PEACE JOURNALISM

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςPEACE JOURNALISM / PEACE JOURNALISM
ΚωδικόςRIC302
ΣχολήΚοινωνικών και Οικονομικών Επιστημών
ΤμήμαΔημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΧρήστος Φραγκονικολόπουλος
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600000937

Πρόγραμμα Σπουδών: Master of Arts in Digital Media, Communication and Journalism-R

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 6
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑΕπιλογής1110
ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΕπιλογής1110
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΚΙΝΔΥΝΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ ΚΡΙΣΕΩΝ Επιλογής Κατεύθυνσης1110

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςPEACE JOURNALISM
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Class ID
600241724
Τύπος Προσφοράς
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος
Eιδίκευσης / Kατεύθυνσης
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Το μάθημα επιδιώκει να εισάγει τους φοιτητές στις έννοιες της ειρήνης, των συγκρούσεων και της βίας και να αναλύσει το ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν τα μέσα ενημέρωσης/δημοσιογράφοι στην επίλυση συγκρούσεων και την οικοδόμηση της ειρήνης. Με τον τρόπο αυτό, όχι μόνο συγκρίνει την πολεμική δημοσιογραφία (το κυρίαρχο παράδειγμα, το οποίο δημιουργεί μια απλουστευτική αντίληψη των σημαντικών συγκρουσιακών και βίαιων γεγονότων) με την ειρηνευτική δημοσιογραφία (μια εναλλακτική προσέγγιση), αλλά εξετάζει επίσης τεχνικές για το πώς η αναφορά του πολέμου και της βίας (άμεσης, δομικής, πολιτισμικής) μπορεί να γίνει πιο ακριβής και πιο χρήσιμη, αναζητώντας τις ρίζες των συγκρούσεων και αναδεικνύοντας πιθανές λύσεις.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Κριτική κατανόηση της κάλυψης των συγκρούσεων από τα κυρίαρχα μέσα ενημέρωσης Να προσδιορίσουν τις βασικές έννοιες της ειρηνευτικής δημοσιογραφίας Να κατανοήσουν πώς η δημοσιογραφία ειρήνης μπορεί να συμβάλει στην επίλυση των συγκρούσεων Να επηρεάσουν θετικά τη διαδικασία οικοδόμησης της ειρήνης και να μετριάσουν τις συγκρούσεις μέσω της δημοσιογραφίας, Να προσφέρουν εναλλακτικές προσεγγίσεις στα αρνητικά στερεότυπα μέσω της δημοσιογραφίας, Να βοηθήσουν το κοινό/τους πολίτες να κατανοήσουν τα βαθύτερα και υποκείμενα αίτια των συγκρούσεων, ποιες προτάσεις και ιδέες υπάρχουν για την επίλυσή τους.
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εννοιες της ειρήνης, της βίας και των συγκρούσεων. Εννοια, τη βασική θεωρία και την πρακτική της δημοσιογραφίας για την ειρήνη. Διαφορές μεταξύ της παραδοσιακής/αντιπαραθετικής δημοσιογραφίας και της δημοσιογραφίας της ειρήνης. Σημασία της επίλυσης των συγκρούσεων στη δημοσιογραφία ειρήνης. Διλήμματα και τα εμπόδια της δημοσιογραφίας ειρήνης (ατομικά, δομικά και ιδεολογικά).
