ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ / EDUCATIONAL LINGUISTICS
ΚωδικόςΔΙΔ ΓΛΩ 070
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600000258

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλολογίας 2015-σήμερα

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 129
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Κλασικής ΦιλολογίαςΥποχρεωτικό Κατ' ΕπιλογήνΧειμερινό/Εαρινό-6
Μεσαιωνικής και Νεότερης Ελληνικής ΦιλολογίαςΥποχρεωτικό Κατ' ΕπιλογήνΧειμερινό/Εαρινό-6
Γλωσσολογίας Υποχρεωτικό ΚατεύθυνσηςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600235968
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Οι φοιτητές/ήτριες πρέπει να έχουν περάσει τα ΓΛΩ 301 και ΓΛΩ 304.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μαθησιακοί στόχοι είναι οι ακόλουθοι: (α) Να αποκτήσουν οι φοιτητές μια γενικότερη αντίληψη για τα επιστημονικά (υπο)πεδία που καλύπτει η Εκπαιδευτική Γλωσσολογία και ειδικότερα αυτό της αξιοποίησης γλωσσολογικών θεωριών για την κατανόηση της διδακτικής διαδικασίας. (β) Να είναι σε θέση να αντιλαμβάνονται και να κρίνουν τα ποικίλα διεθνή ρεύματα που έχουν αναπτυχθεί στο χώρο της εκπαιδευτικής γλωσσολογίας τις τελευταίες δεκαετίες και τις θεωρίες για τη γλώσσα που υιοθετούν. (γ) Στο ανωτέρω πλαίσιο να μπορούν να ερμηνεύουν κάθε θεωρητική πρόταση ή διδακτική εφαρμογή, αλλά και να δημιουργούν προτάσεις διδασκαλίας. (δ) Να μπορούν να οργανώνουν μικρής έκτασης έρευνες και επιστημονικού τύπου εργασίες στον εν λόγω επιστημονικό χώρο.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα εστιάζει στη σχέση γλωσσολογίας και εκπαίδευσης και επικεντρώνει το ενδιαφέρον του σε τρεις τομείς. 1. Στις γλωσσολογικές παραδόσεις που μπορούν να αξιοποιηθούν, προκειμένου να περιγραφεί και να κατανοηθεί ο θεσμός της εκπαίδευσης και η εκπαιδευτική διαδικασία. 2. Στην ανάλυση διεθνών τάσεων στη γλωσσική διδασκαλία 3. Στην ανάλυση διδακτικών πρακτικών και μαθησιακού υλικού με την αξιοποίηση του 1 και 2.
Λέξεις Κλειδιά
εκπαιδευτική γλωσσολογία, ανάλυση σχολικού λόγου, λόγος - μάθηση και ταυτότητες, διδασκαλία της γλώσσας
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Σεμινάρια421,5
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων401,4
Συγγραφή εργασίας / εργασιών391,4
Εξετάσεις481,7
Σύνολο1696,0
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Δίνεται το βιβλίο: Δ. Κουτσογιάννης (2017). Γλωσσική διδασκαλία χθες, σήμερα, αύριο: μια πολιτική προσέγγιση. Θεσσαλονίκη: ΙΝΣ-Ίδρυμα Μανόλη Τριανταφυλλίδη.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Αναρτώνται κείμενα και άρθρα στο e-learning
Τελευταία Επικαιροποίηση
02-02-2020