Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Ενδεικτική βιβλιογραφία ανά ενότητα
Ο μύθος της ανομοιογένειας_- Θεωρητικές παραδοχές και Θεωρίες
- Κοντογιάννη, Δ., & Θώμου, Π. (2022). Πολιτισμική και γλωσσική ετερότητα στο ελληνικό σχολείο: Η περίπτωση των Τάξεων Υποδοχής. Διάλογοι! Θεωρία και πράξη στις επιστήμες αγωγής και εκπαίδευσης, 8, 190–210. https://doi.org/10.12681/dial.31789
- Mavidou, A., & Kakana, D. (2019). Teachers’ Experiences of a Professional Development Program for Differentiated Instruction. Creative Education, 10(3), 555–569
Κατασκευή του ‘διαφορετικού’
- Kitsiou R., Papadopoulou, M. (2021) Mapping Europe’s Attitudes Towards Refugees in Political Cartoons through CMT and CMA. (Guest editors: Stephan Packard & Lukas R.A. Wilde). Puctum, 7 (2), 151-174
- Lakoff, G., & Johnson, M. (1980). Metaphors We Live By. London: The University of Chicago Press.
- Chouliaraki, L., & Tijana S., (2017). Rethinking Media Responsibility in the Refugee ‘Crisis.’ A Visual Typology of European News. Media, Culture & Society 39 (8), 1162-1177.
- Binotto, M. (2015). Invaders, Aliens and Criminals. Metaphors and Spaces in the Media Definition of Migration and Security Policies. In: Ε. Bond, G. Bonsaver and F. Faloppa (eds.) Destination Italy. Representing Migration in Contemporary Media and Narrative (pp. 31-58). Oxford: Peter Lang.
Κουλτούρα του ανήκειν
- Johansson, E., Puroila, AM. Research Perspectives on the Politics of Belonging in Early Years Education. IJEC 53, 1–8 (2021). https://doi.org/10.1007/s13158-021-00288-6
- Liselotte Eek-Karlsson & Anette Emilson (2021) Normalised diversity: educator’s beliefs about children’s belonging in Swedish early childhood education, Early Years, DOI: 10.1080/09575146.2021.1951677
- Papandreou, M. & Dragouni K.E. (2022). “He will see my drawing and we
will play blindman’s bluff together”: Overcoming communication
barriers in a multicultural kindergarten classroom. Journal of Early
Childhood Education Research, 11(1, Special issue on Interaction in
Context), 272–296, https://journal.fi/jecer/article/view/114019
Διαφοροποιημένη Παιδαγωγική
- Κακανά, Δ. (2020). Διαφοροποιημένη διδασκαλία: Από την έρευνα στην πράξη - Εισαγωγικό σημείωμα. Διάλογοι! Θεωρία και πράξη στις επιστήμες αγωγής και εκπαίδευσης, 6, 5–11. https://doi.org/10.12681/dial.25584
- Κλουβάτος, Κ. (2014). Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία σε ανομοιογενείς τάξεις. Στο Ε. Κατσαρού & Μ. Λιακοπούλου (Επιμ.). Θέματα διδασκαλίας και αγωγής στο πολυπολιτισμικό σχολείο. Επιμορφωτικό υλικό. Ενότητα Α.
- Kalantzis, M., & Cope, B. (2013). Νέα μάθηση: Βασικές αρχές για την επιστήμη της εκπαίδευσης. Αθήνα: Κριτική.
