Ποιότητα Ξύλου

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΠοιότητα Ξύλου / Wood quality
Κωδικός51Ε
ΣχολήΓεωπονίας, Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος
ΤμήμαΔασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600019443

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος (2020-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 4
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Συγκομιδής και Τεχνολογίας Δασικών ΠροιόντωνΥποχρεωτικό Κατεύθυνσης532
Λιβαδοπονίας και Άγριας Πανίδας-Ιχθυοπονίας Γλυκέων ΥδάτωνΕπιλογής Κατεύθυνσης532
Δασοτεχνικών και Υδρονομικών ΈργωνΕπιλογής Κατεύθυνσης532
Προγραμματισμού και Ανάπτυξης Φυσικών ΠόρωνΕπιλογής Κατεύθυνσης532
Δασικής Παραγωγής και ΔιαχείρισηςΕπιλογής Κατεύθυνσης532
Προστασίας Δασών και Φυσικού ΠεριβάλλοντοςΕπιλογής Κατεύθυνσης532

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΠοιότητα Ξύλου
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600232009
Τύπος Μαθήματος
Eιδίκευσης / Kατεύθυνσης
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Σκοπός του μαθήματος είναι να ορίσει την ποιότητα και την τυπική δομή του ξύλου, περιγράφοντας και αναλύοντας τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που εξετάζονται για την ποιοτική ταξινόμηση αυτού του υλικού, καθώς και το είδος των ελαττωμάτων που μπορεί να φέρει. Περιγράφεται η αλλαγή συμπεριφοράς και ιδιοτήτων του ξύλου που προκύπτει από την ύπαρξη σφαλμάτων και ξύλου μη τυπικής δομής. Τονίζεται η σημασία την ποιότητας του ξύλου για την περεταίρω αξιοποίησή του σε διάφορες χρήσεις και εφαρμογές, ενώ εξετάζονται οι παράγοντες που επηρεάζουν την ποιότητα του ξύλου κατά την αύξηση του δέντρου και κατά την κατεργασία του.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Γενικά για την παραγωγή και αξιοποίηση του ξύλου. Η κατάσταση των δασών στη χώρα μας. Το ξύλο ως υλικό. Η σημασία της ποιότητας του ξύλου στην αξιοποίηση του. Ποιότητα και δομή του ξύλου. Σχέση δομής και χημικής σύστασης με τις ιδιότητες και τις χρήσεις του ξύλου. Ποιοτικά χαρακτηριστικά που προσδιορίζουν την ποιότητα του ξύλου. Ποιοτικά χαρακτηριστικά ξύλου κανονικής και ακανόνιστης δομής, δευτερογενή ποιοτικά χαρακτηριστικά. Επιδράσεις των συνθηκών αυξήσεως στην ποιότητα του παραγόμενου ξύλου στο δάσος. Ελαττώματα κατά τη διάρκεια αύξησης των δέντρων και επιδράσεις στην ποιότητα ξύλου. Μεταβλητότητα δομής, μικροδομής και χημικής σύστασης του ξύλου μέσα σε κάθε δέντρο και μεταξύ δέντρων του ίδιου είδους και επιδράσεις στην ποιότητα του. Ελαττώματα ξύλου. Μέρος Α: Αξιολόγηση σφαλμάτων και ταξινόμηση ακατέργαστης στρογγύλης ξυλείας σε ποιοτικές κατηγορίες. Ελαττώματα ξύλου. Μέρος Β: Προδιαγραφές στύλων ΟΤΕ-ΔΕΗ και ξύλινων στρωτήρων. Επίδραση των χαρακτηριστικών του ξύλου σε σχέση με την αξιοποίηση και χρήση του. Μέρος Α: Πυκνότητα, υγροσκοπικότητα και ξήρανση, διαστασιακές μεταβολές. Επίδραση των χαρακτηριστικών του ξύλου σε σχέση με την αξιοποίηση και χρήση του. Μέρος Β: Μηχανική αντοχή, πορώδες, μηχανική κατεργασία, συγκόλληση, βαφή, θερμικές-ακουστικές-ηλεκτρικές ιδιότητες, ανισοτροπία, φυσική αντοχή. Ταξινόμηση των ποιοτικών απαιτήσεων των διαφόρων προϊόντων ξύλου και ξύλινων κατασκευών ως προς τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του ξύλου. Προδιαγραφές ταξινόμησης ξυλείας κωνοφόρων και πλατύφυλλων ειδών.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Πολυμεσικό υλικό
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Αξιοποιούνται σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας: εμπλουτισμένη εισήγηση με προβολή βίντεο, εργασία σε ομάδες, βιωματικές δράσεις και εργαστήρια, εκπαιδευτική επίσκεψη, παρουσίαση καλών πρακτικών και μελετών περίπτωσης.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις260,9
Εργαστηριακή Άσκηση60,2
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων180,6
Συγγραφή εργασίας / εργασιών80,3
Εξετάσεις20,1
Σύνολο602
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
● Παρουσίες ● Γραπτές εξετάσεις ● Ατομικές εργασίες
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
● Βουλγαρίδης, Η. (2006). Ποιότητα Ξύλου (Πανεπιστημιακές Παραδόσεις). Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, σελ 201.. ● Τσουμής, Γ. (1983). Δομή, Ιδιότητες και Αξιοποίηση Ξύλου (Επιστήμη και Τεχνολογία Ξύλου). Θεσσαλονίκη. ● Βουλγαρίδης Η. 2015. ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΞΥΛΟΥ Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 59303536
Τελευταία Επικαιροποίηση
11-09-2023