ΘΕΜΑΤΑ ΑΓΩΓΗΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΘΕΜΑΤΑ ΑΓΩΓΗΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ / LANGUAGE TRAINING ISSUES IN THE CONTEXT OF SPECIAL EDUCATION
Κωδικός11494
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΙταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600020420

Πρόγραμμα Σπουδών: Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 32
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Ιταλική Γλώσσα και ΦιλολογίαΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΘΕΜΑΤΑ ΑΓΩΓΗΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία4
Ώρες Συνολικά52
Class ID
600229800
Τύπος Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
καμία
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση να γνωρίζουν και να αναγνωρίζουν τα είδη των γλωσσικών διαταραχών, τους τρόπους αξιολόγησης των γλωσσικών προβλημάτων και τη διαφοροδιάγνωση. Επίσης, θα γνωρίζουν τεχνικές παρέμβασης στο λόγο και θα μπορούν να θέτουν γλωσσικούς στόχους, ανάλογα με την κατηγορία ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αυτό έχει σαν στόχο να αναλύσει τις αναπτυξιακές και επίκτητες διαταραχές λόγου παιδιών και εφήβων. Οι ενότητες του μαθήματος ξεκινούν με την περιγραφή της τυπικής ανάπτυξης λόγου και στη συνέχεια εξετάζονται οι διάφορες κατηγορίες γλωσσικών διαταραχών, τα χαρακτηριστικά τους και οι μέθοδοι αξιολόγησης και παρέμβασης. Πιο συγκεκριμένα θα εξεταστούν οι παρακάτω ενότητες: Λόγος και επικοινωνία - τυπική ανάπτυξη λόγου και τρόποι επικοινωνίας Μέθοδοι γλωσσικής αξιολόγησης, λήψης και ανάλυσης γλωσσικού δείγματος Αναπτυξιακή γλωσσική διαταραχή Μαθησιακές δυσκολίες και προβλήματα προφορικού και γραπτού λόγου Παιδιά με ποικιλόμορφο γλωσσικό και πολιτισμικό υπόβαθρο Γλωσσικά προβλήματα σε παιδιά με νοητικές αναπηρίες Διαταραχές λόγου σε παιδιά με αυτισμό Διαταραχές λόγου σε παιδιά με διαταραχές ακοής Διαταραχές λόγου σε παιδιά με επίκτητες διαταραχές Τραυλισμός, εγκεφαλική παράλυση, σχιστίες χείλους και υπερώας Ζητήματα διαφοροδιάγνωσης και παρέμβασης στο λόγο, εκπαιδευτικοί στόχοι και τεχνικές - μέθοδοι διδασκαλίας στο πλαίσιο της τάξης Πρώιμη επικοινωνιακή παρέμβαση
Λέξεις Κλειδιά
Αναπτυξιακές και επίκτητες γλωσσικές διαταραχές, αξιολόγηση γλωσσικών διαταραχών, μέθοδοι γλωσσικών παρεμβάσεων
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις522,1
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων983,9
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
γραπτές εξετάσεις
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Σταυρακάκη Σ. (επιμ.) (2021). Λόγος και νόηση στις διαταραχές παιδιών και ενηλίκων. Αθήνα: Βήτα Ιατρικές εκδόσεις. Owens, R. (2016). Γλωσσικές διαταραχές. Αθήνα: Γκότσης.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Ανδρέου, Γ. (επιμ.) (2014). Γλώσσα και ειδική αγωγή: ψυχογλωσσική προσέγγιση. Αθήνα: Γιαχούδη Ι.Κ.Ε. Βλασσοπούλου, Μ., Λαμπρινού, Α., Λευθέρη, Α., & Μύρκος, Β. (επιμ.) (2021). Λογοθεραπεία: Αυτισμός, διαταραχές επικοινωνίας, νευροεκφυλιστικές διαταραχές. Αθήνα: Βήτα Ιατρικές εκδόσεις. Δράκος, Γ. (1999). Ειδική παιδαγωγική των προβλημάτων λόγου και ομιλίας. Παιδοψυχολογικές και λογοθεραπευτικές στρατηγικές αποκατάστασης στην προσχολική και σχολική ηλικία. Αθήνα: Ατραπός. Νικολόπουλος, Δ. (επιμ.) (2008).  Γλωσσική Ανάπτυξη και Διαταραχές. Αθήνα: Τόπος Σαρρής, Δ. (επιμ.) (2021). Διαταραχές γραπτού-προφορικού λόγου και επικοινωνίας σε παιδιά με και χωρίς τυπική ανάπτυξη. Αθήνα: Πεδίο. Σπαντιδάκης, Ι. (2004). Προβλήματα Παραγωγής Γραπτού Λόγου Παιδιών Σχολικής Ηλικίας. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Reed, V. (2021). Εισαγωγή στις γλωσσικές διαταραχές των παιδιών. Αθήνα: Κωνσταντάρας.
Τελευταία Επικαιροποίηση
10-02-2022