Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές α) θα έχουν κατανοήσει και εφαρμόσει θεωρίες μάθησης, μεθόδους διδασκαλίας και αξιολόγησης, β) θα έχουν κατανοήσει τον ρόλο του εκπαιδευτικού, γ) θα έχουν ικανότητα χειρισμού εκπαιδευτικού λογισμικού, δ) θα έχουν εισαχθεί στο διδακτικό σχεδιασμό (δημιουργία και υλοποίηση σχεδίου μαθήματος).
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εισαγωγή, Θεωρίες Μάθησης, Διδακτικός Σχεδιασμός, Σχέδια Μαθημάτων, Αξιολόγηση – θεωρία, Αξιολόγηση – πράξη, Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Διδασκαλία, Διδακτικές Δεξιότητες, Αναλυτικό Πρόγραμμα.
Φροντιστήριο-Εργαστήριο: Δημιουργία σχεδίου μαθήματος για διδασκαλία εννοιών περιλαμβανόμενων σε διδακτική ενότητα των σχολικών εγχειριδίων της α΄, β΄ ή γ΄ Γυμνασίου (θεματολογία ενότητας, διάρκεια μαθήματος, χαρακτηριστικά μαθητών, σκοπός και στόχοι, μεθοδολογία, φύλλα εργασίας με δραστηριότητες μαθητών και οδηγίες προς εκπαιδευτικούς, φύλλα αξιολόγησης). Πραγματοποίηση μικροδιδασκαλίας που σχετίζεται με την αυτο- και ετερο-αξιολόγηση διδασκόντων για βελτίωση των διδακτικών προσεγγίσεων και δεξιοτήτων τους μέσω αλληλεπίδρασης με εξειδικευμένο κοινό (15λεπτη παρουσίαση από φοιτητές βιολογικών εννοιών με πρότυπη μεθοδολογία και αξιολόγηση της διδακτικής πρότασης από τους άλλους φοιτητές).
Λέξεις Κλειδιά
Μάθηση, Διδασκαλία, Αξιολόγηση, Διδακτικός Σχεδιασμός, Βιολογικές έννοιες