Από τον Ζυγώτη στον Άνθρωπο

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΑπό τον Ζυγώτη στον Άνθρωπο / From zygote to human
ΚωδικόςΜΒΑΙ001
ΣχολήΕπιστημών Υγείας
ΤμήμαΙατρικής
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΚοκκώνα Κουζή-Χατζηπαρασκευά-Κολιάκου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600019321

Πρόγραμμα Σπουδών: ΔΠΜΣ Βλαστοκύτταρα και Αναγεννητική Ιατρική (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 20
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΥποχρεωτικό117,5

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΑπό τον Ζυγώτη στον Άνθρωπο
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία9
Class ID
600241606
Τύπος Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Το ΔΠΜΣ στοχεύει στον εφοδιασμό των μεταπτυχιακών φοιτητών με εξειδικευμένες γνώσεις στα πεδία της βιολογίας των βλαστοκυττάρων και της Αναγεννητικής Ιατρικής, αποκτώντας εμπειρίες και δεξιότητες με απώτερο στόχο την παροχή υψηλής ποιότητας ερευνητικού και γενικότερα επιστημονικού έργου για μια επιτυχημένη επαγγελματική σταδιοδρομία. Ειδικότερα το ΔΠΜΣ στοχεύει στην κατάρτιση με βασική επιστημονική γνώση, την απόκτηση εργαστηριακών δεξιοτήτων για τη διεπιστημονική προσέγγιση της έρευνας και της ανάπτυξης των εν λόγω πεδίων και στην εξειδίκευση ιατρών, βιολόγων-βιοτεχνολόγων και άλλων αποφοίτων βιοϊατρικών κατευθύνσεων μέσω συστηματικής πρακτικής άσκησης, ώστε να αποκτήσουν εμπειρίες και δεξιότητες προκειμένου να παρέχουν υψηλού επιπέδου ερευνητικό και επιστημονικό έργο.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στα πλαίσια του μαθήματος γίνεται περιγραφή των πρώτων ημερών της διάπλασης (1η-3η ημέρα), της δημιουργίας του ζυγώτη, της ενεργοποίησης των γονιδίων. Επίσης γίνεται παρουσίαση της δημιουργίας της βλαστικής κύστης από το ζυγώτη και της αυλάκωσης (3η-5η ημέρα), καθώς και των διεργασιών που πραγματοποιούνται κατά τη 2η εβδομάδα (εμφύτευση, βλαστικά δέρματα) και κατά την 3η εβδομάδα (γαστρίδιο, διάπλαση νευρικού συστήματος και μεσοδέρματος). Γίνεται περιγραφή του αιμοποιητικού και ανοσολογικού συστήματος και του μυοσκελετικού συστήματος. Επίσης παρουσιάζονται τα σηματοδοτικά μονοπάτια που χρησιμοποιούνται στην ανάπτυξη, οι μεταγραφικοί παράγοντες και οι υποδοχείς. Γίνεται επίσης αναφορά στο ρόλο των αυξητικών παραγόντων στη διαφοροποίηση, στο ρόλο της εξωκυττάριας ουσίας στη δημιουργία των ιστών, στην επιγενετική ρύθμιση (DNA μεθυλίωση και τροποποιήσεις ιστονών), και τη μεταφραφική ρύθμιση (mi RNA). Γίνεται συζήτηση για την υποβοηθούμενη αναπαραγωγή.
Λέξεις Κλειδιά
Ζυγώτης, βλαστοκύστη, γαστριδίωση, μυοσκελετικό σύστημα, σηματοδοτικά μονοπάτια, γονίδια, υποβοηθούμενη αναπαραγωγή
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
POWER POINT, e-learning, E-MAIL, προβολές βίντεο
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις56
Συγγραφή εργασίας / εργασιών154
Σύνολο210
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Ο τρόπος αξιολόγησης των μεταπτυχιακών φοιτητών προβλέπεται από τον εσωτερικό κανονισμό (https://msc-stemcells-regenerativemedicine.med.auth.gr/images/kanonismos.pdf). Οι εξετάσεις διενεργούνται στο τέλος κάθε εξαμήνου, με την παράδοση προεπιλεγμένης εργασίας. Η βαθμολογική κλίμακα για την αξιολόγηση είναι από το μηδέν (0) έως το δέκα (10), με βάση το 6.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Βιβλία εμβρυολογίας και βιβλιογραφική αναζήτηση
Τελευταία Επικαιροποίηση
22-12-2023