Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Γιαννόπουλος Εμ., «Ο Άνδριος μελοποιός Αρσένιος Βατοπαιδινός ο «μικρός»», Άγκυρα Δελτίο της Καϊρίου Βιβλιοθήκης 2 Άνδρος 2004,σσ. 7-37.
Ευστρατιάδης Σ., «Θράκες μουσικοί», σ. 70.
Καραγκούνης Χαρ. Κωνσταντῖνος, Ἡ παράδοση και ἐξήγηση τοῦ μέλους τῶν χερουβικῶν τῆς Βυζαντινῆς και Μεταβυζαντινῆς Μελοποιίας, [Ἵδρυμα Βυζαντινῆς Μουσικολογίας, Μελέται 7], Ἀθῆναι 2003.
Λιάκος Ι., «Η Θεσσαλονίκη ως μουσικό πολιτισμικό σταυροδρόμι, μέσα από τις καταγραφές μελών εκκλησιαστικής μουσικής, με τη Νέα Μέθοδο αναλυτικής σημειογραφίας». Διεθνές Μουσικολογικό και Ψαλτικό Συνέδριο με τίτλο: ''Η Βυζαντινή Μουσική μέσα από την Νέα Μέθοδο Γραφής 1814-2014'', Θεσσαλονίκη από 30 Οκτωβρίου έως 1 Νοεμβρίου 2014.
Λιάκος Ι., «Οι μεταβυζαντινοί Θεσσαλονικείς μελουργοί», Περιοδικό Θεοδρομία, έτος Ι, τεύχος 1, 2008, σσ. 61-81.
Λιάκος Ι., «Σημειώματα του κώδικα 219 της Μονής του Παντοκράτορος στο Άγιο Όρος», Βελλά Επιστημονική Επετηρίδα τόμος Ε΄ 2009, σσ.269-278.
Ξυνάδας Εμ, Η Ψαλτική Παράδοση στην Θράκη 15ος – 19ος αιώνας, συνοπτική προσέγγιση, Θεσσαλονίκη 2009.
Σαΐτης Κωνσταντίνος, Ὁ ἈναστάσιοςΡαψανιώτης. Βίος καίἔργο. Ἡ συμβολή του στήν πνευματική καί καλλιτεχνική ἀναγέννηση στή Θεσσαλία και τη Ραψάνη τόν ΙΗ’ αἰώνα, [Διπλωματική μεταπτυχιακή εργασία], Λάρισα 2012.
Στάθης Γρ., Αγιορείτες Μελουργοί. Οι ήχοι τ’ ουρανού, Παράλληλες εκδη-λώσεις της εκθέσεως των θησαυρών του Αγίου Όρους, Θεσσαλονίκη 1997.
Στάθης Γρ., Μορφές και Μορφές Της Ψαλτικής Τέχνης, ήτοι Μελοποιία – Μορφολογία της Βυζαντινής Μουσικής, Αθήνα 2011, εκδόσεις ΙΒΜ, σειρά Λατρειολογήματα – 5.
Στάθης Γρ., «Το αρχαιότερο, χρονολογημένο το έτος 1562, δημοτικό τραγούδι μελισμένο με τη βυζαντινή σημειογραφία», Πρακτικά Ακαδημίας Αθηνών, Τόμος 51, Έτος 1976, σσ. 184-223.
Στρουμπάκης Ι.-Μ. Μιχαήλ, Νικόλαος Δοχειαρίτης και η συμβολή του στην ψαλτική τέχνη, [Διδακτορική διατριβή], Αθήνα 2007.
Χαλδαιάκης Γ. Ἀχιλλεύς, «Λόγον ἀγαθόν», Ανατολής το περιήχημα 10 (2014).
Χαλδαιάκης Γ. Ἀχιλλεύς, Βυζαντινομουσικολογικά, τ. Γ’: Μελοποιία, [Βυζαντινή Μουσικολογία 3], Ἀθήνα 2014.
Χαλδαιάκης Γ. Ἀχιλλεύς, Βυζαντινομουσικολογικά, τ. Δ’: Ὁ πολυέλεος Παρθενίου ἱερομονάχου τοῦ Μετεωρίτου, [Βυζαντινή Μουσικολογία 4], Ἀθήνα22014.
Χατζηγιακουμής Μ, Χειρόγραφα Εκκλησιαστικής Μουσικής ( 1453 – 1820 ), Συμβολή στην έρευνα του Νέου Ελληνισμού, εκδόσεις Μορφωτικού Ιδρύματος της Εθνικής Τραπέζης της Ελλάδος, Αθήναι 1980.
Ψάχος Α. Κωνσταντῖνος, Ἡ παρασημαντικὴ τῆς Βυζαντινῆς Μουσικῆς, Ἀθῆναι 1917.