Ορολογική Αναζήτηση και Τεκμηρίωση

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΟρολογική Αναζήτηση και Τεκμηρίωση / Terminology Research and Documentation
ΚωδικόςΕ326
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΓαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600018719

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας (2020-)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 1
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΚατ' Επιλογήν ΥποχρεωτικάΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΟρολογική Αναζήτηση και Τεκμηρίωση
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600242680
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Γαλλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/-τριες αναμένεται να είναι σε θέση: α) να κατανοούν τις βασικές θεωρητικές έννοιες της ορολογίας, β) να γνωρίζουν τις διαφορετικές τεχνικές εντοπισμού της ορολογίας σε ένα κείμενο για ειδικούς σκοπούς, γ) να έχουν πρόσβαση στις κατάλληλες αποδόσεις των όρων στην ελληνική γλώσσα και να τις τεκμηριώνουν, δ) να συντάσσουν δελτίο ορολογίας.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στόχος του μαθήματος είναι να εισαγάγει τους φοιτητές στις βασικές αρχές της ορολογίας, στις τεχνικές εντοπισμού και αναζήτησης των ορολογικών πόρων καθώς και στην αξιολόγηση των πηγών τεκμηρίωσης. Για τις ανάγκες του μαθήματος μελετώνται αυθεντικά κείμενα ειδικού λεξιλογίου ενώ δίνεται έμφαση στη χρήση έντυπων και ηλεκτρονικών πηγών, ορολογικών βάσεων δεδομένων, ηλεκτρονικών σωμάτων κειμένων, λογισμικών εξαγωγής ορολογίας, κλπ. Ακολουθεί περίγραμμα του μαθήματος: 1ο μάθημα Βασικές έννοιες της ορολογίας: όρος-λέξη, έννοια-όρος-αντικείμενο 2ο μάθημα Μοντέλα εξαγωγής ορολογίας, Εργαλεία Εξαγωγής ορλογίας: πρακτική εφαρμογή 3ο μάθημα Τεχνικές βέλτιστης αναζήτησης Ι 4ο μάθημα Τεχνικές βέλτιστης αναζήτησης ΙΙ 5ο μάθημα Τα είδη των πηγών τεκμηρίωσης και αξιοπιστία τους 6ο μάθημα Το ορολογικό δελτίο 7ο μάθημα Εργαλεία διαχείρισης ορολογίας: βάσεις ορολογικών δεδομένων Ι 8ο μάθημα Εργαλεία διαχείρισης ορολογίας: βάσεις ορολογικών δεδομένων ΙΙ 9ο μάθημα Εργαλεία διαχείρισης ορολογίας: βάσεις ορολογικών δεδομένων ΙΙΙ 10ο μάθημα Προετοιμασία τελικής εργασίας 11ο μάθημα Προετοιμασία τελικής εργασίας 12ο μάθημα Παρουσίαση τελικής εργασίας 13ο μάθημα Παρουσίαση τελικής εργασίας
Λέξεις Κλειδιά
Ορολογική αναζήτηση και τεκμηρίωση, βάσεις ορολογίας, δελτίο ρολογίας, ηλεκτρονικά εργαλεία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Το μάθημα και οι εξετάσεις γίνονται σε εργαστήριο υπολογιστών και το περιεχόμενο του μαθήματος είναι αναρτημένο στο e-class. Οι φοιτητές ασκούνται στην επεξεργασία σωμάτων κειμένων, στον εντοπισμό της ορολογίας, στη χρήση των βάσεων δεδομένων, με πρόσβαση στο διαδίκτυο και σε ηλεκτρονικές πηγές. Η επικοινωνία διεξάγεται ηλεκτρονικά, μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων, ανακοινώσεων, ενώ έχουν και δυνατότητα επικοινωνίας μέσω της πλατφόρμας.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις130,5
Σεμινάρια120,5
Εργαστηριακή Άσκηση391,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων100,4
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων100,4
Εκπόνηση μελέτης (project)391,6
Συγγραφή εργασίας / εργασιών241,0
Εξετάσεις30,1
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση του μαθήματος είναι συνεχής με συμμετοχή στις εργασίες που γίνονται στην τάξη (40%) και τελική εργασία(60%). Η αξιολόγηση παρουσιάζεται στην περιγραφή μαθήματος στο e-learning, αναφέρεται συνοπτικά στον οδηγό σπουδών και ανακοινώνεται στους φοιτητές κατά την έναρξη των μαθημάτων.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Conférence des Services de Traduction des Etats européens. 2014. Recommandations relatives à la terminologie. « Le rôle de la terminologie et de la documentation dans l’enseignement de la traduction spécialisée » Geneviève Mareschal Meta : journal des traducteurs / Meta: Translators' Journal, vol. 33, n° 2, 1988, p. 258-266. URI: http://id.erudit.org/iderudit/003573ar
Τελευταία Επικαιροποίηση
26-02-2020