ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ, ΒΙΟΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΠΡΟΣΤΑΣΙΑ, ΒΙΟΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ / PROTECTION, BIOMONITORING AND RESTORATION OF ECOLOGICAL SYSTEMS
ΚωδικόςEC.ENB.8.6
ΣχολήΘετικών Επιστημών
ΤμήμαΒιολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΕυφημία Παπαθεοδώρου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID40001686

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Βιολογίας (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 13
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής845

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΠΡΟΣΤΑΣΙΑ, ΒΙΟΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία5
Class ID
600232236
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Γενική Οικολογία, Δυναμική Πληθυσμών και Βιοκοινοτήτων, Αγγλικά
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μπορούν να αποτιμήσουν τις αιτίες που οδήγησαν στην υποβάθμιση του μελετούμενου συστήματος. Μπορούν να προτείνουν διαχειριστικές πρακτικές για την επανάκαμψη του συστήματος. Μπορούν να ιεραρχήσουν τις πρακτικές. Μπορούν να επιλέξουν τις πιο κατάλληλες και εφικτές με κριτήριο το χρόνο και το χρήμα που τους διατίθεται. Μπορούν να εκτιμήσουν τη επιτυχία της αποκατάστασης. Μπορούν να επανεκτιμήσουν και να επανασχεδιάσουν το πρόγραμμα αποκατάστασης σε περίπτωση που το αποτέλεσμα είναι το μη επιθυμητό.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές α) θα μπορούν να αποτιμήσουν τις αιτίες που οδήγησαν στην υποβάθμιση του μελετούμενου συστήματος, β) θα μπορούν να προτείνουν διαχειριστικές πρακτικές για την επανάκαμψη του συστήματος, γ) θα μπορούν να ιεραρχήσουν τις πρακτικές, δ) θα μπορούν να επιλέξουν τις πιο κατάλληλες και εφικτές πρακτικές με κριτήριο τον χρόνο και το χρήμα που τους διατίθεται, ε) θα μπορούν να εκτιμήσουν τη επιτυχία της αποκατάστασης, στ) θα μπορούν να επανεκτιμήσουν και να επανασχεδιάσουν το πρόγραμμα αποκατάστασης σε περίπτωση που το αποτέλεσμα είναι το μη επιθυμητό.
Λέξεις Κλειδιά
στόχοι αποκατάστασης, επιτυχία αποκατάστασης, προσαρμοζόμενη διαχείριση, τεχνικές αποκατάστασης, ξενικά είδη, φυτοανάταξη, μυκόρριζες, ερημοποιημένα συστήματα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Microsoft PowerPoint και βίντεο από το δίκτυο για την διδασκαλία. Blackboard και ιστοσελίδα του Τμήματος για την επικοινωνία με τους φοιτητές.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις301,2
Εργαστηριακή Άσκηση210,8
Άσκηση Πεδίου80,3
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων632,5
Εξετάσεις30,1
Σύνολο1255
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτές εξετάσεις για να ελεγχθεί η κατανόηση της θεωρίας της αποκατάστασης, και παρουσίαση μέσω PowerPoint μιας εργασίας μέσα στην αίθουσα. Η εργασία είναι ατομική, προέρχεται από το περιοδικό Restoration ecology κατά κανόνα, και έχει επιλεγεί και ανατεθεί από τους διδάσκοντες. Η διαδικασία αυτή στοχεύει στο να φέρει τον φοιτητή σε επαφή με συγκεκριμένο πρόβλημα ανάκαμψης υποβαθμισμένου συστήματος, να παρακολουθήσει τις δράσεις που ελήφθησαν για την αποκατάσταση του καθώς και τα αποτελέσματα που είχαν αυτές. Σε αυτή τη διαδικασία αξιολογείται η κατανόηση του κειμένου όσο και η ικανότητα του να το αποδώσει με σαφήνεια, εντός του χρονοδιαγράμματος και ολοκληρωμένα.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Ε. Μ Παπαθεοδώρου, Γ.Π. Στάμου (2015). Εδαφικές διεργασίες και Αποκατάσταση εδαφώνs (e-book). Hellenic Academic Libraries, Athens. ISBN: 978-960-603-314-8. URL:http://hdl.handle.net/11419/4292
Τελευταία Επικαιροποίηση
30-08-2021