (και της Ιταλομάθειας ειδικότερα) • Να εξοικειωθούν με τη χρήση εργαλείων στον Ευρωπαϊκό χώρο (Συμβουλίου της Ευρώπης, ECML) σχετικά με τη γλωσσική απόκτηση, εκμάθηση και αξιολόγηση. • Να συζητούν παραμέτρους και ατομικές διαφορές ως προς την επίδρασή τους στην γλωσσική απόκτηση και στη γλωσσική επίδοση χρησιμοποιώντας τη σωστή ορολογία.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
Περιεχόμενο Μαθήματος
Αντικείμενο του συγκεκριμένου μαθήματος είναι τα σημεία διεπαφής ανάμεσα στα δύο επιστημονικά πεδία αυτό της Απόκτησης Δεύτερης Γλώσσας και της Γλωσσικής Αξιολόγησης και οι εφαρμογές τους στην Ιταλική ως Γ2. Τα επιμέρους πεδία που θα μελετηθούν είναι: Βασικές Αρχές των δύο πεδίων, Πολυγλωσσική Αξιολόγηση, Πολλαπλογλωσσικές Δεξιότητες και Ανάλυση Γλωσσικών Αναγκών, Εναλλακτικές Μορφές Αξιολόγησης και Αυτοαξιολόγηση, Επικοινωνιακή γλωσσική δεξιότητα και Επίπεδα Γλωσσομάθειας (CEFR, CEFR-CV, LASLLIAM, Uneven Profiles), Στάδια Γλωσσικής ανάπτυξης vs επίπεδα γλωσσικής επάρκειας: Εστίαση στην αξιολόγηση της γλωσσομάθειας, Ατομικές Διαφορές και Γλωσσική Αξιολόγηση (αλλά και Μέτρηση Ατομικών Διαφορών μέσω γλωσσικών δοκιμασιών), Απόκτηση και Αξιολόγηση δεξιοτήτων Παραγωγής και Κατανόησης Γραπτού και Προφορικού Λόγου και στοιχείων της γλώσσας (με εστίαση σε σχάρες, περιγραφητές και κριτήρια αξιολόγησης σε συστήματα πιστοποίησης της Ιταλομάθειας), Γλωσσική Αξιολόγηση Ειδικών Πληθυσμών (δίγλωσσοι μαθητές, μαθητές με ειδικές ανάγκες ή μαθησιακές δυσκολίες, παιδιά, αναλφάβητοι κτλ), Αξιολόγηση και Μετανάστευση (γλωσσικά τεστ και ΚοS τεστ για λόγους ένταξης, Italiano L2 in contesti migratori. Sillabo e descrittori dall’alfabetizzazione all’A1). Σε ένα τελικό στάδιο, θα επιχειρηθεί να παρουσιαστούν τα σημεία διεπαφής των δύο πεδίων κατά το σχεδιασμό εμπειρικών και πειραματικών ερευνών και την κατασκευή αξιόπιστων και έγκυρων εργαλείων μέτρησης βάσει των οποίων θα απαντηθούν ερωτήματα σχετικά με την απόκτηση και ανάπτυξη δεύτερης γλώσσας.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις522,1
Σεμινάρια80,3
Εργαστηριακή Άσκηση200,8
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων502
Συγγραφή εργασίας / εργασιών100,4
Εξετάσεις100,4
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Προτείνονται 2 εναλλακτικοί τρόποι αξιολόγησης: 1. Συνεχής Αξιολόγηση μέσω προόδων/κουίζ και (μικρής έκτασης) εργασιών (4) κατά τη διάρκεια του εξαμήνου, ο μέσος όρος των οποίων θα είναι και ο τελικός βαθμός του μαθήματος. Εάν ο φοιτητής/η φοιτήτρια δεν ολοκληρώσει επιτυχώς κάποιο από τα τέσσερα στάδια της συνεχούς αξιολόγησης, οδηγείται σε τελική εξέταση. Για τη συμμετοχή στη διαδικασία της συνεχούς αξιολόγησης συνίσταται η παρουσία στο μάθημα και η συμμετοχή στις συζητήσεις, στις σχετικές δραστηριότητες αλλά και προετοιμασία μέσα από μικρές εβδομαδιαίες εργασίες. 2.Τελική Εξέταση
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
VALUTARE LE COMPETENZE IN ITALIANO LINGUA STRANIERA Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 77111765 Έκδοση: 1/2014 Συγγραφείς: ΜΗΛΙΩΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ISBN: 978-960-9495-41-7 Τύπος: Σύγγραμμα Διαθέτης (Εκδότης): ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΙΣΙΓΜΑ ΙΚΕ Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις γλώσσες:εκμάθηση διδασκαλία αξιολόγηση Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 41960251 Έκδοση: A'/2008 Συγγραφείς: Τμήμα γλωσσικής πολιτικής.Συμβούλιο της Ευρώπης ISBN: 978-960-7779-46-5 Τύπος: Σύγγραμμα Διαθέτης (Εκδότης): Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας Language Testing and Assessment [electronic resource] Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 75488138 Αριθμός τόμου: Έκδοση: 3rd ed./2017 Συγγραφείς: Elana Shohamy / Iair G. Or / Stephen May ISBN: 9783319022611 Τύπος: Ηλεκτρονικό Βιβλίο Διαθέτης (Εκδότης): HEAL-Link Springer ebooks
Τελευταία Επικαιροποίηση
21-03-2022