Ηθική-Βιοηθική

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΗθική-Βιοηθική / Ethics-Bioethics
ΚωδικόςΤΙΜΙΒ009
ΣχολήΕπιστημών Υγείας
ΤμήμαΙατρικής
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΦώτιος Χατζηνικολάου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600020259

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ Ιατροδικαστική-Ψυχιατροδικαστική (2020-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 43
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΥποχρεωτικό114

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΗθική-Βιοηθική
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία1
Ώρες Συνολικά12
Class ID
600243274
Τύπος Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Να κατανοήσουν και να είναι σε θέση να διαχειριστούν θέματα σχετικά με: - την αυτονομία και την ενημερωμένη συναίνεση - τη Βιοηθική της Αναπαραγωγής - τα Ηθικά ζητήματα στο τέλος της ανθρώπινης ζωής - τη σχέση ιατρού-ασθενή και παράγοντες που την επηρεάζουν - το στίγμα ψυχικής διαταραχής - την ψυχιατρική ηθική
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Αριστοτέλεια ηθική και βιοηθική στην Ιατροδικαστική - Ψυχιατροδικαστική, στίγμα Ψυχικής διαταραχής, γενικά περί ιατρικής ηθικής και δεοντολογίας, κλασικές και σύγχρονες κατευθύνσεις στην ψυχιατρική ηθική, ανάπτυξη της ψυχιατρικής ηθικής (σύγχρονοι κώδικες της ιατρικής δεοντολογίας-ψυχιατρικής δεοντολογίας, ιδιαιτερότητες της ψυχιατρικής ηθικής).
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Εξ' αποστάσεως διδασκαλία μέσω της εφαρμογής zoom Εργαστηριακή εκπαίδευση με προβολή video Επικοινωνία με ηλεκτρονική αλληλογραφία, e-learning Αξιολόγηση με ηλεκτρονική καταχώρηση https://qa.auth.gr/
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις602,4
Σεμινάρια200,8
Συγγραφή εργασίας / εργασιών100,4
Εξετάσεις100,4
Σύνολο1004
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Για την τελική αξιολόγηση και τη βαθμολόγηση της επίδοσης του/της μεταπτυχιακού /ής φοιτητή / τριας στα μαθήματα συνυπολογίζονται: α) η εξ΄αποστάσεως / φυσική παρουσία στα μαθήματα. β) η επίδοσή του σε δοκιμασία που κρίνει ο/η διδάσκων/ουσα, είτε σε προφορικές είτε σε γραπτές εξετάσεις ή σε βιβλιογραφική εργασία ή σε ερευνητική εργασία ή σε συνδυασμό των παραπάνω. Η βαθμολογική κλίμακα για την αξιολόγηση της επίδοσης των μεταπτυχιακών φοιτητών/φοιτητριών ορίζεται από μηδέν έως δέκα, ως εξής: Άριστα (8,5 ‐ 10), Λίαν Καλώς (7 ‐ 8), Καλώς (6 ‐ 6,5). Προβιβάσιμος βαθμός στις εξετάσεις των μαθημάτων του Π.Μ.Σ. και της διπλωματικής εργασίας ορίζεται ο ίσος ή μεγαλύτερος του 6.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Ιατρικό Δίκαιο: Στοιχεία Βιοηθικής, Πολυχρόνης Βούλτσος, Δημήτριος Ψαρούλης, University Studio Press, 2021 ΗΘΙΚΗ ΚΑΙ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗΝ ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ, Αθανάσιος Δουζένης, Ελευθέριος Λύκουρας, εκδόσεις ΒΗΤΑ, 2019 Βιοηθική Αρχαία θέματα σε σύγχρονους προβληματισμούς, Julia E. Annas, εκδόσεις Τραυλός
Τελευταία Επικαιροποίηση
08-11-2023