Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές αναμένεται ότι μετά την επιτυχή παρακολούθηση του μαθήματος θα έχουν αποκτήσει τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες για:
• Να κατανοούν τα σημεία διεπαφής των δύο επιστημονικών πεδίων (Απόκτηση Δεύτερης Γλώσσας και Γλωσσική Αξιολόγηση)
• Να συνδέσουν την θεωρία με την πράξη και πιο συγκεκριμένα μέσα από αναλυτικά προγράμματα και συστήματα πιστοποίησης γλωσσομάθειας (και της Ιταλομάθειας ειδικότερα)
• Να εξοικειωθούν με τη χρήση εργαλείων στον Ευρωπαϊκό χώρο (Συμβουλίου της Ευρώπης, ECML) σχετικά με τη γλωσσική απόκτηση, εκμάθηση και αξιολόγηση.
• Να συζητούν παραμέτρους και ατομικές διαφορές ως προς την επίδρασή τους στην γλωσσική απόκτηση και στη γλωσσική επίδοση χρησιμοποιώντας τη σωστή ορολογία.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Αντικείμενο του συγκεκριμένου μαθήματος είναι τα σημεία διεπαφής ανάμεσα στα δύο επιστημονικά πεδία αυτό της Απόκτησης Δεύτερης Γλώσσας και της Γλωσσικής Αξιολόγησης και οι εφαρμογές τους στην Ιταλική ως Γ2. Τα επιμέρους πεδία που θα μελετηθούν είναι: Βασικές Αρχές των δύο πεδίων, Πολυγλωσσική Αξιολόγηση, Πολλαπλογλωσσικές Δεξιότητες και Ανάλυση Γλωσσικών Αναγκών, Εναλλακτικές Μορφές Αξιολόγησης και Αυτοαξιολόγηση, Επικοινωνιακή γλωσσική δεξιότητα και Επίπεδα Γλωσσομάθειας (CEFR, CEFR-CV, LASLLIAM, Uneven Profiles), Στάδια Γλωσσικής ανάπτυξης vs επίπεδα γλωσσικής επάρκειας: Εστίαση στην αξιολόγηση της γλωσσομάθειας, Ατομικές Διαφορές και Γλωσσική Αξιολόγηση (αλλά και Μέτρηση Ατομικών Διαφορών μέσω γλωσσικών δοκιμασιών), Απόκτηση και Αξιολόγηση δεξιοτήτων Παραγωγής και Κατανόησης Γραπτού και Προφορικού Λόγου και στοιχείων της γλώσσας (με εστίαση σε σχάρες, περιγραφητές και κριτήρια αξιολόγησης σε συστήματα πιστοποίησης της Ιταλομάθειας), Γλωσσική Αξιολόγηση Ειδικών Πληθυσμών (δίγλωσσοι μαθητές, μαθητές με ειδικές ανάγκες ή μαθησιακές δυσκολίες, παιδιά, αναλφάβητοι κτλ), Αξιολόγηση και Μετανάστευση (γλωσσικά τεστ και ΚοS τεστ για λόγους ένταξης, Italiano L2 in contesti migratori. Sillabo e descrittori dall’alfabetizzazione all’A1). Σε ένα τελικό στάδιο, θα επιχειρηθεί να παρουσιαστούν τα σημεία διεπαφής των δύο πεδίων κατά το σχεδιασμό εμπειρικών και πειραματικών ερευνών και την κατασκευή αξιόπιστων και έγκυρων εργαλείων μέτρησης βάσει των οποίων θα απαντηθούν ερωτήματα σχετικά με την απόκτηση και ανάπτυξη δεύτερης γλώσσας.