ΑΡΧΕΣ ΑΕΙΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΑΡΧΕΣ ΑΕΙΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ / SUSTAINABILITY
ΚωδικόςEC.ENB.5.20
ΣχολήΘετικών Επιστημών
ΤμήμαΒιολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΑθανάσιος Καλλιμάνης
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID40001673

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Βιολογίας (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 35
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Μοριακή Βιολογία, Γενετική και ΒιοτεχνολογίαΕπιλογής536
Περιβαλλοντική ΒιολογίαΕπιλογής Α536
ΓενικήΕπιλογής536

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΑΡΧΕΣ ΑΕΙΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία4
Class ID
600232107
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές: α) θα έχουν κατανοήσει έννοιες αειφορίας και αειφορικής χρήσης των φυσικών πόρων, β) θα έχουν κατανοήσει τα προβλήματα του περιβάλλοντος και τη σύνδεση αυτών με τη διαχείριση του περιβάλλοντος από τον άνθρωπο, γ) θα έχουν διερευνήσει τη σύνδεση της οικολογικής θεωρίας και γνώσης με τις αρχές της αειφορικής διαχείρισης οικοσυστημάτων, δ) θα έχουν κατανοήσει βασικές αρχές διατήρησης της βιοποικιλότητας, ε) θα μπορούν να εφαρμόσουν κριτήρια, παραδείγματα μηχανισμών σχεδιασμού και αξιολόγησης της αποτελεσματικότητας προστατευόμενων περιοχών, ε) θα αναγνωρίζουν στο πεδίο περιβαλλοντικά προβλήματα και θα τα αξιολογούν, στ) θα έχουν ικανότητα διατύπωσης εναλλακτικών προτάσεων αειφορικής διαχείρισης του περιβάλλοντο, ζ) θα έχουν εισαχθεί στην εκπόνηση διαχειριστικών σχεδίων, και η) θα έχουν εξασκηθεί στην ανάπτυξη επιχειρηματολογίας σχετικά με τους μηχανισμούς και εργαλεία διατήρησης της βιοποικιλότητας.
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
Περιεχόμενο Μαθήματος
Αύξηση παγκόσμιου ανθρώπινου πληθυσμού, κατανάλωση / εξάντληση φυσικών πόρων. Ερμηνεία εννοιών "Αειφορία" "Αειφορική χρήση φυσικών πόρων" "Αναπτυξη και περιβαλλοντικές επιτπτώσεις". Οικοσυστημικές υπηρεσίες. Ορισμοί - αρχές διαχείρισης πληθυσμών και οικοσυστημάτων. Διαχειριστικά εργαλεία (βιοπαρακολούθηση, διατήρηση πληθυσμών, προστατευόμενες περιοχές, αποκατάσταση οικοσυστημάτων) Εργαστήρια μαθήματος Δείκτες βιοποικιλότητας, βιοπαρακολούθηση, εκτίμηση πιέσεων και απειλών, διαχειριστικά σχέδια, αντιπαραθέσεις σε θέματα βιολογίας διατήρησης (π.χ. αποεξαφάνιση, οικοτουρισμός, κυνήγι) Υπαίθρια άσκηση Βιοπαρακολούθηση, εκτίμηση πιέσεων και απειλών.
Λέξεις Κλειδιά
βιολογίας διατήρησης
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις421,7
Εργαστηριακή Άσκηση271,1
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων682,7
Εκπόνηση μελέτης (project)100,4
Εξετάσεις30,1
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Με προφορική εξέταση χωρίς την βοήθεια του Διδακτικού συγγράμματος
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Primack R., Μ. Αριανούτσου, Π. Δημητρακόπουλος, Ι. Διαμαντόπουλος, Ε. Βαλάκος, Π. Παφίλης και Ι. Παντής (2017) Βιολογία της Διατήρησης: Μια εισαγωγή, University Studio Press
Τελευταία Επικαιροποίηση
19-01-2021