ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΤΟΥ ΧΟΡΟΥ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΤΟΥ ΧΟΡΟΥ / PEDAGOGICAL AND DIDACTIC APPROACHES OF DANCE
ΚωδικόςΜΑΥ3
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τη Θεσσαλονίκη
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΔημήτριος Χατζόπουλος
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600022273

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟ ΧΟΡΟ

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 44
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό117,5

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΤΟΥ ΧΟΡΟΥ
Ακαδημαϊκό Έτος2023 – 2024
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Class ID
600245453
Τύπος Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα: • Γνωρίζουν το θεωρητικό υπόβαθρο για την αποτελεσματική διδασκαλία του χορού στην εκπαίδευση. • Θα εμβαθύνουν και θα εφαρμόζουν μαθητοκεντρικές μεθόδους διδασκαλίας • Αναπτύξουν κριτική σκέψη για τις θεωρητικές προσεγγίσεις διαχείρισης της τάξης. • Συνθέτουν τις γνώσεις που έχουν αποκτήσει για την επίτευξη των στόχων της Φυσικής Αγωγής μέσω του χορού. • Εξοικειωθούν με τις έννοιες που απαιτούνται για την αξιολόγηση των μαθητών/τριων και το έργο του εκπαιδευτικού. • Είναι σε θέση να διατυπώνουν και να εξετάζουν ερευνητικά ερωτήματα σε σχέση με τις παιδαγωγικές προσεγγίσεις του χορού στην εκπαίδευση.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Οργάνωση μαθήματος και παράγοντες αποτελεσματικής διδασκαλίας 2. Μέθοδοι διδασκαλίας 3. Δημιουργικότητα 4. Προσωπικότητα εκπαιδευτικού 5. Πρόληψη και αντιμετώπιση ανεπιθύμητης συμπεριφοράς Ι (μπιχεβιοριστικά μοντέλα) 6. Πρόληψη και αντιμετώπιση ανεπιθύμητης συμπεριφοράς ΙΙ (μοντέλα αυτορρύθμισης) 7. Βασικές έννοιες εκπαιδευτικής ψυχολογίας 8. Η γλώσσα σώματος του εκπαιδευτικού 9. Άδηλη και έκδηλη μάθηση 10. Επιτελικές λειτουργίες και χορός 11. Θέματα αξιολόγησης μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών 12. Παρουσίαση εργασιών 13. Εξετάσεις
Λέξεις Κλειδιά
Εκπαίδευση, χορός
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις40
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων50
Συγγραφή εργασίας / εργασιών50
Εξετάσεις50
Σύνολο190
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
1. Παρουσίαση εργασιών (20) 2. Ατομικές εργασίες (20) 3. Τελική γραπτή εξέταση (60)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Donnelly, F., Mueller, S. & Gallahue, D. (2019). Αναπτυξιακή φυσική αγωγή για όλα τα παιδιά : από τη θεωρία στην πράξη. Επιμέλεια Τσορμπατζούδης, Χ. & Ευαγγελινού, Χ. Θεσ/νικη: University Studio Press. Χατζόπουλος, Δ. (2012). Διδακτική Φυσικής Αγωγής. Θεσ/νικη: ΠΑΜΑΚ. Χατζόπουλος, Δ. (2021). Δια βίου άθληση με δημιουργικό χορό και αερόμπικ. Θεσ/νικη: ΠΑΜΑΚ.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Gilbert, A. (2015). Creative dance for all ages. Champaign, IL.: Human Kinetics. Rink, J. (2006) Teaching physical education for learning. Boston: McGraw Hill.
Τελευταία Επικαιροποίηση
19-01-2024