Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές αναμένεται ότι στα πλαίσια του μαθήματος θα:
- ενημερωθούν πλήρως για την παρολυσα κατάσταση στην χρήση σύγχρονων μεθοδολογιών βιοπληροφορικής και -omics στην επαναστόχευση φαρμάκων (drug-repurposing).
- εξοικειωθούν με την χρήση διαθέσιμων βάσεων δεδομένων φαρμάκων και πιθανών στόχων.
- εξοικειωθούν ε την χρήση αποθετηρίων -omics δεδομένων και μεθοδολογιών επιλογής, ανάλυσης και οπτικοποίησης των δεδομένων.
- θα εκπαιδευτούν στην χρήση μεθοδολογιών ενοποίησης -omics δεδομένων και οπτικοποίησης τους.
- θα εξοικειωθούν με τον ρόλο της ανάλυσης δικτύων στην εύρεση και επιλογή των πιθανών στόχων φαρμάκων.
- θα εξοικειωθούν με την χρήση εργαλείων εύρεσης και αξιολόγησης των καταλληλότερων φαρμάκων επαναστόχευσης.
- θα εξοικειωθούν με την σύγκριση και αξιολόγηση όλων των διαθέσιμων εργαλείων.
- θα ενημερωθούν για τις μελλοντικές προκλήσεις.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Πλήρης ανασκόπηση της παρούσας κατάστασης στην χρήση σύγχρονων μεθοδολογιών βιοπληροφορικής και -omics στην επαναστόχευση φαρμάκων (drug-repurposing). Διαθέσιμες βάσεις δεδομένων φαρμάκων και πιθανών στόχων. Αποθετήρια -omics δεδομένων και μεθοδολογίες επιλογής, ανάλυσης και οπτικοποίησης των δεδομένων. Μεθοδολογίες ενοποίησης -omics δεδομένων και οπτικοποίησης τους. Ο ρόλος της ανάλυσης δικτύων στην εύρεση και επιλογή των πιθανών στόχων φαρμάκων. Εργαλεία εύρεσης και αξιολόγησης των καταλληλότερων φαρμάκων επαναστόχευσης. Σύγκριση και αξιολόγηση όλων των διαθέσιμων εργαλείων. Μελλοντικές προκλήσεις.
Περιγραφή
Χρήση PowerPoint (αρχεία .ppt, .pptx, .pdf) Παραγωγή αρχείων διαφανειών και σχολιασμού (voice-over) (αρχεία .mp4) Παροχή / πρόσβαση σε πολυμεσικού υλικό (άρθρα, ιστοσελίδες, βίντεο) (e-learning) Επικοινωνία μέσω onlinefora (e-learning). Κατάθεση εργασιών σε καταθετήριο στο e-learning, έλεγχος πλαγιαρισμού, σχολιασμός και βαθμολόγηση. Κουίζ πολλαπλών επιλογών στο e-learning.
Περιγραφή
Η αξιολόγηση των φοιτητών πραγματοποιείται με 3 διαφορετικούς τρόπους με διαφορετική βαρύτητα και συνεισφορά στον τελικό βαθμό του κάθε φοιτητή στο μάθημα. 1) Με γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου μέσω της πλατφόρμας e-learning, 2) με γραπτή ατομική εργασία στο γνωστικό αντικείμενο του μαθήματος η οποία κατατίθεται σε καταθετήριο στο e-learning, και 3) προφορική παρουσίαση της εργασίας στο τέλος του εξαμήνου από τον κάθε φοιτητή. Κατά την γραπτή εξέταση η συνολική βαθμολογία ανάγεται σε ποσοστό επί τοις εκατό, λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι όλες οι ερωτήσεις είναι ισάξιες. Κατά την εξέταση με γραπτή εργασία, η συνολική βαθμολογία ανάγεται σε ποσοστό επι τοις εκατό και η εργασία αξιολογείται ως προς την ικανότητα του εξεταζόμενου να:
- παρουσιάσει βασικά εισαγωγικά στοιχεία (20%)
- χρησιμοποιήσει κατάλληλη γλώσσα και ορολογία (20%)
- παρουσιάσει κατάλληλες ερευνητικές πηγές (20%)
- εξάγει συμπεράσματα από την ανασκόπηση της βιβλιογραφίας (20%)
- ακολουθήσει κατάλληλη δομή στο κείμενο (20%)
Κατά την προφορική παρουσίαση της εργασίας, η συνολική βαθμολογία ανάγεται σε ποσοστό επι τοις εκατό και η εργασία αξιολογείται ως προς την ικανότητα του εξεταζόμενου να:
- απαντάει έυστοχα και με σαφήνεια στις ερωτήσεις κατά την διάρκεια της παρουσίασης της εργασίας.
- συμμετέχει με ερωτήσεις στις παρουσιάσεις των εργασιών των συμφοιτητών του.
- παρουσιάσει βασικά εισαγωγικά στοιχεία
- χρησιμοποιήσει κατάλληλη γλώσσα και ορολογία
- παρουσιάσει κατάλληλες ερευνητικές πηγές
- εξάγει συμπεράσματα από την ανασκόπηση της βιβλιογραφίας
- ακολουθήσει κατάλληλη δομή στο κείμενο