ΧΑΟΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΙΚΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΧΑΟΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΙΚΗ / Chaotic Dynamics
ΚωδικόςΓΘΕ212
ΣχολήΘετικών Επιστημών
ΤμήμαΦυσικής
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΕυθυμία Μελετλίδου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600014058

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΧΑΟΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΙΚΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600236307
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΜΑΥ201 ΓΕΝΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ι
  • ΜΑΥ202 ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ι
Μαθησιακά Αποτελέσματα
1. Θα γνωρίζουν για τις μονοδιάστατες απεικονίσεις και τη λογιστική απεικόνιση. 2. Θα ξέρουν τι είναι το χάος και τι επίδραση έχει στη ζωή μας. 3. Θα μπορούν να βρίσκουν τα σταθερά σημεία μιας μη γραμμικής διδιάστατης απεικόνισης. 4. Θα μπορούν να γραμμικοποιούν γύρω από σταθερά σημεία διδιάστατων απεικονίσεων και να βρίσκουν τη λύση. 5. Θα αντιλαμβάνονται τις εγκάρσιες τομές των ευσταθών και των ασταθών πολλαπλοτήτων ενός σάγματος και πώς αυτό μπορεί να μας οδηγήσει στο χάος.
Γενικές Ικανότητες
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Μονοδιάστατες απεικονίσεις, σταθερά σημεία, περιοδικά σημεία, η λογιστική απεικόνιση, ορισμός του χάους, ιδιότητες του χάους, η μετατόπιση της υποδιαστολής σε απλά άπειρες ακολουθίες δύο συμβόλων., απόδειξη ότι είναι χαοτική, το σύνολο Cantor του μεσαίου τρίτου, διδιάστατες απεικονίσεις, γραμμικές διδιάτατες απεικονίσεις, τα είδη των σταθερών σημείων και η ευστάθεια τους, από το γραμμικό σύστημα στο μη γραμμικό, εγκάρσιες τομές της ασταθούς και της ευσταθούς πολλαπλότητας ενός σάγματος, δημιουργία πετάλου του Smale και χάους, το πέταλο του Smale.
Λέξεις Κλειδιά
Nonlinear systems
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρησιμοποιώ φορητό ηλεκτρονικό υπολογιστή σε κάποια μαθήματα για να δείξω συγκεκριμένα πολύπλοκα σχήματα. Επιπλέον οι φοιτητές επικοινωνούν μαζί μου για οποιοδήποτε θέμα τους ενδιαφέρει και μέσω e-mail.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις39
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων81
Σύνολο120
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Εξετάσεις
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Γ. Βουγιατζής, Ε. Μελετλίδου "Εισαγωγή στα Μη Γραμμικά Δυναμικά Συστήματα" (Κάλλιππος). Α. Μπούντης "Δυναμικά Συστήματα και Χάος"
Τελευταία Επικαιροποίηση
04-05-2020