Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθησιακοί στόχοι είναι οι ακόλουθοι:
(α) Να αποκτήσουν οι φοιτητές μια γενικότερη αντίληψη για τα επιστημονικά (υπο)πεδία που καλύπτει η Εκπαιδευτική Γλωσσολογία και ειδικότερα αυτό της αξιοποίησης γλωσσολογικών θεωριών για την κατανόηση της διδακτικής διαδικασίας.
(β) Να είναι σε θέση να αντιλαμβάνονται και να κρίνουν τα ποικίλα διεθνή ρεύματα που έχουν αναπτυχθεί στο χώρο της εκπαιδευτικής γλωσσολογίας τις τελευταίες δεκαετίες και τις θεωρίες για τη γλώσσα που υιοθετούν.
(γ) Στο ανωτέρω πλαίσιο να μπορούν να ερμηνεύουν κάθε θεωρητική πρόταση ή διδακτική εφαρμογή, αλλά και να δημιουργούν προτάσεις διδασκαλίας.
(δ) Να μπορούν να οργανώνουν μικρής έκτασης έρευνες και επιστημονικού τύπου εργασίες στον εν λόγω επιστημονικό χώρο.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα εστιάζει στη σχέση γλωσσολογίας και εκπαίδευσης και επικεντρώνει το ενδιαφέρον του σε τρεις τομείς. 1. Στις γλωσσολογικές παραδόσεις που μπορούν να αξιοποιηθούν, προκειμένου να περιγραφεί και να κατανοηθεί ο θεσμός της εκπαίδευσης και η εκπαιδευτική διαδικασία. 2. Στην ανάλυση διεθνών τάσεων στη γλωσσική διδασκαλία 3. Στην ανάλυση διδακτικών πρακτικών και μαθησιακού υλικού με την αξιοποίηση του 1 και 2.
Λέξεις Κλειδιά
εκπαιδευτική γλωσσολογία, ανάλυση σχολικού λόγου, λόγος - μάθηση και ταυτότητες, διδασκαλία της γλώσσας