Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα μπορούν να:
1)να μπορούν να αντιληφθούν και να προσεγγίζουν κριτικά το μοντάζ κινηματογράφου ταινιών που αποτέλεσαν πτυχιακές εργασίες διαφόρων, κυρίως ευρωπαϊκών σχολών κινηματογράφου.
2)να μπορούν να αντιληφθούν την δημιουργία αισθητικής με το μοντάζ κινηματογράφου ταινιών που αποτέλεσαν πτυχιακές εργασίες διαφόρων, κυρίως ευρωπαϊκών σχολών κινηματογράφου.
3)να μπορούν να προτείνουν σεναριακές αναδιατάξεις με εργαλείο το Μοντάζ κινηματογράφου έχοντας αναφορά σε ταινίες μικρού μήκους διαφόρων δημιουργών που αντλήθηκαν από φεστιβάλ κινηματογράφου.
4)να προετοιμαζούν κινηματογραφημένο υλικό για διάφορες προβολές.
5)να αναπτύξουν την αισθητική για τη δημιουργία κινηματογραφικών συνθέσεων.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Αφηγηματικές συμβάσεις και πειραματισμοί ΙΙ «Κανόνες» και «συνήθεις τρόποι» ντεκουπάζ-μοντάζ σε οικείες καταστάσεις και σε διάφορα είδη: Κωμικές σκηνές, ιμπρεσιονιστικές, περιγραφικές σεκάνς, ρεπορτάζ. Φιλοσοφία του μοντάζ και ανάλυση κινηματογραφικών ταινιών από τον παγκόσμιο κινηματογράφο.Οι ταινίες που έχουν δημιουργηθεί ως πτυχιακές εργασίες πολλών γνωστών σχολών του εξωτερικού καθώς και ελληνικές ταινίες μικρού μήκους που αντλούνται από διάφορα φεστιβάλ κινηματογράφου αποτελούν πλούσιες πηγές αισθητικής για την κινηματογραφική δημιουργία πάντα με βάση το μοντάζ κινηματογράφου. Η έρευνα και η εφαρμογή των αρχών της οπτικής από πολλούς δημιουργούς ταινιών μικρού μήκους, αποτελούν βασικές διδακτικές προσεγγίσεις για μοντάζ κινηματογράφου στο σύγχρονο δημιουργικό περιβάλλον της κινηματογραφικής δημιουργίας.
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Παπαστάθης, Λάκης. Οταν ο Δαμιανός γύριζε την Ευδοκία. Πατάκης 2006.
2. Jacobs, Lewis. Τα εκφραστικά μέσα του κινηματογράφου. Μεταφρ. Στεφανία Ρουμπή, Επιμέλεια: Μάκης Μωραΐτης.
Καθρέπτης, Αθήνα2006.
3. Συλλογικό έργο. Το μοντάζ. Αιγόκερως 2003.