Παραδόσεις και παραδείγματα στην ιστορία της τέχνης

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΠαραδόσεις και παραδείγματα στην ιστορία της τέχνης / Lectures and examples in the history of art
ΚωδικόςΥΘΠΠΙΤ1
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600022832

Πρόγραμμα Σπουδών: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών "Τέχνη και Δημόσια Σφαίρα"

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 19
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Καλλιτεχνικές Δράσεις και ΠρακτικέςΥποχρεωτικό1110
Ιστορική, Πολιτική και Ερμηνευτική Διερεύνηση της ΤέχνηςΥποχρεωτικό1110

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΠαραδόσεις και παραδείγματα στην ιστορία της τέχνης
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Class ID
600243299
Τύπος Μαθήματος
Eιδίκευσης / Kατεύθυνσης
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Οι φοιτητές θα πρέπει να έχουν μια στέρεη ιστορική γνώση.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα γνωρίζουν τα βασικά θεωρητικά μοντέλα που αφορούν την ιστορία της τέχνης. Επίσης θα γνωρίσουν ττην τέχνη από την Αναγέννηση εώς σήμερα. Θα μπορούν να κατανοήσουν τους τρόπους ερμηνείας ενός έργου και να συζητούν έννοιες όπως, έργο τέχνης, καλλιτέχνης, μοντέρνα και σύγχρονη τέχνη.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Θεωρητικά μοντέλα της ιστορίας της τέχνης, η τέχνη της Αναγέννησης, η τέχνη του Μπαρόκ, η τέχνη στον 19ο και 20 αιώνα. Η εξέταση της έννοιας της νεωτερικότητας. Η μελέτη της σύγχρονης τέχνης.
Λέξεις Κλειδιά
Αναγέννηση, Μπαρόκ, Ρεαλισμός, Ιμπρεσιονισμός, Μεταιμπρεσιονισμός, τέχνη του 20ου αιώνα.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις401,3
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων602
Συγγραφή εργασίας / εργασιών2006,7
Σύνολο30010
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η εξέταση του μαθήματος γίνεται με κατάθεση εργασίας. Η εργασία θα πρέπει να έχει επιστημονική εγκυρότητα, σωστή δομή, σαφήνεια επιχειρημάτων και συμπεράσματα.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Hal Foster, Rosalind Krauss, Yve Alain Bois , Benjamin H.D. Buchloch, Η Τέχνη από το 1900, επίκεντρο 2009. Στίβεν Γ. Άισενμαν, Η τέχνη του 19ου αιώνα, μια κριτική ιστορία, επίκεντρο 2021. (H. Balting, M. Warnke κ. ά.) Εισαγωγή στην Ιστορία της Τέχνης, εκδόσεις Βάνιας 1995 Carlo Julio Argan, Η Μοντέρνα Τέχνη, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, 2014 Edward Said, Κουλτούρα και Ιμπεριαλισμός, Αθήνα: Νεφέλη, 1996 Jacob Burckhardt. Ο Πολιτισμός της Αναγέννησης στην Ιταλία. Αθήνα: Εκδόσεις Νεφέλη, 1997
Τελευταία Επικαιροποίηση
03-01-2024