- Mavidou, A. & Kakana, D. (2019). Differentiated Instruction in practice: curriculum adjustments in kindergarten. Creative Education, 10, 535-554. https://doi.org/10.4236/ce.2019.103039
-Παπανδρέου Μ. (2020). Η διαφοροποιημένη παιδαγωγική στην προσχολική εκπαίδευση: Προκλήσεις και προοπτικές. Διάλογοι! Θεωρία και πράξη στις επιστήμες αγωγής και εκπαίδευσης, 6, 77–96. https://doi.org/10.12681/dial.25547
- Σφυρόερα Μ. (2020). Προς μια ολιστική αντιμετώπιση της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής: Αντιλήψεις και πρακτικές εκπαιδευτικών παιδιών προσχολικής ηλικίας. Διάλογοι! Θεωρία και πράξη στις επιστήμες αγωγής και εκπαίδευσης, 6, 119–142. https://doi.org/10.12681/dial.25549
- Tomlinson, C. A., Brighton, C., Hertbert, H., Callahan, C. M., Moon, T. R., Brimijoin, K. et al. (2003). Differentiating Instruction in Response to Student Readiness, Interest, and Learning Profile in Academically Diverse Classrooms: A Review of Literature. Journal for the Education of the Gifted, 27, 119-145. https://doi.org/10.1177/016235320302700203
- Χατζησωτηρίου, Χ., & Σόρκος, Γ. (2022). Η «Βιώσιμη Συμπεριληπτική και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση» ως Μέσο Υποστήριξης της Διαφορετικότητας: Το Θεωρητικό Πλαίσιο μιας Παιδαγωγικής Πρότασης. Επιστήμες Αγωγής, 2022(2), 183-202.
Διαφοροποίηση της διδασκαλίας και μάθησης: στο πλαίσιο της Ειδικής Αγωγής
- Ιωαννίδου-Κουτσελίνη, M. (2020). Διαφοροποίηση της διδασκαλίας και της μάθησης: Δυσκολίες και παρανοήσεις. Διάλογοι! Θεωρία και πράξη στις επιστήμες αγωγής και εκπαίδευσης, 6, 12-29. doi:https://doi.org/10.12681/dial.25544
- Παντελιάδου, Σ. & Φιλιππάτου, Δ. (2013). Διαφοροποιημένη Διδασκαλία. Θεωρητικές προσεγγίσεις & εκπαιδευτικές πρακτικές. Αθήνα: Πεδίο.
- Tomlinson, C. A. (2004). Διαφοροποίηση της εργασίας στην αίθουσα διδασκαλίας. Ανταπόκριση στις ανάγκες όλων των μαθητών (μτφ. Χ. Θεοφιλίδης & Δ. Μαρτίδου - Φορσιέ). Αθήνα: Γρηγόρης. (έτος έκδοσης πρωτοτύπου 1999)
- Strogilos, V., Tragoulia, E., Avramidis, E., Voulagka, A. & Papanikolaou, V. (2017) Understanding the development of differentiated instruction for students with and without disabilities in co-taught classrooms, Disability & Society, 32:8, 1216-1238, DOI: 10.1080/09687599.2017.1352488
- Vaughn, S., Hughes, M. T., Moody, S. W., & Elbaum, B. (2001). Instructional grouping for reading for students with LD: Implications for practice. Intervention in School and Clinic, 36(3), 131-137.
- Δημητρίου, A. & Αϊβαλιώτου, E. (2016). Η συνεκπαίδευση των παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας με και χωρίς ειδικές ανάγκες στις φυσικές επιστήμες. Ερευνώντας τις απόψεις των εκπαιδευτικών. Στο Β. Τσελφές (Επιμ.). Προσχολική ηλικία: οι φυσικές επιστήμες στην εκπαιδευτική σχέση παιδιών και εκπαιδευτικών (σελ. 89-116). Αθήνα: Εκδόσεις Άρτεμις Πετροπούλου.ISBN: 978-618-82606-0-3
- Δημητρίου, Α. & Δεληγιαννίδου, Σ. Β. (2011). Εφαρμογή προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης σε άτομα με ελαφρά και μέτρια νοητική υστέρηση. Η περίπτωση της επαγγελματικής κατάρτισης και κοινωνικής ένταξης της Μέριμνας Παιδιού Κατερίνης. Στο: Π. Φώκιαλη, Γ. Ξανθάκου, Ν. Ανδρεαδάκης (Επιμ.). Διεργασίες σκέψης στο σχολείο και την κοινωνία. Τόμος Β (σελ. 463-474). ISBN: 978-960-9405-88-1. Αθήνα: Πεδίο
- Λάππα, Χ., Μαντζίκος, Κ., & Παρασκευόπουλος Σ. (2019). Η Συμβολή της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στην Εκπαίδευση των Παιδιών με Αναπηρίες ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες: Οι Απόψεις των Εκπαιδευτικών. Έρευνα στην Εκπαίδευση, 8(1), 1–16.