Σύγχρονη διαγνωστική προσέγγιση των νευροεκφυλιστικών νοσημάτων

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣύγχρονη διαγνωστική προσέγγιση των νευροεκφυλιστικών νοσημάτων / Modern diagnostic approach of neurodegenerative diseases
ΚωδικόςΤΙΜΝΑ004
Διατμηματικό ΠρόγραμμαΔΠΜΣ Νευροεπιστήμες και Νευροεκφυλιστικά Νοσήματα
Συνεργαζόμενα ΤμήματαΙατρικής
Χημείας
Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τη Θεσσαλονίκη
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΜαγδαληνή Κώστα-Τσολάκη
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600020063

Πρόγραμμα Σπουδών: ΔΠΜΣ Νευροεπιστήμες και Νευροεκφυλιστικά Νοσήματα

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 34
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΥποχρεωτικό117,5

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣύγχρονη διαγνωστική προσέγγιση των νευροεκφυλιστικών νοσημάτων
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία2
Ώρες Συνολικά26
Class ID
600239662
Επικ-προκλήσεις
  • Βιώσιμος μετασχηματισμός
  • Ευρωπαϊκές αξίες
  • Παγκόσμια υγεία
  • Μελλοντική νοημοσύνη
Τύπος Προσφοράς
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την παρακολούθηση του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν να: ● εκτιμούν τις τεχνολογικές ανάγκες της φροντίδας της υγείας ● σχεδιάζουν πρωτόκολλα εφαρμογής νέων συστημάτων στη φροντίδα της υγείας και να εκτιμούν/αξιολογούν το μέγεθος της επιτυχίας/επίδρασής τους ● καταγράφουν απαιτήσεις χρηστών συστημάτων φροντίδας υγείας και να συνεργάζονται με άλλες επαγγελματικές ομάδες στο σχεδιασμό υπηρεσιών υγείας ● εφαρμόζουν σύγχρονες μεθοδολογίες και να χρησιμοποιούν σύγχρονα συστήματα/τεχνολογικές λύσεις στην άσκηση της ΠΦΥ ● αναγνωρίζουν την επιδημιολογική ‐ πληθυσμιακή οπτική των προβλημάτων υγείας στην κοινότητα, να γνωρίζουν τις δυνατότητες πρόληψης της νόσου και προαγωγής της υγείας, μέσα από την επαφή τους με όλο το φάσμα των αντίστοιχων υπηρεσιών και προγραμμάτων και της χρήσης της τεχνολογίας ● εφαρμόζουν τις νέες τεχνολογίες στη φροντίδας υγείας στην κοινότητα, έχοντας κατανοήσει το εύρος των επιστημονικών και λειτουργικών χαρακτηριστικών το οποίο περιλαμβάνει την προαγωγή της υγείας, την πρόληψη της νόσου, τη διάγνωση, τη θεραπεία, την αποκατάσταση και την κοινωνική επανένταξη ● εξηγούν καλύτερα τη σχέση μεταξύ βιολογικών, ψυχολογικών και κοινωνικών παραγόντων, όπως και τις προσδοκίες των ασθενών σε θέματα διάγνωσης και διαχείρισης των προβλημάτων τους ανεξάρτητα από ηλικία, εθνικότητα και φύλο.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο πλαίσιο του μαθήματος θα παρουσιαστούν οι ενότητες: η αξιολόγηση και διαχείριση των διαταραχών στις οπτικοχωρικές και οπτικοκατασκευαστικές ικανότητες, η νευροψυχολογική αξιολόγηση στα νευροεκφυλιστικά νοσήματα, ο ρόλος του νευροψυχολόγου, οι βιολογικοί δείκτες στο ΕΝΥ και στο αίμα ασθενών με νευροεκφυλιστικά νοσήματα Βιοδείκτες-νόσος Alzheimer-Η συμβολή της Πυρηνικής Ιατρικής, η συμβολή των νέων τεχνολογιών στη διάγνωση των νοητικών διαταραχών, Βιοηθική της έρευνας-από τη θρησκεία μέχρι το Ιατρικό απόρρητο, μεθοδολογία έρευνας-μεθοδολογία ψυχολογικής έρευνας.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις26
Εξετάσεις1
Σύνολο27
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Ειδική κατά περίπτωση επιστημονική βιβλιογραφία Special bibliography on a case-by-case basis
Τελευταία Επικαιροποίηση
30-11-2023