Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές-τριες θα είναι σε θέση να:
1. αντιλαμβάνονται τα χαρακτηριστικά διαφορετικών φάσεων της δικής τους παραγωγής.
2. σχεδιάζουν και υλοποιούν μικρά εργαστηριακά προγράμματα τηρώντας αρχές συνδιαμόρφωσης
3. σχεδιάζουν και υλοποιούν δραστηριότητες κριτικής προσέγγισης της τέχνης
4. εκτιμούν τους βασικούς παράγοντες που επηρεάζουν τη μάθηση και αξιολογούν κριτικά τα βασικά ευρήματα ερευνών που σχετίζονται με τη μάθηση και τη διδασκαλία
5. αποκτήσουν ικανότητες ανάπτυξης και εποπτείας της εξατομικευμένης εικαστικής τους έρευνας
6. αξιολογούν τις αρχές που μπορούν να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα στην προσωπική παραγωγή
7.συγκρίνουν κριτικά την καταλληλόλητα διαφορετικών μεθόδων προσέγγισης σε διάφορα πλαίσια μάθησης (πχ. ατομικό, ομαδικό, επίσημο, ανεπίσημο).
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η Συλλογική σκέψη και Ευαισθησία. Τυπικές και μη-τυπικές μορφές διδασκαλίας.
Το μάθημα διεξάγεται με την συνδυασμένη μορφή σεμιναρίων και εργαστηριακών ασκήσεων και εστιάζει στην ανάπτυξη από την πλευρά των φοιτητών –τριών έργων ως παραδειγμάτων διαμεσολαβημένων «γεγονότων τέχνης» και κριτικής αντίληψης. Αποτελεί και αυτό το μάθημα συνέχεια του διετούς προγράμματος που εκτείνεται στο δεύτερο και τρίτο έτος σπουδών με την συνεργασία θεωρητικών του τμήματος και είναι προπαρασκευαστική της τελικής πρότασης των φοιτητών-τριών. Πριν την ολοκλήρωση του προγράμματος αλλά όχι αργότερα από την αρχή του χειμερινού εξαμήνου του 3ου έτους, οι φοιτητές-τριες συναντώνται με τους συμφοιτητές τους άλλων ετών τον Διευθυντή και τους διδάσκοντες του Εργαστήριου και άλλων Εργαστηρίων σε τακτικές συναντήσεις που έχουν στόχο την αναπλαισίωση και την επέκταση της έρευνάς τους (Colloquium). Σκοπός των Colloquium είναι η διάχυση των αποτελεσμάτων της εικαστικής έρευνας όλων των μελών του Εργαστηρίου μεταξύ τους, η εκτεταμένη ανταλλαγή απόψεων και ο κριτικός διάλογος. Τούτο είναι αναγκαίο προκειμένου να αναδυθούν δυνατότητες συνεργασίας μεταξύ του διδακτικού-ερευνητικού δυναμικού των Εργαστηρίων και των φοιτητών-τριών και να διαμορφωθούν συνέργειες που θα οδηγήσουν στη χάραξη της περαιτέρω ερευνητικής εργασίας του Εργαστηρίου και τον καθορισμό των ερευνητικών προτεραιοτήτων για τον σχεδιασμό του υπόλοιπου προγράμματος των φοιτητών –τριών που αφορά στο επόμενο έτος σπουδών. Επιδιώκεται με αυτόν τον τρόπο η συνέχεια και θεμελίωση της δημιουργίας του εικαστικού έργου του κάθε φοιτητή-τριας ώστε αυτό να βαίνει παράλληλα με τον πολλαπλασιασμό της γνώσης που προκύπτει από την συνολική καλλιτεχνική έρευνα του Εργαστηρίου, τις τυχόν αναφορές σε άλλους καλλιτέχνες και τις προσωπικές του/της αναζητήσεις.