ΒΙΟΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΚΑΙ ΟΛΙΣΤΙΚΕΣ (-OMICS) ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΒΙΟΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΚΑΙ ΟΛΙΣΤΙΚΕΣ (-OMICS) ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ / Biodiagnostic methods and high-throughput -omics technologies
ΚωδικόςGPP107
ΣχολήΓεωπονίας, Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος
ΤμήμαΓεωπονίας
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό, 3ος / Διδακτορικό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΑλέξιος Πολύδωρας-Πολύδωρος
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600017388

Πρόγραμμα Σπουδών: Πρόγραμμα μεταπτυχιακών Σπουδών Γενετική, Βελτίωση φυτών και Παραγωγή Πολλαπλασιαστικού Υλικού

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 4
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣ - Υποχρεωτικά & ΕπιλογήςΕπιλογής217

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΒΙΟΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΚΑΙ ΟΛΙΣΤΙΚΕΣ (-OMICS) ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία4
Ώρες Συνολικά52
Class ID
600239651
Τύπος Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • GPP101 ΜΟΡΙΑΚΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΚΑΙ ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητες θα αποκτήσουν βασικές γνώσεις για τις ολιστικές τεχνολογίες αναλύσεων βιολογικών συστημάτων σε μεγάλη κλίμακα (omics). Θα εξοικειωθούν με τις μεθοδολογίες ανάλυσης γονιδιώματος-μεταγονιδιωμάτων, προτεώματος και μεταβολώματος και θα αντιλαμβάνονται τις εφαρμογές στη βελτίωση των φυτών. Θα κατανοούν τις απαιτήσεις και της διαδικασίες εφαρμογής των ολιστικών τεχνολογιών στα βελτιωτικά προγράμματα και θα είναι σε θέση να χρησιμοποιούν τις τεχνολογίες αυτές στην έρευνά τους.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Ανάλυση γονιδιώματος-μεταγονιδιωμάτων και εφαρμογές. Γονιδιωματικές μεταχειρίσεις, χαρακτηρισμός συσχετίσεων, επιλογή και βελτίωση σε επίπεδο γονιδιώματος (GWAS), γενετικός χαρακτηρισμός, ανάλυση μικροβιακής κοινότητας περιβαλλοντικών δειγμάτων, αλληλεπιδράσεις μικροβίων και φυτών, μικροβιακές κοινότητες στη φυτοπαθολογία. Ανάλυση μεταγραφώματος και γονιδιακή οντολογία, έκφραση γονιδίων, διαφορική έκφραση, ανταπόκριση σε βιοτικές και αβιοτικές καταπονήσεις, συσχέτιση με την παραγωγικότητα και την απόδοση. Ανάλυση πρωτεώματος, διαφορική σύνθεση πρωτεΐνης, αλληλεπιδράσεις πρωτεϊνών, μετε-μεταφραστικές τροποποιήσεις, διαμόρφωση πρωτεώματος κατά την αύξηση και ανάπτυξη των φυτών, σχέσεις με ανταπόκριση στις καταπονήσεις, χαρτογράφηση δικτύων. Ανάλυση μεταβολώματος, μεταβολικές ανταποκρίσεις στις καταπονήσεις, δευτερογενής μεταβολισμός και φαρμακευτικά και αρωματικά φυτά, χαρακτηρισμός μεταβολιτών σε γενετικά τροποποιημένα φυτά.Ανάλυση μεταβολικών ροών. Ανίχνευση ασθενειών στα φυτά με μοριακές τεχνικές. Εφαρμογή βιοδιαγνωστικών τεχνολογιών στην ταυτοποίηση ειδών και ποικιλιών.
Λέξεις Κλειδιά
γονιδιωματική, μεταγονιδιωματική, μεταγραφομική, πρωτεομική, μεταβολομική, βιοπληροφορική, αλληλούχηση νέας γενιάς.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις65
Σεμινάρια10
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων45
Φροντιστήριο26
Διαδραστική διδασκαλία στο Υπολογιστικό Κέντρο10
Εκπόνηση μελέτης (project)20
Συγγραφή εργασίας / εργασιών22
Εξετάσεις2
Σύνολο200
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική) Μέθοδοι Αξιολόγησης: Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική,Συμπερασματική), Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική,Συμπερασματική), Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική,Συμπερασματική), Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική,Συμπερασματική), Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Plant Cell Physiol. 52(12): 2017–2038 (2011) doi:10.1093/pcp/pcr153 J. Agric. Food Chem. 2006, 54, 8984-8994 , https://pubs.acs.org/doi/10.1021/jf061218t Kumar R, Bohra A, Pandey AK, Pandey MK and Kumar A (2017) Metabolomics for Plant Improvement: Status and Prospects. Front. Plant Sci. 8:1302. doi: 10.3389/fpls.2017.01302
Τελευταία Επικαιροποίηση
24-01-2024