Σύγχρονο κοινωνικό-οικονομικό περιβάλλον

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣύγχρονο κοινωνικό-οικονομικό περιβάλλον / Contemporary socio-economic environment
ΚωδικόςΥ-004
Διατμηματικό ΠρόγραμμαΓλώσσες, Επικοινωνία & Διοίκηση Υπηρεσιών Εκπαίδευσης στο σύγχρονο κοινωνικό, οικονομικό και τεχνολο
Συνεργαζόμενα ΤμήματαΓαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Οικονομικών Επιστημών
Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής
Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600012603

Πρόγραμμα Σπουδών: Γλώσσες, Επικοινωνία & Διοίκηση Υπηρεσιών Εκπαίδευσης στο σύγχρονο κοινωνικό, οικονομικό και τεχνολο

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 40
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό116

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣύγχρονο κοινωνικό-οικονομικό περιβάλλον
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600244172
Τύπος Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Γενικών Γνώσεων
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι μεταπτυχιακοί φοιτητές, με την ολοκλήρωση των μαθημάτων, θα πρέπει να είναι ενημερωμένοι για τα χαρακτηριστικά του σύγχρονου κοινωνικοοικονομικού περιβάλλοντος καθώς και τις σύγχρονες τάσεις του εξωτερικού και εσωτερικού οργανωσιακού περιβάλλοντος και σε θέση: - να αναγνωρίζουν τις προκλήσεις του σύγχρονου κοινωνικοοικονομικού περιβάλλοντος - να αναγνωρίζουν τα δυνατά και αδύνατα σημεία των οργανισμών που προσφέρουν υπηρεσίες εκπαίδευσης στα πολύγλωσσα και πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα - να αναγνωρίζουν την σπουδαιότητα των στοιχείων που επηρεάζουν τις αποφάσεις διοίκησης - να αναλύουν τις ευκαιρίες και απειλές του εξωτερικού περιβάλλοντος και πως πρέπει να αξιοποιηθούν και αντιμετωπισθούν
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Αντικείμενο του μαθήματος είναι η παρουσίαση και ανάλυση του σύγχρονου κοινωνικοοικονομικού περιβάλλοντος που χρειάζεται να προβλεφθούν, αναλυθούν και αξιολογηθούν από τις διοικήσεις οργανισμών που προσφέρουν υπηρεσίες εκπαίδευσης στα πολύγλωσσα και πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα και αφορούν: α) στην προσαρμοστικότητα-ευελιξία, β) στην δια βίου εκπαίδευση, γ) στην ολική ποιότητα, δ)στην καινοτομία και επιχειρηματικότητα, ε) στην διεπιστημονικότητα και πολυπολιτισμικότητα, ώστε να ανταποκρίνονται στην ανταγωνιστικότητα του παγκοσμιοποιημένου περιβάλλοντος. Στο πλαίσιο αυτό, το μάθημα εστιάζει και στο τρόπο με τον οποίο αυτές οι προκλήσεις, ευκαιρίες και απειλές του εξωτερικού περιβάλλοντος θα πρέπει να αντιμετωπισθούν και αξιοποιηθούν από τον οργανισμό προκειμένου να προσφέρει ποιοτικές εκπαιδευτικές υπηρεσίες.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις200,8
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων502
Εκπόνηση μελέτης (project)803,2
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Συγγραφή εργασίας/ων
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
- Πετρίδου Ευγενία , Διοίκηση – Μάνατζμεντ: Μια εισαγωγική προσέγγιση , Θεσσαλονίκη, εκδόσεις σοφία, 3η έκδοση 2011. - Παπαναούμ, Ζ. (1995). Η διεύθυνση του σχολείου. Θεσσαλονίκη , εκδ. Κυριακίδη. - Παπαναούμ, Ζ. (επιμ.) (2000). ‘Ο προγραμματισμός του εκπαιδευτικού έργου στη σχολική μονάδα : από τη θεωρία στην πράξη. Θεσσαλονίκη - Μπρίνια Β., Management Εκπαιδευτικών Μονάδων, Αθήνα, εκδόσεις Σταμούλη (2008) - Σαϊτης, Χ. (2005). Οργάνωση και διοίκηση της εκπαίδευσης. Αθήνα : Ατραπός - Χατζηπαναγιώτου, Π. (2003). Η διοίκηση του σχολείου και η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στη διαδικασία λήψης αποφάσεων. Θεσσαλονίκη: Κυριακίδης.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
- Αθανασούλα - Ρέππα Α., (2008) Εκπαιδευτική Διοίκηση και Οργανωσιακή Συμπεριφορά, Αθήνα: Έλλην. - Βακόλα, Μ. & Νικολάου Ι. (2012), Οργανωσιακή Ψυχολογία και Συμπεριφορά, Εκδόσεις Rosili, Αθήνα - Παπακωνσταντίνου Γ. & Αναστασίου Σ. ( 2013) Αρχές Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού. Η διοίκηση του ανθρώπινου δυναμικού της Εκπαίδευσης, Αθήνα, Gutenberg - Πασιαρδής Π.( 2014) Εκπαιδευτική ηγεσία , Αθήνα, Μεταίχμιο - Bush, T. Bell L. & Middlewood, D. (2010). The Principles of Educational Leadership & Management. London : Sage - Bush T. (2011) Theories of Educational Leadership and Management, London: Sage - Coleman, M. & Earley, P. (2004) Leadership and Management in Education: Cultures, Change and Context, London: Oxford University Press - Mullins L. & Christy J. (2015) Μανατζμεντ και Οργανωσιακή Συμπεριφορά, Αθήνα, UTOPIA.
Τελευταία Επικαιροποίηση
08-12-2023