ΣΕΝΑΡΙΟ V

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΕΝΑΡΙΟ V / SCREENWRITING V
Κωδικός5ΣΕ1
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΚινηματογράφου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΠαναγιώτης Ιωσηφέλης
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280005960

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Κινηματογράφου (2009-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 111
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΕπιλογής Υποχρεωτικό535

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΕΝΑΡΙΟ V
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Class ID
600237040

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοSchool of Film Studies
ΌροφοςFloor 2
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ ΣΕΝΑΡΙΟΥ (304)
ΗμερολόγιοWednesday 18:00 to 20:30
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα μπορούν να: 1. κατανοήσουν και εφαρμόσουν εναλλακτικούς τρόπους αφήγησης 2. εμβαθύνουν στην έννοια του συναισθηματικού θέματος και δυνατότητα χρήσης του ως δομικό στοιχείο αφήγησης 3. κατοχυρώσουν τη γνώση της κλασσικής/παραδοσιακής αφηγηματικής φόρμας.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Αναφορά σε δομικές και δραματουργικές ιδιαιτερότητες της επεισοδιακής αφήγησης. Άρθρωση των επεισοδίων στο κύριο σώμα της αφήγησης. Το συναισθηματικό θέμα ως θεματικός πυρήνας και ενωτικό στοιχείο των επιμέρους επεισοδίων. Ο χώρος ως παράγοντας ενότητας σε ταινίες που απουσιάζει ο κεντρικός χαρακτήρας. Πολλαπλοί πρωταγωνιστές. Αλλαγή πρωταγωνιστή στη διάρκεια της ταινίας 1. Εισαγωγή – Σύντομη αναφορά στους λόγους της εναλλακτικής αφήγησης. Βασικές διαφορές εναλλακτικής/ κλασσικής αφήγησης. 2. Αφηγηματικές τεχνικές σε σχέση με τη μορφή και τον τρόπο εναλλακτικότητας - που με ποιο τρόπο χρησιμοποιούμε τι. 3. Σπονδυλωτές/επεισοδιακές ταινίες – δομή και αναζήτηση της αφηγηματικής ενότητας σε ταινίες που αναπτύσσονται σπονδυλωτά. 4. Ensemble films – multiplot και multicharacter αφηγήσεις. 5. Αλλαγή πρωταγωνιστή – η μεταβολή του πρωταγωνιστή στη διάρκεια της ταινία. 6. Πρωταγωνιστής χωρίς πρωταγωνιστικά χαρακτηριστικά – Μια διαφορετική διάσπαση της αφηγηματικής ενότητας. 7. Πολλαπλές εκδοχές του πρωταγωνιστή/ επαναλαμβανόμενη δράση του πρωταγωνιστή– η πολυσχιδής προσωπικότητα του πρωταγωνιστή ως αφηγηματικό εύρημα. 8. Μη γραμμική αφήγηση Ι – πρώτη προσέγγιση. 9. Μη γραμμική αφήγηση ΙΙ – περαιτέρω εμβάθυνση στις μη γραμμικές αφηγήσεις. 10 - 11 - 12 – 13. Επαναλήψεις, Διορθώσεις προόδων.
Λέξεις Κλειδιά
εναλλακτική αφήγηση, χώρος, χρόνος, διάσπαση αφηγηματικής ενότητας
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις571,9
Συγγραφή εργασίας / εργασιών501,7
Καλλιτεχνική δημιουργία401,3
Εξετάσεις30,1
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η τελική αξιολόγηση των φοιτητών γίνεται στο τέλος του εξαμήνου. Ο βαθμός αποτελεί συνισταμένη τεσσάρων παραμέτρων: 1. της γραπτής εξέτασης 50% 2. της ενεργής συμμετοχής των φοιτητών στο μάθημα 10% 3. των εργασιών/ προόδων κατά τη διάρκεια του εξαμήνου 20% 4. της ανταπόκρισης στις ασκήσεις δημιουργικής γραφής που γίνονται κατά τη διάρκεια του εξαμήνου κατά τη διάρκεια των μαθημάτων 20%.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Χριστίνα Καλογεροπούλου, Σενάριο, η τέχνη της αφήγησης και της επινόησης στον κινηματογράφο, εκδόσεις Νεφέλη. Χριστίνα Καλογεροπούλου, Bio/Pic οι ζωές των λίγων, εκδόσεις Πατάκη. Βαλούκος Στάθης, Το σενάριο, εκδόσεις Αιγόκερως. Joseph Campbell, Ο ήρωας με τα χίλια πρόσωπα, εκδόσεις Ιάμβλιχος. Syd Field, Σενάριο, εκδόσεις Κάλβος. Α. Δοξιάδης, Η αφήγηση ως γνώση και η περίπτωση της βιογραφίαςΕλληνική Α. Κεχαγιάς, Το σενάριο : από την αρχική ιδέα στην εκτέλεση, εκδ. Έλλην. Roger Kahane, Τα πρακτικά από την εβδομάδα σεναρίου, Αθήνα 1993 Frensham, Teach Yourself Screenwriting Jack Brislee, Νο passive protagonist!, www. the story department Paul Gulino ,Screenwriting – the Sequence Approach  Blake Snyder, Save the Cat Christopher Vogler, The Writer’s Journey Tom Lazarus, Secrets of Film Writing Christopher Keane, How to Write a Selling Screenplay Robert Mc Kee, Story, metheum. Linda Seger, Making a good script great, Samuel French. Linda Seger, Creating unforgettable characters, Samuel French Linda Seger, The art of adaptation: turn fact and fiction Lajos Egri, The art of dramatic writing, BNP. Christropher Vogler, The Writer’s Journey, Michel Wiese Productions. John Truby, Great movies : why do they work, Silman – james Press. David Howard, How to build a great screenplay, souvenir press. Robert Mc Kee, Story, metheum. Κen Dancyger & Jeff Rush, Alternative screenwriting, Focal Press. Βerg Charles. A taxonomy of alternative plots in recent films: classifying the "Tarantino effect", article
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Χριστίνα Καλογεροπούλου, Σενάριο, η τέχνη της αφήγησης και της επινόησης στον κινηματογράφο, εκδόσεις Νεφέλη. Χριστίνα Καλογεροπούλου, Bio/Pic οι ζωές των λίγων, εκδόσεις Πατάκη. Βαλούκος Στάθης, Το σενάριο, εκδόσεις Αιγόκερως. Joseph Campbell, Ο ήρωας με τα χίλια πρόσωπα, εκδόσεις Ιάμβλιχος. Syd Field, Σενάριο, εκδόσεις Κάλβος. Α. Δοξιάδης, Η αφήγηση ως γνώση και η περίπτωση της βιογραφίαςΕλληνική Α. Κεχαγιάς, Το σενάριο : από την αρχική ιδέα στην εκτέλεση, εκδ. Έλλην. Roger Kahane, Τα πρακτικά από την εβδομάδα σεναρίου, Αθήνα 1993. Αγγλική. Robert Mc Kee, Story, metheum. Linda Seger, Making a good script great, Samuel French. Linda Seger, Creating unforgettable characters, Samuel French Lajos Egri, The art of dramatic writing, BNP. Christropher Vogler, The Writer’s Journey, Michel Wiese Productions. John Truby, Great movies : why do they work, Silman – james Press. David Howard, How to build a great screenplay, souvenir press.
Τελευταία Επικαιροποίηση
09-04-2024