ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ / RELIGIOUS EDUCATION AND DIFFERENCE
ΚωδικόςΧ290Π
ΣχολήΘεολογική
ΤμήμαΚοινωνικής Θεολογίας και Χριστιανικού Πολιτισμού
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΕυάγγελος Πεπές
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600000562

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Χριστιανικού Πολιτισμού (2023 και εξής)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 1
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕλεύθερη ΕπιλογήΧειμερινή-4

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600229949

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΘεολογική
ΌροφοςΌροφος 1
ΑίθουσαΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ Δ (94)
ΗμερολόγιοΔευτέρα 18:00 έως 21:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Γενικών Γνώσεων
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν: *να αντιλαμβάνονται την ανάγκη αποδοχής, σεβασμού και αγάπης προς τον διαφορετικό. *να διακρίνουν τις έννοιες της ταυτότητας και της ετερότητας του οιουδήποτε «άλλου» *να κατανοούν την πολιτισμική, θρησκευτική, πνευματική, ηθική, κοινωνική, νοητική και συναισθηματική διαφορετικότητα και ποικιλότητα των μαθητών στο σχολείο.
Γενικές Ικανότητες
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εξετάζονται τόσο οι σύγχρονες παιδαγωγικές κατευθύνσεις όσο και οι διδακτικές προσεγγίσεις, οι οποίες εφαρμόζονται διεθνώς για μια επιτυχή διαχείριση της θρησκευτικής, πολιτισμικής και κάθε άλλης διαφορετικότητας στο σχολείο υπό το πρίσμα της Ορθόδοξης Παράδοσης. 1 Η διαφορετικότητα στην αρχαία ελληνική αγωγή 2. Η διαφορετικότητα στην Παλαιά Διαθήκη 3. Η διαφορετικότητα στην Καινή Διαθήκη 4. Η διαφορετικότητα στην ορθόδοξη πατερική θεολογία 5. Η διαφορετικότητα στα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα κατά την εποχή του ευρωπ. Διαφωτισμού 6. Ο άλλος ως αδελφός στο πλαίσιο της εκκλησιαστικής κοινότητας 7. Η διαφορετικότητα στο σύγχρονο σχολείο 8. Πλουραλισμός, θρησκευτική αγωγή και διαφορετικότητα 9. Παγκοσμιοποίηση, θρησκευτική αγωγή και διαφορετικότητα 10. Η διαφορετικότητα στο πλαίσιο μίας ατομικιστικής κοινωνίας 11. Η διαφορετικότητα στο πλαίσιο της κοινωνίας της πληροφορίας 12. Η διαφορετικότητα στο πλαίσιο μίας μεταμοντέρνας πολυθρησκευτικής πνευματικότητας 13. Διαφορετικότητα, ανθρώπινα δικαιώματα και θρησκευτική ελευθερία
Λέξεις Κλειδιά
Ετερότητα, Διαφορετικότητα, άλλος, Αδελφός, Πλησίον, Πλουραλισμός
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
1. Παρουσιάσεις κατά τη διδασκαλία (pptx) 2 Η επικοινωνία γίνεται μέσω e-mail και μέσω του sis. auth.gr
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις39
Εργαστηριακή Άσκηση10
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων29
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων20
Εξετάσεις2
Σύνολο100
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Προφορική εξέταση.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Ηρ. Ρεράκης Η ετερότητα του "άλλου" στην ελληνική παιδεία. Ορθόδοξη Χριστιανοπαιδαγωγική Θεώρηση, εκδ. Δ. Σφακιανάκη, Θεσσαλονίκη 2016.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Η. Ρεράκης, Κοινωνική ένταξη και θρησκευτική αγωγή του μαθητή στο ελληνικό σχολείο, εκδ. Π. Πουρναράς, Θεσσαλονίκη 2010 2. Η. Ρεράκης, Σύγχρονη διδακτική των Θρησκευτικών, εκδ. Πουρναρά, Θεσσαλονίκη 2010. 3. Ε. Κανακίδου – Β. Παπαγιάννη, Διαπολιτισμική αγωγή, εκδ. Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 1997. 4. Φ. Κοσσυβάκη, Κριτική Επικοινωνιακή Διδασκαλία, εκδ. Gutenberg, Αθήνα 1998. 5. Κ. Μπίκος, Αλληλεπίδραση και κοινωνικές σχέσεις στη σχολική τάξη, εκδ. Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 2004. 6. Αχ. Καψάλης, Παιδαγωγική Ψυχολογία, εκδ. Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 2006. 7. Αλ. Κοσμόπουλος, Σχεσιοδυναμική παιδαγωγική του προσώπου, εκδ. Γρηγόρης 1990. 8. Κ. Μπακιρτζής, Επικοινωνία και αγωγή, εκδ. Gutenberg, Αθήνα 2002. 9. Χ. Φράγκος, Ψυχοπαιδαγωγική, εκδ. Παπαζήση, Αθήνα 2002. 10. Αθ. Γκότοβος, Οικουμενικότητα, ετερότητα και ταυτότητα: Η επαναδιαπραγμάτευση του νοήματος της παιδείας, Ιωάννινα 2001. 11. Αλ. Κακαβούλης, Ηθική ανάπτυξη και αγωγή, Αθήνα 1994. 12. Θ. Ζιάκας, Δεν έχουν τον Θεό τους. Ο πόλεμος των φύλων και η ελληνική παράδοση – Σώζεται η Δύση; εκδ. Αρμός, Θεσσαλονίκη 2022. 13. Ιω. Ζηζιούλας (Μητρ. Περγάμου), "Κοινωνία και ετερότητα", Σύναξη 76(Οκτώβριος-Δεκέμβριος 2000), 5-15.
Τελευταία Επικαιροποίηση
04-09-2023