ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ Ι (ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ)

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ Ι (ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ) / RESEARCH PROBLEMS AND ISSUES OF MODERN GREEK PHILOLOGY I (SEMINAR)
ΚωδικόςΝΕΦ262
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280000983

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλολογίας 2015-σήμερα

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 45
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Μεσαιωνικής και Νεότερης Ελληνικής ΦιλολογίαςΚατ' Επιλογήν ΥποχρεωτικάΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ Ι (ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ)
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600237169
Τύπος Μαθήματος
Eιδίκευσης / Kατεύθυνσης
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Γενικών Γνώσεων
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
  • Ιταλικά (Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
ΚΑΜΙΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση -Να αντιλαμβάνονται την έννοια και το αντικείμενο του λογοτεχνικού αρχείου και να γνωρίζουν την ερευνητική και επαγγελματική δυναμική του αντικειμένου. -Να συνδέσουν την έννοια της λογοτεχνίας με τη σύγχρονη ιστορία και τους σύγχρονους πολιτικούς προβληματισμούς της εποχή. -Να συνδυάζουν τη θεωρία με την εφαρμογή της στα κείμενα κατά το σχεδιασμό προσωπικών προσεγγίσεων. -Να υιοθετούν κάποια μέθοδο και να εφαρμόζουν ένα σύστημα κατά τη συγκρότηση διεξοδικών, εκ του σύνεγγυς αναγνώσεων των κειμένων. -Να συλλέγουν κατάλληλα ερευνητικά δεδομένα και να τα διαχειρίζονται αξιολογώντας τη σημασία τους κατά το σχεδιασμό της εργασίας τους. -Να εκτιμούν τη χρήση της τεχνολογίας και να την αξιοποιούν αποτελεσματικά στη διαδικασία της έρευνας, της διδασκαλίας αλλά και για την επαγγελματική τους εξέλιξη.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Αντικείμενο του μαθήματος είναι τα "Λογοτεχνικά αρχεία στη σύγχρονη εποχή". Το μάθημα θα διερευνήσει έννοια του αρχείου, με έμφαση στα αρχεία λογοτεχνών. Εξετάζονται η ιστορική διάσταση, η υλική υπόσταση, η κοινωνική και ερευνητική τους αξία. Τι είναι το αρχείο; Ποια είναι η ιστορική διαδρομή της έννοιας; Ποιες αρχές διέπουν την ταξινόμηση ενός αρχείου; Ποια η σημασία, η λειτουργία, οι τύποι αρχείων και τα χαρακτηριστικά τους; Ποια ερωτήματα μπορεί να απαντήσει η μελέτη του; Τι μας δείχνουν τα αρχεία των λογοτεχνών για τα έργα τους και την προσωπικότητά τους; Έχει η γραφή σχέση με τον χαρακτήρα του γράφοντος και η ροή της γραφής με τη στιγμή; Τι μπορεί να αποκαλύψουν οι διαγραφές και οι προσθήκες κατά την επεξεργασία ενός έργου για τις προθέσεις του δημιουργού; Πώς επανασηματοδοτείται το αρχείο στην ψηφιακή εποχή; Παραδείγματα αντλούνται από αρχεία Ελλήνων και ξένων λογοτεχνών (π.χ. Σολωμός, Καβάφης, Σεφέρης, Beckett, Dickinson, Whitman), από το Λογοτεχνικό Αρχείο του Τομέα Νεοελληνικών και Συγκριτολογικών Σπουδών και από την Europeana. Προβλέπονται επισκέψεις σε αρχεία του ΑΠΘ και της πόλης. Το μάθημα θα λειτουργήσει με σεμιναριακό χαρακτήρα, μικρές εργασίες, παρουσιάσεις και συζήτηση.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Γενικευμένη χρήση Η/Υ κατά τη διδασκαλία μέσα και έξω από την αίθουσα, μέσα στην αίθουσα για την παρουσίαση του μαθήματος μέσω word και powerpoint και έξω από την αίθουσα με χρήση του παγκόσμιου ιστού (internet) για τη βιβλιογραφική ενημέρωση των φοιτητών και για επικοινωνία τους με τη διδάσκουσα. Επίσης, οι φοιτητές έχουν στη διάθεσή τους τη νησίδα Η/Υ του Τμήματος εξοπλισμένη ειδικά από το Τμήμα με υπολογιστές και ψηφιακή τεχνολογία όπου μπορούν να εκπονούν εργασίες και βιβλιογραφική αναζήτηση μέσω διαδικτυακού ιστού.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Σεμινάρια
Άσκηση Πεδίου
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Διαδραστική διδασκαλία στο Υπολογιστικό Κέντρο
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων
Εκπόνηση μελέτης (project)
Συγγραφή εργασίας / εργασιών
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση βασίζεται (α) σε σύντομη γραπτή εργασία το θέμα της οποίας επιλέγεται σε συνεργασία με τη διδάσκουσα και παρουσιάζεται πριν τη γραπτή τελική μορφή σε προφορική μορφή στην τάξη και (β) σε γραπτή εξέταση.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1.Ζακ Ντεριντά, Η έννοια του αρχείου, ΚΟΛΕΤΣΟΣ ΟΡΕΣΤΗΣ-ΕΡΡΙΚΟΣ, 1996 [ISBN: 978-7651-00-6] 77109288 2. Διονυσίου Σολωμού: Αυτόγραφα έργα, ΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΕΘΝΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΗΣ, 2012 [ISBN: 978-960-250-561-8] 32998086
Τελευταία Επικαιροποίηση
26-10-2022