Προληπτική Καρδιολογία

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΠροληπτική Καρδιολογία / Preventive Cardiology
ΚωδικόςΤΙΜΚΝΑ004
ΣχολήΕπιστημών Υγείας
ΤμήμαΙατρικής
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΠαντελής Ζεμπεκάκης
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600021983

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ Καρδιονεφρομεταβολικά Νοσήματα: Η Σύνδεση της Τεκμηριωμένης Ιατρικής με την Ιατρική Ακριβείας

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 28
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό115

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΠροληπτική Καρδιολογία
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Class ID
600241585
Τύπος Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα μπορούν να: γνωρίζουν την ανάδειξη της σημασίας της πρόληψης και της διαστρωμάτωσης του κινδύνου των καρδιαγγειακών παθήσεων, έτσι ώστε να καθυστερήσει η εμφάνιση της νόσου και να μετριαστούν οι επιπτώσεις και οι επιπλοκές της. Η σε βάθος γνώση της επιδημιολογίας των καρδιακών παθήσεων, της αξιολόγησης του καρδιαγγειακού κινδύνου, των ανεξάρτητων παραγόντων κινδύνου αλλά και της ορθής εφαρμογής των κατάλληλων στρατηγικών πρόληψης που βασίζονται σε μοντέλα πολλαπλών παραγόντων κινδύνου θα βοηθήσει στην κατεύθυνση αυτή.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Λήψη αποφάσεων
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
Περιεχόμενο Μαθήματος
•Προληπτική Καρδιολογία – Εισαγωγή Κλασικοί παράγοντες καρδιαγγειακού κινδύνου - Σκορ εκτίμησης καρδιαγγειακού Κινδύνου. •Αρτηριακή υπέρταση: Ορισμός – Παθοφυσιολογία- Παράγοντες κινδύνου-διάγνωση και παρακολούθηση εντός και εκτός ιατρείου. •Δευτεροπαθής υπέρταση: Αίτια, διαγνωστική διερεύνηση •Αρτηριακή υπέρταση και καρδιονεφρομεταβολικά νοσήματα •Φυσιολογία και παθοφυσιολογία του μεταβολισμού των λιπιδίων •Οικογενείς μορφές δυσλιπιδαιμίας •Παχυσαρκία: Ορισμός – Επιδημιολογία – παθοφυσιολογία- πρόληψη •Βιολογία Λιπώδους ιστού και Γενετική Παχυσαρκίας •Μη αλκοολική λιπώδης νόσος του ήπατος-Παθογένεια •Μη αλκοολική λιπώδης νόσος του ήπατος-Σχέση με καρδιομεταβολικά νοσήματα •Στεφανιαία νόσος: ορισμός – επιδημιολογικά δεδομένα- παθοφυσιολογία- πρωτογενής και δευτερογενής πρόληψη •Μη κλασικοί - γενετικοί παράγοντες καρδιαγγειακού κινδύνου •ΑΕΕ - επιδημιολογικά δεδομένα- παθοφυσιολογία- πρωτογενής και δευτερογενής πρόληψη •Καρδιακή ανεπάρκεια: ορισμός – επιδημιολογικά δεδομένα- παθοφυσιολογία, πρωτογενής και δευτερογενής πρόληψη •Κολπική μαρμαρυγή και άλλες συχνές καρδιακές αρρυθμίες. •Προληπτικός απεικονιστικός καρδιολογικός έλεγχος - Απεικόνιση υποκλινικής καρδιαγγειακής νόσου. Πότε και σε ποιους; •Childhood risk factors (including the preterm heart) and adult cardiovascular disease •Προληπτική Καρδιολογία σε μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες •Σχεδιασμός και εφαρμογή παρεμβάσεων πρόληψης σε πληθυσμιακό επίπεδο. Παραδείγματα από Ελλάδα και Εξωτερικό. Οργάνωση και Στρατηγικός σχεδιασμός προγραμμάτων προληπτικής καρδιολογίας σε συγκεκριμένες πληθυσμιακές ομάδες - Προτάσεις φοιτητών
Λέξεις Κλειδιά
προληπτική καρδιολογία, αρτηριακή υπέρταση, δευτεροπαθής υπέρταση, φυσιολογία, λιπίδια, παθοφυσιολογία, μεταβολισμός, βιολογία λιπώδους ιστού, δυσλιπιδαιμία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Χρήση PowerPoint (αρχεία .ppt, .pptx, .pdf) Παραγωγή αρχείων διαφανειών και σχολιασμού (voice-over) (αρχεία .mp4) Παροχή / πρόσβαση σε πολυμεσικού υλικό (άρθρα, ιστοσελίδες, βίντεο) (e-learning) Επικοινωνία μέσω onlinefora (e-learning)
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις60
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων30
Συγγραφή εργασίας / εργασιών30
Εξετάσεις10
Σύνολο130
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση του μαθήματος πραγματοποιείται είτε με γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου μέσω της πλατφόρμας e-learning, είτε με γραπτή ατομική εργασία στο γνωστικό αντικείμενο του μαθήματος η οποία επίσης παραδίδεται στο τέλος του εξαμήνου. Η επιλογή του τρόπου εξέτασης ορίζεται από τον συντονιστή του μαθήματος. Κατά την γραπτή εξέταση η συνολική βαθμολογία ανάγεται σε ποσοστό επί τοις εκατό, λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι όλες οι ερωτήσεις είναι ισάξιες. Κατά την εξέταση με γραπτή εργασία, η συνολική βαθμολογία ανάγεται σε ποσοστό επι τοις εκατό, και η εργασία αξιολογείται ως προς την ικανότητα του εξεταζόμενου να: - Παρουσιάσει βασικά εισαγωγικά στοιχεία (20%) - Χρησιμοποιήσει κατάλληλη γλώσσα και ορολογία (20%) - Παρουσιάσει κατάλληλες ερευνητικές πηγές (20%) - Εξάγει συμπεράσματα από την ανασκόπηση της βιβλιογραφίας (20%) - Ακολουθήσει κατάλληλη δομή στο κείμενο (20%)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Οι διαφάνειες των διαλέξεών (σε ppt ή pdf), καθώς και οι βεντεοσκοπήσεις των διαλέξεων του μαθήματος, που αναρτώνται στο e-learning.
Τελευταία Επικαιροποίηση
12-12-2023