Λέξεις Κλειδιά
Αρνητική και θετική ειρήνη, επίλυση διενέξεων, ειρηνευτική και αντιπαραθετική δημοσιογραφία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
- εργαλεία απομακρυσμένων συναντήσεων (cisco webex), - λογισμικά παρουσίασης (τύπου powerpoint), Επιπλέον, οι φοιτητές χρησιμοποιούν εργαλεία αυτοματισμού γραφείου, φυλλομετρητές ιστού (web browser) καθώς και e-reader για ψηφιακά βιβλία
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις30
Σεμινάρια10
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων80
Εκπόνηση μελέτης (project)90
Συγγραφή εργασίας / εργασιών90
Σύνολο300
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
1. Συμμετοχή 20% του τελικού βαθμού. Οι προφορικές συνεισφορές και η συμμετοχή όλων των μαθητών είναι απαραίτητες. Αναμένεται από τους φοιτητές να κάνουν τα απαιτούμενα αναγνώσματα πριν από τα μαθήματα και να συμμετέχουν ενεργά στις ομαδικές συζητήσεις. 2. Παρουσιάσεις 20% του τελικού βαθμού. Κάθε φοιτητής θα είναι υπεύθυνος για 1 ή περισσότερες παρουσιάσεις. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, οι φοιτητές παρουσιάζουν μια αποτελεσματική περίληψη του προκαθορισμένου θέματος, προσφέρουν την άποψή τους για τα επιχειρήματα/σημαντικότητά του και κατευθύνουν τη συζήτηση στην τάξη σχετικά με αυτό. 3. Ερευνητική εργασία 60% του τελικού βαθμού. Οι μαθητές θα συντάξουν μια ερευνητική εργασία (περίπου 5.000 λέξεις, συμπεριλαμβανομένων των παραπομπών/υποσημειώσεων). Η βιβλιογραφία θα προτείνεται και αν είναι δυνατόν θα παρέχεται από τον διδάσκοντα. Οι φοιτητές μπορούν να συζητήσουν και να συμφωνήσουν με τον καθηγητή τους για ένα συγκεκριμένο θέμα που θα ήθελαν να ερευνήσουν/γράψουν (οι πηγές και η βιβλιογραφία θα παρέχονται από τον διδάσκοντα)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Kalfeli N and Frangonikolopoulos CA (2020) Peace journalism. In: Vos TP, Hanusch D, Dimitrakopoulou D, Geertsema, Sligh M and Sehl A (eds) The International Encyclopedia of Journalism Studies.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Anderson L (2015) Countering Islamophobic media representations: The potential role of peace journalism. Global Media and Communication 11(3): 255–270. Ayça Demet Atay (2016) Communicating With the “Other”: Peace Journalism as a Form of Self–Other Relationship, Journal of Media Ethics, 31:3, 188-195 Beebe, Shannon & Mary Kaldor (2010), The Ultimate Weapon is No Weapon: Human Security and the New Rules of War and Peace, (Public Affairs) Benson R (2013) Shaping Immigration News: A French-American Comparison. New York: Cambridge University Press. Branton R and Dunaway J (2008) English- and Spanish-Language media coverage of immigration:A comparative analysis. Social Science Quarterly 89(4): 1006–1022. Chouliaraki L (2006) The Spectatorship of Suffering. London: SAGE Publications. Chow-White P and McMahon R (2011) News media encoding of racial reconciliation: Developing a peace journalism model for the analysis of ‘cold’ conflict. Media, Culture & Society 33(7): 989–1007. Conflict and Communication Online Journal (http://www.cco.regener-online.de) - especially: Vol.5, No.2, 2006, “Peace journalism I: Theoretical approaches”, Vol.6, No.2, 2007, “The peace journalism controversy” Galtung J (1998) High road, low road - Charting the course for peace journalism (Cape Town: Centre for Conflict Resolution). Track Two 7(4). Available at: https://journals.co.za/content/track2/7/4/EJC111753?fromSearch=true (accessed 23 October 2020). Galtung J and Ruge MH (1965) The structure of foreign news: The presentation of the Congo, Cuba and cyprus crises in four Norwegian newspapers. Journal of Peace Research 2(1): 64–91. Galtung J. (2006), “Peace Journalism as an Ethical Challenge”, GMJ: Mediterranean Edition 1(2) Gavilan MT (2011) Framing the news: From political conflict to peace. How the ‘framing theory’and the ‘political context model’ can enhance the peace journalism model. Journal of Latin American Communication Research 1(2): 48–61. Handbook of Digital Media in Greece (Digital Activism and Society: Politics, Economy And Culture in Network