Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μεταπτυχιακοί φοιτητές, με την ολοκλήρωση των μαθημάτων, θα πρέπει να είναι ενημερωμένοι για τα χαρακτηριστικά του σύγχρονου κοινωνικοοικονομικού περιβάλλοντος καθώς και τις σύγχρονες τάσεις του εξωτερικού και εσωτερικού οργανωσιακού περιβάλλοντος και σε θέση:
- να αναγνωρίζουν τις προκλήσεις του σύγχρονου κοινωνικοοικονομικού περιβάλλοντος
- να αναγνωρίζουν τα δυνατά και αδύνατα σημεία των οργανισμών που προσφέρουν υπηρεσίες εκπαίδευσης στα πολύγλωσσα και πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα
- να αναγνωρίζουν την σπουδαιότητα των στοιχείων που επηρεάζουν τις αποφάσεις διοίκησης
- να αναλύουν τις ευκαιρίες και απειλές του εξωτερικού περιβάλλοντος και πως πρέπει να αξιοποιηθούν και αντιμετωπισθούν
Περιεχόμενο Μαθήματος
Αντικείμενο του μαθήματος είναι η παρουσίαση και ανάλυση του σύγχρονου κοινωνικοοικονομικού περιβάλλοντος που χρειάζεται να προβλεφθούν, αναλυθούν και αξιολογηθούν από τις διοικήσεις οργανισμών που προσφέρουν υπηρεσίες εκπαίδευσης στα πολύγλωσσα και πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα και αφορούν: α) στην προσαρμοστικότητα-ευελιξία, β) στην δια βίου εκπαίδευση, γ) στην ολική ποιότητα, δ)στην καινοτομία και επιχειρηματικότητα, ε) στην διεπιστημονικότητα και πολυπολιτισμικότητα, ώστε να ανταποκρίνονται στην ανταγωνιστικότητα του παγκοσμιοποιημένου περιβάλλοντος. Στο πλαίσιο αυτό, το μάθημα εστιάζει και στο τρόπο με τον οποίο αυτές οι προκλήσεις, ευκαιρίες και απειλές του εξωτερικού περιβάλλοντος θα πρέπει να αντιμετωπισθούν και αξιοποιηθούν από τον οργανισμό προκειμένου να προσφέρει ποιοτικές εκπαιδευτικές υπηρεσίες.
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
- Πετρίδου Ευγενία , Διοίκηση – Μάνατζμεντ: Μια εισαγωγική προσέγγιση , Θεσσαλονίκη, εκδόσεις σοφία, 3η έκδοση 2011.
- Παπαναούμ, Ζ. (1995). Η διεύθυνση του σχολείου. Θεσσαλονίκη , εκδ. Κυριακίδη.
- Παπαναούμ, Ζ. (επιμ.) (2000). ‘Ο προγραμματισμός του εκπαιδευτικού έργου στη σχολική μονάδα : από τη θεωρία στην πράξη. Θεσσαλονίκη
- Μπρίνια Β., Management Εκπαιδευτικών Μονάδων, Αθήνα, εκδόσεις Σταμούλη (2008)
- Σαϊτης, Χ. (2005). Οργάνωση και διοίκηση της εκπαίδευσης. Αθήνα : Ατραπός
- Χατζηπαναγιώτου, Π. (2003). Η διοίκηση του σχολείου και η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στη διαδικασία λήψης αποφάσεων. Θεσσαλονίκη: Κυριακίδης.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
- Αθανασούλα - Ρέππα Α., (2008) Εκπαιδευτική Διοίκηση και Οργανωσιακή Συμπεριφορά, Αθήνα: Έλλην.
- Βακόλα, Μ. & Νικολάου Ι. (2012), Οργανωσιακή Ψυχολογία και Συμπεριφορά, Εκδόσεις Rosili, Αθήνα
- Παπακωνσταντίνου Γ. & Αναστασίου Σ. ( 2013) Αρχές Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού. Η διοίκηση του ανθρώπινου δυναμικού της Εκπαίδευσης, Αθήνα, Gutenberg
- Πασιαρδής Π.( 2014) Εκπαιδευτική ηγεσία , Αθήνα, Μεταίχμιο
- Bush, T. Bell L. & Middlewood, D. (2010). The Principles of Educational Leadership & Management. London : Sage
- Bush T. (2011) Theories of Educational Leadership and Management, London: Sage
- Coleman, M. & Earley, P. (2004) Leadership and Management in Education: Cultures, Change and Context, London: Oxford University Press
- Mullins L. & Christy J. (2015) Μανατζμεντ και Οργανωσιακή Συμπεριφορά, Αθήνα, UTOPIA.