ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΕ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΚΑΙ ΜΟΥΣΕΙΑ. ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΕ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΚΑΙ ΜΟΥΣΕΙΑ. ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ / PRACTICE IN ARCHAEOLOGICAL SITES AND MUSEUMS. SEMINAR
ΚωδικόςΑΠΡ351
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΙστορίας και Αρχαιολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600019227

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας 2020-2021

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 21
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό Κατ' ΕπιλογήνΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΕ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΚΑΙ ΜΟΥΣΕΙΑ. ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600244053
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Οι φοιτητές πρέπει να έχουν βασικές γνώσεις Προϊστορικής Αρχαιολογίας
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι εξοικειωμένοι: α) με διαφορετικές μουσειολογικές προσεγγίσεις ως προς την έκθεση πολιτισμικών καταλοίπων της προϊστορικής περιόδου, β) με διαφορετικές πρακτικές διαχείρισης προϊστορικών αρχαιολογικών ευρημάτων σε συνθήκες σωστικών ή/και συστηματικών αρχαιολογικών ανασκαφών, γ) με ζητήματα διαχείρισης της πολιτισμικής κληρονομιάς. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση, διδάσκοντας στη Μέση Εκπαίδευση, να υποστηρίξουν με ιδιαίτερη επιτυχία την οργάνωση επισκέψεων σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους, προετοιμάζοντας και καθοδηγώντας τους μαθητές τους στη βιωματική πρόσληψη γνώσεων (μέσα από την επαφή με τα ίδια τα αντικείμενα/χώρους/ανθρώπους κλπ), συμπληρωματικά ως προς τη διδασκαλία μαθημάτων εντός της σχολικής αίθουσας.
Γενικές Ικανότητες
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα οργανώνεται σε τρεις άξονες. Ο πρώτος αφορά επισκέψεις σε προϊστορικές συλλογές μουσείων της Θεσσαλίας και της Μακεδονίας. Ο δεύτερος άξονας αφορά επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους στις περιοχές αυτές καθώς και σε ανασκαφές προϊστορικών οικισμών που βρίσκονται σε εξέλιξη. Ως προς τον τρίτο άξονα, στο πλαίσιο του μαθήματος εξετάζονται ζητήματα παρουσίασης των αρχαιολογικών ευρημάτων στο ευρύ κοινό και ιδιαίτερη αναφορά γίνεται σε ανασκαφές και εκπαιδευτικά προγράμματα. Τη θεματική, τους στόχους και το αποτέλεσμα συγκεκριμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων, οι φοιτητές τα παρακολουθούν σε συνεννόηση με τους υπεύθυνους για τα προγράμματα αυτά αρχαιολόγους/μουσειολόγους. Το μάθημα περιλαμβάνει, εκτός από τις επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία, συνεντεύξεις με αρχαιολόγους. Το μάθημα προσφέρεται σε περιορισμένο αριθμό φοιτητών. Η εξέταση γίνεται με γραπτή εργασία και προφορική παρουσίασή της.
Λέξεις Κλειδιά
Μουσειακή εκπαίδευση, Σύγχρονα θέματα αρχαιολογίας και αρχαιολογικών επιστημών, Μνημεία, Αρχαιολογικές θέσεις
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Στη διδασκαλία χρησιμοποιείται power-point και η πλατφόρμα e-learning του ΑΠΘ. Επικοινωνία με e-mails.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις39
Άσκηση Πεδίου18
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων30.5
Συγγραφή εργασίας / εργασιών90
Εξετάσεις2.5
Σύνολο180
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτή εργασία α) ατομική και β) ομαδική
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1) Μιλώντας στα παιδιά για το παρελθόν. Μια διεπιστημονική ματιά, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 12673692, Έκδοση: 1η/2012, Συγγραφείς: Γαλανίδου, Νένα, ISBN: 9789604710423, Διαθέτης (Εκδότης): ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ Κ. ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗ & ΣΙΑ ΟΕ, 2) Μουσείο: Αποθήκη ή ζωντανός οργανισμός; Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 11681 Έκδοση: 1η έκδ./2003 Συγγραφείς: Οικονόμου Μαρία, ISBN: 978-960-218-319-9, Διαθέτης (Εκδότης): ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΕ
Τελευταία Επικαιροποίηση
07-12-2023