ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΙΔΕΩΝ ΚΑΙ ΡΕΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΙΔΕΩΝ ΚΑΙ ΡΕΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ / HISTORY OF IDEAS AND MOVEMENTS OF MODERN GREEK AND EUROPEAN LITERATURE
ΚωδικόςΓΣΓ228
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280001009

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλολογίας 2015-σήμερα

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 296
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό325

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΙΔΕΩΝ ΚΑΙ ΡΕΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600235936
ΤμήμαΔιδάσκοντες
1. ΚΑΡΑΦΟΥΛΙΔΟΥ(ΜΕ-Ω)Βασιλική Καραφουλίδου
2. ΝΑΟΥΜ(Α-ΜΑ)
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση των μαθημάτων οι φοιτητές θα κατανοούν βαθύτερα την πολιτισμική ιστορία της Ευρώπης, την κίνηση των ιδεών και τους ποικίλους τρόπους αλληλεπίδρασης μεταξύ λογοτεχνίας και άλλων λόγων, όπως η φιλοσοφία και οι αισθητικές τάσεις. Θα προβαίνουν σε συσχετισμούς και συγκρίσεις, θα αντιλαμβάνονται την πολυπολιτισμικότητα που συνθέτει την Ευρώπh.
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εξετάζουμε βασικές απόψεις στην ιστορία των ιδεών της Eυρώπης του 18ου και του 19ου αιώνα (Διαφωτισμός, Pομαντισμός, Θετικισμός).
Λέξεις Κλειδιά
Διαφωτισμός, Ρομαντισμός, Ρεαλισμός, Νεωτερικότητα, Γαλλική Επανάσταση, Εκβιομηχάνιση, αστική τάξη
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις421,5
Εξετάσεις983,5
Σύνολο1405
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
γραπτή τελική εξέταση
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Νάσια Γιακωβάκη, Ευρώπη μέσω Ελλάδας, Εστία, Αθήνα, 1η εκδ./2006
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
• Immanuel Kant, «Απάντηση στο ερώτημα ‘Τι είναι διαφωτισμός;’» και Fr. Schiller, «Περί των ορίων του λόγου» στο: Τι είναι διαφωτισμός, μτρφ. Ν.Μ. Σκουτερόπουλος, Αθήνα: Κριτική 1989, σσ. 17-29 και 87-92 • Ντ’ Αλαμπέρ, Προεισαγωγικός Λόγος στην Εγκυκλοπαίδεια, μτφρ. Τιτίκα Δημητρούλια, εισαγωγή Πασχάλης Κιτρομηλίδης, Αθήνα: Πόλις 2005, σσ. 9-51 [=Eισαγωγή] • Κ.Θ. Δημαράς, Νεοελληνικός Διαφωτισμός, Αθήνα: Ερμής 31983, σσ. 23-119 • René Wellek, Γερμανικός και Αγγλικός Ρομαντισμός. Μια προσέγγιση, μτφρ. Στέφανος Ροζάνης, Αθήνα: Έρασμος 1976 • Martin Travers, «Ρομαντισμός» στο: Εισαγωγή στη Νεότερη Ευρωπαϊκή Λογοτεχνία, μτφρ. Ιωάννα Ναούμ-Μαρία Παπαηλιάδη, Αθήνα: Βιβλιόραμα 2005, σσ. 39-105 • Αλέξης Πολίτης, Ρομαντικά χρόνια. Ιδεολογίες και νοοτροπίες στην Ελλάδα του 1830-1880, Αθήνα: ΕΜΝΕ-Μνήμων 2008, σσ. 11-47
Τελευταία Επικαιροποίηση
08-04-2020