Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Περιεχόμενο Μαθήματος
Τα επιμέρους αντικείμενα που καλύπτονται αφορούν:
1. Αρχές και πολυδιαστατική φύση του αντικειμένου ΠΖ/Υ
2. Σκοπιμότητα της διεπιστημονικής αξιοποίησης της Τεχνολογίας, και των Τεχνών στην/για Ποιότητα Ζωής
3. Εφαρμογές των Παραστατικών Τεχνών σε τομείς ΠΖ/Υ: Ψυχική υγεία, αισθητηριακά-γνωστικά προβλήματα, φυσικά προβλήματα (π.χ. αποκατάσταση σε εγκεφαλικά, καρδιακές παθήσεις, κλπ.)
4. Στοιχεία ΠΖ/Υ των καλλιτεχνών: εξειδικεύει το (σχετικά) νέο αντικείμενο της Ιατρικής των Παραστατικών Τεχνών στην τέχνη της Μουσικής, απευθυνόμενο, ασφαλώς, σε φοιτητές-τριες/σπουδαστές-τριες, παιδαγωγούς και επαγγελματίες στον χώρο της Μουσικής (π.χ. εκτελεστές οργάνων, τραγουδιστές, μηχανικούς ήχου. ηχολήπτες, παραγωγούς, managers, κλπ.). Το πεδίο γνώσης της Ιατρικής των Μουσικών έχει ως αντικείμενο την ενημέρωση, πρόληψη, και αντιμετώπιση/θεραπεία προβλημάτων που ανακύπτουν από την ενασχόληση με την Μουσική, όπως μυο-σκελετικές παθήσεις, νευρολογικών παθήσεων, προβλήματα και διαταραχές ακοής και φωνής, ψυχολογικά ζητήματα, κόπωση, πόνος, διατροφικές διαταραχές, κλπ.
5. Νέες Τεχνολογίες Επικοινωνίας, Διάδρασης και Ευφυούς Υποστήριξης,
a. Βιοανάδραση (Biofeedback)
b. Επαυξημένη/Εικονική Πραγματικότητα (AR/VR)
c. Ευφυή συστήματα και ΠΖ/Υ
με κέντρο την Μουσική/Παραστατικές Τέχνες, σε δράσεις όπως:
i. Συμμετοχικά Καλλιτεχνικά Προγράμματα (Participatory Arts Programs)
ii. Καλλιτεχνική Συνταγογράφηση (Arts on Prescription)
iii. Θεραπείες με βάση τις Καλές Τέχνες (Fine Arts Therapies)
iv. Τέχνες σε περιβάλλοντα Υγείας και Περίθαλψης (Arts in Health and Care Environments)
v. Ιατρική των Καλλιτεχνών
6. Έρευνα (μεθοδολογίες, φορείς και πλαίσιο υποστήριξης) στο αντικείμενο της Τεχνολογίας, ΠΖ/Υ, Τεχνών
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
· Wac, K., & Wulfovich, S. (Eds.). (2022). Quantifying Quality of Life. Springer.
· Holland, S., Mudd, T., Wilkie-McKenna, K., McPherson, A., & Wanderley, M. M. (Eds.). (2019). New Directions in Music and Human-Computer Interaction. Springer International Publishing.