Σύνταξη

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣύνταξη / Syntax
ΚωδικόςΓλ 525
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600016481

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑΣ

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 11
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-10

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣύνταξη
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600243743
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση: -να επιδεικνύουν κατανόηση των βασικών εννοιών της φορμαλιστικής ανάλυσης συντακτικών δεδομένων -να χρησιμοποιούν τα θεωρητικά εργαλεία που προσφέρει ένα συγκεκριμένο συντακτικό μοντέλο (Θεωρία των Αρχών και Παραμέτρων) για την ανάλυση και την αναπαράσταση συντακτικών δομών σε διάφορες γλώσσες -να ελέγχουν υποθέσεις και να επιχειρηματολογούν επαρκώς με βάση τη θεωρία -να χρησιμοποιούν συστήματα όπως οι Leipzig Glossing Rules για να περιγράψουν δεδομένα από γλώσσες άλλες από την αγγλική.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αυτό είναι μια εισαγωγή στη συντακτική θεωρία και ανάλυση και εξετάζει σημαντικά ζητήματα της σύγχρονης συντακτικής έρευνας, κυρίως στο πλαίσιο της Γενετικής Γραμματικής. Ιδιαίτερη έμφαση τίθεται στη σύγκριση συντακτικών φαινομένων της αγγλικής και της ελληνικής γλώσσας, με όρους παραμετρικής διαφοροποίησης αλλά και διαγλωσσικής συγκρισιμότητας. Τα θεωρητικά ζητήματα που θα εξεταστούν περιλαμβάνουν τις βασικές παραδοχές σχετικά με την αρχιτεκτονική του γραμματικού συστήματος, τη συστατικότητα και τη θεωρία του Χ τονούμενου, τη θεωρία της πτώσης, τους θεματικούς ρόλους κτλ. Στα περιγραφικά ερωτήματα που θα συζητηθούν περιλαμβάνονται: -η κατανομή των υποκειμένων, -η διαφοροποίηση της σειράς των όρων της πρότασης, -ζητήματα (α)παρεμφατικότητας, -βοηθητικά και κύρια ρήματα, -ο χρόνος, η όψη και η έγκλιση, -οι διαφορετικοί τύποι προτάσεων.
Λέξεις Κλειδιά
Συντακτική ανάλυση, Πλαίσιο των Αρχών και των Παραμέτρων, Συγκριτική Σύνταξη
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,4
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων1284,7
Συγγραφή εργασίας / εργασιών1083,9
Σύνολο27510
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
40% του τελικού βαθμού προκύπτει από προφορικές παρουσιάσεις άρθρων, ασκήσεις στην τάξη και στο σπίτι. 60% του τελικού βαθμού προκύπτει από εκτενέστερες γραπτές εργασίες.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Adger, D. (2003). Core Syntax. Oxford: O.U.P. Carnie, A. (2012). Syntax: A Generative Introduction. 3rd edition. Wiley-Blackwell. Haegeman, L. (2006). Thinking Syntactically. A Guide to Argumentation and Analysis. Oxford: Blackwell. Koeneman, O, & Zeijlstra, H.H. (2017).Introducing syntax. Cambridge University Press. Ρούσσου, Α. (2015). Σύνταξη: Γραμματική και Μινιμαλισμός. Κάλλιπος, Ανοικτές Ακαδημαϊκές Εκδόσεις. http://hdl.handle.net/11419/581. Shopen, T. (ed.). 2007. Language Typology and Syntactic Description. 2nd Edition. Cambridge University Press. Sportiche, D., Koopman, H., & Stabler, G. (2014). An Introduction to Syntactic Analysis and Theory. Oxford: Wiley-Blackwell. -Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για θέματα που θα επιλέξουν οι φοιτητές.
Τελευταία Επικαιροποίηση
27-11-2023