Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Σκοπός του μαθήματος είναι οι φοιτητές να εξοκειωθούν με όψεις της επιστήμης της διδακτικής της φυσικής και να τις αξιοποιούν στο σχεδιασμό διδακτικών παρεμβάσεων.
Ειδικότερα, με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα:
α) γνωρίζουν τη σημασία των εναλλακτικών αντιλήψεων των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
β) Θέτουν ιεραρχικά γνωστικούς στόχους για την αντιμετώπιση μιας εναλλακτικής αντίληψης των μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
γ) επιλέγουν κατάλληλα διδακτικά μέσα με στόχο την εμπλοκή των μαθητών τους
δ) επιλέγουν κατάλληλη διδακτική μέθοδο με στόχο την ενεργό μάθηση στους μαθητές τους
ε) σχεδιάζουν ερωτηματολόγια πρόβλεψης για την εκμαίευση των αρχικών γνώσεων των μαθητών τους και
διαμορφωτικά ερωτηματολόγια για τον έλεγχο των νέων γνώσεων
στ) σχεδιάζουν διδακτικές παρεμβάσεις με στόχο την εννοιολογική αλλαγή των μαθητών τους
ζ) σχεδιάζουν διδακτικές παρεμβάσεις με στόχο την επιστημολογική ενημερότητα των μαθητών τους και
η) σχεδιάζουν διδακτικές παρεμβάσεις με στόχο την απόκτηση δεξιοτήτων πειραματισμού.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος είναι οι φοιτητές να αναπτύξουν δεξιότητες χειρισμού του θεωρητικού υπόβαθρου της Διδακτικής (εναλλακτικές αντιλήψεις μαθητών, στόχοι μιας διδασκαλιας, μέσα και μοντέλα διδασκαλίας, ερωτηματολόγια κλπ)
Αναλυτικά:
Η γνώση στη Φυσική και η Διδακτική Πράξη
Οι ιδέες των μαθητών για έννοιες και φαινόμενα του φυσικού κόσμου
Θεωρίες Μάθησης
Μοντέλα Διδασκαλίας
Οι ερωτήσεις του εκπαιδευτικού και ο χειρισμός των ερωτήσεων των μαθητών
Χάρτες Εννοιών και η χρήση τους ως εργαλείο διδασκαλίας και αξιολόγησης
Σχεδιασμός και ανάπτυξη (σύνθεση) δραστηριοτήτων
Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου
Οι φοιτητές αναλαμβάνουν ένα θέμα Φυσικής και επιλέγουν συνοδευτικό υλικό προσομοιώσεων το οποίο εντάσσουν σ' ένα υποθετικό μάθημα με βάση το μαθησιακό μοντέλο, κάνουν μνεία στις εναλλακτικές αντιλήψεις των μαθητών, οριοθετούν στόχους, και περιγράφουν ένα πλήρες διδακτικό σενάριο που περιλαμβάνει Φύλλο Εργασίας μαθητών, τρόπους αξιολόγησης μαθητών και τέλος παρουσιάζουν την εργασία τους.