Communication). Emerald Publishing Limited, pp. 369–383. Hawkins, Virgil (2008), Stealth Conflicts: How the World’s Worst Violence is Ignored, (Ashgate) Ibrahim Seaga Shaw, Jake Lynch, and Robert A. Hackett (2011), Expanding Peace Journalism, (Sydney University Press). Jake Lynch (2007), “What is so great about peace journalism?”, GMJ: Mediterranean Edition 1(1) Jake Lynch, Johan Galtung (2010), Reporting Conflict: New Directions in Peace Journalism, (University of Queensland Press). Jesse Benn From passive to active: The spectrum of peace journalism, Conflict & Communication online, Vol. 14, No. 2, 2015 Julia Hoffmann, Conceptualizing ‘Communication for Peace’, University of Peace 2013 Kalfeli N (2020) “From ‘illegals’ to ‘unfortunates’: News framing of immigration and the ‘refugee crisis’ in crisis-stricken Greece”. In: Veneti A and Karatzogianni A (eds) The Emerald Kalfeli N and Frangonikolopoulos CA (2020) Peace journalism. In: Vos TP, Hanusch D, Dimitrakopoulou D, Geertsema, Sligh M and Sehl A (eds) The International Encyclopedia of Journalism Studies. Lynch J and McGoldrick A (2005) Peace Journalism. Stroud: Hawthorn Press. Lynch J and McGoldrick A (2012) Responses to peace journalism. Journalism 14(8): 1041–1058. Lynch J, McGoldrick A and Heathers J (2015) Psychophysiological audience responses to war journalism and peace journalism. Global Media and Communication 11(3): 201–217. McGoldrick A and Lynch J (2000) Peace journalism, what is it? How to do it? Available at: https:// www.transcend.org/tri/downloads/McGoldrick_Lynch_Peace-Journalism.pdf Richard Keeble, John Tulloch, Florian Zollman (2010), Peace Journalism, War and Conflict Resolution, (New York, Peter Lang) Rukhsana Aslam (2011), “Peace journalism: A paradigm shift in traditional media approach”, Pacific Journalism Review, 17:119-139. Rune Ottosen (2010) The war in Afghanistan and peace journalism in practice, Media, War & Conflict 3(3) 261–278 Sarah Költzow Monitoring and Evaluation of Peacebuilding: The Role of New Media, Geneva Peacebuilding Platform 2009 Simon Cottle Rethinking media and disasters in a global age: What’s changed and why it matters, Media, War & Conflict 2014, Vol. 7(1) 3–22 Tellidis, Ioannis and Kappler, Stefanie (2016) 'Information and communication technologies in peacebuilding: implications, opportunities and challenges.', Cooperation and conflict, 51 (1). pp. 75-93 Tenenboim-Weinblatt K, Hanitzsch T and Nagar R (2016) Beyond peace journalism: Reclassifying conflict narratives in the Israeli news media. Journal of Peace Research 53(2): 151–165. Thorbjornsrud K (2015) Framing irregular immigration in western media. American Behavioral Scientist 59(7): 771–782. Thorbjornsrud K and Figenschou TU (2016) Do marginalised sources matter? A comparative analysis of irregular migrant voice in Western media. Journalism Studies 17(3): 337–355. Tivona EJ (2011) Globalisation of compassion: Women’s narratives as models for peace journalism. In: Lynch J, Ibrahim S and Hackett R (eds) Expanding Peace Journalism: Comparative and Critical Approaches. Sydney: Sydney University Press. Van Aelst P, Str.mb.ck J, Aalberg T, et al. (2017) Political communication in a high-choice media environment: A challenge for democracy? Annals of the International Communication Association 41(1): 3–27. Van Gorp B (2005) Where is the frame? Victims and intruders in the Belgian press coverage of the asylum issue. European Journal of Communication 20(4): 484–507. Vladimir Bratic Peacebuilding in the Age of New Media, Media and Communication 2016, Volume 4, Issue 1. Yifat Mor, Yiftach Ron and Ifat Maoz “Likes” for Peace: Can Facebook Promote Dialogue in the Israeli–Palestinian Conflict?, Media and Communication 2016, Volume 4, Issue 1. Ylva Rodny-Gumede Awareness towards Peace Journalism among Foreign Correspondents in Africa, Media and Communication 2016, Volume 4, Issue 1. Youngblood S (2017) Peace Journalism Principles and Practices: Responsibly Reporting Conflicts, Reconciliation and Solutions. New York: Routledge.
Τελευταία Επικαιροποίηση
18-12-2023