Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση του παρόντος μαθήματος, οι φοιτητές καθίστανται ικανοί (i) να κατανοούν τα κριτήρια ταξινόμησης διαφορετικών μαθησιακών δυσκολιών (ii) να αντιλαμβάνονται τα συμπεριφορικά χαρακτηριστικά διαφορετικών μαθησιακών δυσκολιών και (iii) να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν περιπτώσεις μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες στα πλαίσια του μαθήματος της διδασκαλίας μιας ξένης γλώσσας.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Tο παρόν μάθημα επικεντρώνει στις ειδικές μαθησιακές δυσκολίες λόγου, ανάγνωσης και γραφής. Αναλύει τα κριτήρια διαφοροδιάγνωσης και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των παιδιών που εντάσσονται σε αυτές τις κλινικές ομάδες. Παρουσιάζει τις δυσκολίες που τα παιδιά αντιμετωπίζουν στην εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας στην τάξη και αναλύει μεθόδους που θα μπορούσαν να συμβάλουν στην επιτυχία στο μάθημα της ξένης γλώσσας.
Περιγραφή
Γραπτή εξέταση
Κριτήρια αξιολόγησης: Περιεχόμενο (ορθότητα των στοιχείων που αναφέρονται στην εργασία, ανάπτυξη επιχειρημάτων και τεκμηρίωση)
Δομή και συνοχή του κειμένου (λογική αλληλουχία νοημάτων, παράγραφοι, τίτλοι, υπότιτλοι)
Γλωσσική μορφή του κειμένου (κατανοητός λόγος, συντακτική και γραμματική ορθότητα)
Βιβλιογραφία και παραπομπές (ακρίβεια και ορθότητα παρουσίασης στη βιβλιογραφία, ενδοκειμενικά και στο τέλος του κειμένου)
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Σταυρακάκη, Σ. (2019). Νευροαναπτυξιακές Διαταραχές. Η περίπτωση της Αναπτυξιακής Γλωσσικής Διαταραχής. Θεσσαλονίκη. Εκδόσεις Επίκεντρο.
Bογινδρούκας, Ι., Οκαλίδου, Α., & Σταυρακάκη, Σ. (Επιμέλεια) (2010). Αναπτυξιακές γλωσσικές διαταραχές: Από τη βασική έρευνα στην κλινική πράξη. Θεσσαλονίκη. Εκδόσεις Επίκεντρο.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Nijakowska, J. (2010) Dyslexia in the foreign language classroom. Multilingual Matters: Bristol
Schneider, E. & Crombie, M. (2003). Dyslexia and Foreign Language Learning
David Fulton Publishers.
Κωνσταντίνου, Μ., & Κοσμίδου, Μ. (Επιμ.) (2011). Νευροψυχολογία των Μαθησιακών Διαταραχών. Αθήνα: Επιστημονικές Εκδόσεις Παρισιάνου.