ΕΠΙΣΤΗΜΟΛΟΓΙΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΘΕΩΡΙΩΝ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΠΙΣΤΗΜΟΛΟΓΙΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΘΕΩΡΙΩΝ / PEDAGOGICAL AND EDUCATIONAL EPISTEMOLOGY
ΚωδικόςΖ.1.262
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΕπιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΑργύριος Κυρίδης
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID80000324

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΠΙΣΤΗΜΟΛΟΓΙΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΘΕΩΡΙΩΝ
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Class ID
600244271
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
• Κατανόηση της έννοιας της επιστήμης • Κατανόηση της διαδικασίας της επιστημονικής παραγωγής • Κατανόηση του φάσματος των επιστημών και των κλάδων τους • Κατανόηση της πολυδιάστατης φύσης της εκπαίδευσης και του πλέγματος των επιστημών που την υποστηρίζουν και την ερευνούν • Να αναγνωρίζουν και να κατανοούν τα εκπαιδευτικά φαινόμενα και τα προβλήματα μέσα από διαφορετικές επιστημολογικές οπτικές
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η έννοια της επιστήμης - Οι επιστήμες και οι κλάδοι τους - Η επιστημονική παραγωγή και η παραγωγή της γνώσης – Βασικές έννοιες της κοινωνιολογίας της γνώσης – Οι επιστήμες της εκπαίδευσης και της αγωγής – Βασική ταξινόμηση των επιστημών της εκπαίδευσης και της αγωγής - Βασικές παιδαγωγικές θεωρίες και η επιστημολογική τους προσέγγιση.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις39
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων11
Προετοιμασία & μελ.25
Σύνολο75
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Διαμορφωτική και τελική αξιολόγηση. Πρόοδοι στη διάρκεια του εξαμήνου και τελική εργασία.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Κουζέλης, Γ. (επιμ.) (1993). Επιστημολογία. Αθήνα: Νήσος. Mialaret, G. (2011). Περί Παιδαγωγικής και Εκπαίδευσης. Αθήνα: Gutenberg.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Kuhn, T.S. (1997). Η δομή των κοινωνικών επαναστάσεων. Αθήνα: Σύγχρονα Θέματα. Popper, K. (2003). Η ανοιχτή κοινωνία και οι εχθροί της. Αθήνα: Παπαζήσης. Mialaret, G. (2008). Οι επιστήμες της εκπαίδευσης. Αθήνα: Μεταίχμιο.
Τελευταία Επικαιροποίηση
09-09-2021