ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ / INTRODUCTION TO SPECIAL EDUCATION
Τίτλος στα ΙταλικάIntroduzione all’educazione speciale
Κωδικός11491
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΙταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600020417

Πρόγραμμα Σπουδών: Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 52
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Ιταλική Γλώσσα και ΦιλολογίαΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία4
Ώρες Συνολικά52
Class ID
600229711
Τύπος Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Καμία
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να γνωρίζουν τις βασικές έννοιες γύρω από την ειδική αγωγή, τις κατηγορίες αναπηριών / ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών, τις υπηρεσίες που τους προσφέρονται, τους τρόπους εξειδικευμένης ή/και εξατομικευμένης διδασκαλίας για κάθε κατηγορία και τους τρόπους ένταξης και ενσωμάτωσης τους στο γενικό μαθησιακό περιβάλλον.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
Περιεχόμενο Μαθήματος
Ο στόχος αυτού του μαθήματος είναι να εισάγει τους φοιτητές στον χώρο της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, να τους προσφέρει μια πρώτη γνωριμία με τις κατηγορίες ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών, τα βασικά χαρακτηριστικά και τη συμπτωματολογία τους αλλά και με τους τρόπους πρόληψης και αντιμετώπισης των προβλημάτων τους. Συγκεκριμένα οι ενότητες που θα εξεταστούν είναι: Βασικές έννοιες της παιδαγωγικής επιστήμης και της ειδικής αγωγής Αναπηρία - κατηγορίες ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών Υπηρεσίες - προγράμματα ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης - πλαίσιο φοίτησης - διαφοροποιημένη διδασκαλία Πρώιμη παρέμβαση - συνεκπαίδευση - ένταξη - ενσωμάτωση Οι μαθητές με πολιτισμικές και γλωσσικές διαφορές Διαταραχές λόγου και ομιλίας Μαθησιακές δυσκολίες ΔΕΠ-Υ Διαταραχές αυτιστικού φάσματος Νοητική υστέρηση και σύνδρομα Συναισθηματικές και συμπεριφορικές διαταραχές Κινητικές - σωματικές αναπηρίες και λόγω προβλημάτων υγείας Βαρηκοϊα - κώφωση Προβλήματα όρασης Πολλαπλές αναπηρίες, αναπηρίες χαμηλής συχνότητας Χαρισματικά παιδιά
Λέξεις Κλειδιά
ειδική αγωγή, κατηγορίες ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών, πρόληψη, ένταξη, ενσωμάτωση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις522,1
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων983,9
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές θα αξιολογηθούν με δύο τρόπους: 1. Οι φοιτητές που παρακολουθούν μαθήματα και δεν ξεπερνούν τις 4 απουσίες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου θα αξιολογηθούν με 2 κουίζ, που αντιστοιχούν στις θεματικές ενότητες του μαθήματος, ένα στο 6ο μάθημα και ένα στο τελευταίο μάθημα. 2. Οι φοιτητές που δεν παρακολουθούν ή υπερβαίνουν τις 4 απουσίες θα αξιολογούνται με τελικές γραπτές εξετάσεις κατά την εξεταστική περίοδο.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Smith, D.D. & Tyler C. N. (2019). Εισαγωγή στην Ειδική αγωγή και εκπαίδευση (επιμ. Αντωνίου), εκδόσεις Gutenberg.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Αγαλιώτης, Ι. (2000). Μαθησιακές δυσκολίες στα μαθηματικά. Αιτιολογία, αξιολόγηση, αντιμετώπιση. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Βλάχος, Φ. (επιμ.) (2018). Εγκέφαλος, μάθηση και ειδική αγωγή. Αθήνα: Gutenberg. Γενά, Αγγελική. (2002). Αυτισμός και Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές. Αθήνα: ιδιωτική. Ζώνιου – Σιδέρη, Α. (2000). Άτομα με ειδικές ανάγκες και η ένταξη τους. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Ζώνιου-Σιδέρη, Α. (Επιμ.) (2004). Σύγχρονες Ενταξιακές Προσεγγίσεις. Πράξη. Αθήνα: Ελληνκά Γράμματα. Κάκουρος, Ε. & Μανιαδάκη, Κ. (2004). Ψυχοπαθολογία Παιδιών και Εφήβων. Αθήνα: Τυπωθήτω-Δαρδανός. Κάκουρος, Ε. (2001). Το υπερκινητικό παιδί. Οι δυσκολίες του στη μάθηση και στη συμπεριφορά. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Παντελιάδου, Σ. (2000). Μαθησιακές Δυσκολίες & Εκπαιδευτική Πράξη. Τι και Γιατί; Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Παντελιάδου, Σ. & Αργυρόπουλος, Β. (2011). (Επιμ.). Ειδική αγωγή: Από την έρευνα στη διδακτική πράξη. Αθήνα: Πεδίο Πολυχρονοπούλου, Σ. (2001). Παιδιά και έφηβοι με ειδικές ανάγκες και δυνατότητες. Σύγχρονες τάσεις εκπαίδευσης και ειδικής υποστήριξης. Τόμος Α'. Αθήνα: Ατραπός. Πολυχρονοπούλου, Σ. (2001). Παιδιά και έφηβοι με ειδικές ανάγκες και δυνατότητες. Νοητική υστέρηση: Ψυχολογική, κοινωνιολογική και παιδαγωγική προσέγγιση. Τόμος Β'. Αθήνα. Πόρποδας, Κ. Δ. (1988). Δυσλεξία: Η ειδική διαταραχή στη μάθηση του γραφτού λόγου. Ψυχολογική θεώρηση. Αθήνα. Πόρποδας, Δ. Κων/νος. (2003). Η μάθηση και οι δυσκολίες της (Γνωστική προσέγγιση). Πάτρα: Ιδιωτική. Πόρποδας, Δ. Κων/νος. (2003). Η Ανάγνωση. Πάτρα: Ιδιωτική. Σούλης, Σ. (2002) Παιδαγωγική της Ένταξης (Τόμος Α΄). Αθήνα: Τυπωθήτω. Στασινός, Δ. Π. (1999). Μαθησιακές δυσκολίες του παιδιού και του εφήβου. Η εμπειρία της Ευρώπης, Αθήνα, Gutenberg. Στασινός, Δ. Π. (2001). Δυσλεξία και σχολείο. Η εμπειρία ενός αιώνα, Αθήνα, Gutenberg. Corbett, J. (2004). Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στη Σύγχρονη Εποχή, Θεσσαλονίκη: Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Heward, W. (2011), (Επιμέλεια: Δαβάζογλου, Α. & Κόκκινος Κ.) Παιδιά με ειδικές ανάγκες: Μία εισαγωγή στην ειδική εκπαίδευση. Αθήνα: Τόπος.
Τελευταία Επικαιροποίηση
18-10-2023