ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ: ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΟΨΕΙΣ ΤΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ: ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΟΨΕΙΣ ΤΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ / DIDACTIC OF MATHEMATICS: CONTEPORARY ASPECTS AND UTILISATION OF TEACHING RESOURCES
ΚωδικόςΥΜ16
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΠαιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΙωάννης Παπαδόπουλος
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΜη Ενεργό
Course ID600017602

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ: ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΟΨΕΙΣ ΤΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600243220

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΠαιδαγωγικό Μπλε
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ ΛΥΟΜΕΝΟ 1 (172)
ΗμερολόγιοDienstag 18:00 to 21:00
Τύπος Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές: • Θα είναι σε θέση να αποτιμούν το επίπεδο γεωμετρικής σκέψης των μαθητών τους μέσα από τις απαντήσεις που θα δίνουν σε συγκεκριμένες δραστηριότητες. • Θα είναι σε θέση να γνωρίζουν τρόπους αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών για τη διδασκαλία των μαθηματικών. • Θα εντοπίζουν τα λάθη και τις παρανοήσεις των μαθητών τους και θα γνωρίζουν πως να τα αξιοποιούν θετικά στη διδασκαλία τους. • Θα είναι σε θέση να εφαρμόζουν γενικές ευρετικές προκειμένου να επιλύουν και να δημιουργούν προβλήματα. • Τέλος θα είναι σε θέση να συνδυάζουν την παραδοσιακή διδασκαλία με πόρους που σχετίζονται με την ιστορία των μαθηματικών
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα διαπραγματεύεται επιλεγμένα θέματα της διδακτικής των μαθηματικών που στόχο έχουν από τη μια να αναδείξουν το εύρος που έχει η διδακτική των μαθηματικών και από την άλλη να εξοικειώσουν τους φοιτητές με διδακτικούς πόρους που μπορούν να αξιοποιήσουν στη σχολική τάξη. Τα θέματα που θα διαπραγματευτούν είναι: 1. Τα επίπεδα γεωμετρικής σκέψης των van Hiele 2. Η αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία των μαθηματικών 3. Η σημασία και αξιοποίηση των λαθών και των παρανοήσεων στα μαθηματικά 4. Το σύμβολο της ισότητας και η κατανόησή του 5. H χρήση γρίφων για το πέρασμα από την αριθμητική στην αλγεβρική σκέψη 6. Επίλυση προβλήματος 7. Αξιοποίηση της ιστορίας των μαθηματικών στη διδασκαλία
Λέξεις Κλειδιά
διδασκαλία μαθηματικών, πρωτοβάθμια εκπαίδευση, μέθοδοι διδασκαλίας και μάθησης μαθηματικών
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Γίνεται χρήση ΤΠΕ στη διδασκαλία (α) σε επίπεδο παρουσίασης της ύλης της παράδοσης και (β) σε επίπεδο απόκτησης δεξιοτήτων σχετικά με συγκεκριμένα λογισμικά που συνδέονται με τη διδασκαλία των μαθηματικών. Το υλικό είναι προσβάσιμο μέσω του E-leqrning και η ίδια πλατφόρμα χρησιμοποιείται για επικοινωνία με το σύνολο των φοιτητών του μαθήματος (πχ ανακοινώσεις σχετικές με το μάθημα)
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις78
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων23
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων8
Συγγραφή εργασίας / εργασιών8
Εξετάσεις3
Σύνολο120
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση είναι συμπερασματική και πραγματοποιείται μέσω γραπτής τελικής εξέτασης. Η εξέταση περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, σύντομων απαντήσεων, ανάπτυξης αλλά και επίλυση προβλημάτων. Οι φοιτητές γνωρίζουν τον τρόπο και τα κριτήρια εξέτασης τόσο μέσα από την ενημέρωση στα πλαίσια των παραδόσεων όσο και από τη σελίδα του μαθήματος στο E-learning Προφορική εξέταση γίνεται μόνο σε περιπτώσεις φοιτητών που αδυνατούν λόγω υγείας να συμμετέχουν στη γραπτή εξέταση
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Κολέζα, Ε. (2009). Θεωρία και πράξη στη διδασκαλία των μαθηματικών. ΜΟΤΙΒΟ ΕΚΔΟΤΙΚΗ Α.Ε ISBN: 978-960-6863-16-5
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Van de Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2007). Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally. Fuys, D., Geddes, D., & Tischler, R. (1988). The van Hiele model of thinking in geometry among adolescents. Journal for Research in Mathematics Education. Monograph, i-196. Way, J., & Beardon, T. (2003). ICT and primary mathematics. McGraw-Hill International. Kennedy, L., Tipps, S., & Johnson, A. (2007). Guiding children's learning of mathematics.Cengage Learning. Laborde, C. , Kynigos, C., Hollebrands, K., & Strässer, R. (2006). Teaching and learning geometry with technology. Handbook of research on the psychology of mathematics education: Past, present and future, 275-304. Kilpatrick, J., Swafford, J., & Findell, B. (Eds.). (2001). Adding it up: Helping children learn mathematics. National Academies Press Cockburn, A. D., & Littler, G. (Eds.). (2008). Mathematical misconceptions: A guide for primary teachers. Sage. Cockburn, A. D. (2012). Teaching mathematics with insight: the identification, diagnosis andremediation of young children's mathematical errors. Routledge. Koshy, V., Ernest, P., & Casey, R. (Eds.). (2000). Mathematics for primary teachers (pp. xiii+-225). London and New York: Routledge. Carpenter, T. P., Franke, M. L., & Levi, L. (2003). Thinking mathematically. Portsmouth, NH:Heinemann. Seife, C. (2000). Zero: The biography of a dangerous idea. Penguin. Fauvel, J., Maanen, J. A., & van Maanen, J. A. (Eds.). (2000). History in mathematics education: An ICMI study (Vol. 6). Springer. Burton, D. M. (1985). The history of mathematics: An introduction. AMC, 10, 12. Katz, V. J. (Ed.). (2000). Using history to teach mathematics: An international perspective (Vol. 51). Cambridge University Press. Συναφή επιστημονικά περιοδικά: Educational Studies in Mathematics Journal for Research in Mathematics Education Journal of Mathematical Behavior Mathematics Education Research Journal Mathematical Thinking and Learning International Journal of Mathematical Education in Science and Technology International Journal of Science and Mathematics Education Journal of Mathematics Teacher Education Science & Education Mediterranean Journal for Research in Mathematics Education For the Learning of Mathematics The International Journal for Technology in Mathematics Education ZDM Technology, Knowledge and learning
Τελευταία Επικαιροποίηση
26-03-2023