ΔΙΑΚΡΙΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΑΚΡΙΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ / DISCRETE MATHEMATICS
ΚωδικόςNCO-01-04
ΣχολήΘετικών Επιστημών
ΤμήμαΠληροφορικής
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΑπόστολος Παπαδόπουλος
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID40002911

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ-Τμήμα Πληροφορικής (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 374
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΥποχρεωτικό117

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΑΚΡΙΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία5
Ώρες Συνολικά65
Class ID
600237218
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μαθησιακά Αποτελέσματα Γνώσεις: Στόχος του μαθήματος είναι η εισαγωγή σε βασικές μαθηματικές έννοιες και τεχνικές των Διακριτών Μαθηματικών, τα οποία αποτελούν τη βάση για όλα σχεδόν τα μαθήματα θεωρητικής κατεύθυνσης, με εφαρμογές που αρχίζουν από την σχεδίαση δικτύων μέχρι τις βάσεις δεδομένων. Δεξιότητες: Απόκτηση βασικών μαθηματικών εργαλείων της επιστήμης της Πληροφορικής.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Βασικά Στοιχεία Προτασιακού και Κατηγορηματικού Λογισμού, Αποδεικτικές Μέθοδοι, Αριθμητικά Συστήματα - Βασικά Στοιχεία Θεωρίας Αριθμών, Σύνολα, Συναρτήσεις - Σχέσεις, Αναδρομικές Σχέσεις, Αθροίσματα και Ασυμπτωτικές Εκτιμήσεις, Βασικά Στοιχεία Αρίθμησης – Συνδυασμοί και Μεταθέσεις Αντικειμένων, Γραφήματα και Δέντρα.
Λέξεις Κλειδιά
Προτασιακή Λογική, Κατηγορηματική Λογική, Συνδυαστική, Σχέσεις, Θεωρία Αριθμών, Γραφήματα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις39
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων72
Φροντιστήριο26
Συγγραφή εργασίας / εργασιών70
Εξετάσεις3
Σύνολο210
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτή εξέταση σε όλη την ύλη με έμφαση στα θέματα που έχουν γίνει μετά την πρόοδο που έχει διδαχθεί (βιβλίο, σημειώσεις μαθήματος, διαφάνειες, ασκήσεις). Το βάρος της εξέτασης είναι 70% επί του τελικού βαθμού. Υποχρεωτικές ενδιάμεσες πρόοδοι στην ύλη που θα έχει διδαχθεί σε συγκεκριμένες ενότητες. Το βάρος της προόδου είναι 10-15% επί του τελικού βαθμού.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Ε.Σ. Αγγελής και Γ.Λ. Μπλέρης. Διακριτά Μαθηματικά. Εκδόσεις Τζιόλα. 2003. 2. K.H. Rosen. Διακριτά Μαθηματικά και Εφαρμογές τους. 8η Έκδοση, Εκδόσεις Τζιόλα. 2019.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. D.E. Ensley και J.W. Crawley. Discrete Mathematics: Mathematical Reasoning and Proof with Puzzles, Patterns and Games. Wiley, 2006. 2. R.L. Graham, D.E. Knuth και O. Patashnik. Concrete Mathematics. Addison-Wesley, 1988.
Τελευταία Επικαιροποίηση
30-10-2022