Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Ενδεικτικά:
1. Η. Ρεράκης, Ο «άλλος» στο ελληνικό σχολείο. Ορθόδοξη χριστιανοπαιδαγωγική θεώρηση, εκδ. Π. Πουρναράς, Θεσσαλονίκη 2006
2. Η. Ρεράκης, Κοινωνική ένταξη και θρησκευτική αγωγή του μαθητή στο ελληνικό σχολείο, εκδ. Π. Πουρναράς, Θεσσαλονίκη 2010
3. Η. Ρεράκης, Θρησκευτικά και πολιτισμικά πρότυπα στο μάθημα «Η Γλώσσα μου» της Α/βάθμιας Εκπαίδευσης (το διδακτικό τους περιεχόμενο) εκδ. Έλλην. Αθήνα 1997
4. Η. Ρεράκης, θρησκευτικά και πολιτισμικά πρότυπα στο έργο του Δ. Σολωμού, εκδ. Μ Γρηγόρης, 2η Έκδοση, Αθήνα 2004
5. Χ. Ουσκατέσκου, Συνοπτική θεωρία και ιστορία του Πολιτισμού, εκδ. Γρηγόρης, Αθήνα 1986
6. Βλάσιος Φειδάς, Εκκλησιαστική Ιστορία, τ. 1 και 2, Αθήνα 2002 και 3, Αθήναι 2014
7. G. Dagron, Η γέννηση μιας πρωτεύουσας: Η Κωνσταντινούπολη και οι θεσμοί της από το 330 ως το 451, εκδ. Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης, Αθήνα 2000
8. G. Ostrogorsky, Ιστορία του βυζαντινού κράτους, εκδ. Σ. Δ. Βασιλόπουλος Σ. Δ., τ. 1-3, Αθήνα 2001
9. Σ. Πατούρα-Σπανού, Χριστιανισμός και Παγκοσμιότητα στο πρώιμο Βυζάντιο. Από τη θεωρία στην Πράξη, εκδ. Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών, Αθήνα 2008
10. Β. Κουκουσάς-Δ. Βαλαής, Θέματα Εκκλησιαστικής Ιστορίας, τ. 2, εκδ. Μπαρμπουνάκης, Θεσσαλονίκη 2011
11.Δ. Βαλαής, Εκκλησιαστική Ιστορία: Ζητήματα της Β΄ χιλιετίας, Θεσσαλονίκη 2014
12. Σ. Αναγνωστοπούλου, « Η ιστορικότητα του «Εθνικού Ρόλου» της Εκκλησίας της Ελλάδος: Έθνος Ελληνικό ή Έθνος Ελληνορθόδοξο;» στο Δομές και Σχέσεις Εξουσίας στη Σημερινή Ελλάδα, Ίδρυμα Σάκη Καράγιωργα, Αθήνα 2000
13. Α. Παπαρίζος, «Θρησκεία και Πολιτική Παιδεία», Επιθεώρηση Πολιτικής Επιστήμης, αρ. 3(1983).
14. Α. Παπαρίζος,, «Διαφωτισμός, Θρησκεία και Παράδοση στην Σύγχρονη Ελληνική Κοινωνία», στο Ν.Δεμερτζής (επιμ.) Η Ελληνική Πολιτική Κουλτούρα Σήμερα, Αθήνα, Οδυσσέας, 1994, σελ. 75 -113
15. Α. Παπαρίζος, «Οι κύριες κατευθυντήριες αντιλήψεις για την Ελληνική Ιστορία στην Σύγχρονη Ελληνική Ιδεολογία», στο Πολιτική, Δίκαιο και Φιλοσοφία, Τιμή Γ.Κ. Βλάχου, Αθήνα, Σάκκουλας, 1995, σελ. 351 -380
16. Α. Παπαρίζος, «Οι κυρίαρχες αντιλήψεις για τον άνθρωπο στον Ελληνισμό και τον Χριστιανισμό», στοΑρχαιολογία, Αθήνα, τεύχος 37, Δεκέμβριος 1990, σελ. 65 - 70
17. Α. Παπαρίζος, «Η ταυτότητα των Ελλήνων, τρόποι αυτοπροσδιορισμού και η επίδραση της ελληνικήςΟρθοδοξίας», στο Χρ. Κωνσταντοπούλου και (επιμ), «εμείς» και οι «άλλοι», Αθήνα, ΕΚΚΕ καιΔαρδανός, 1999, σελ. 135 – 151
18. Κ. Δημαράς, Ελληνικός Ρωμαντισμός, Ερμής , Αθήνα 1994
19. Πασχάλης Κιτρομηλίδης, Η Γαλλική Επανάσταση και η Νοτιοανατολική Ευρώπη, Πορεία, Αθήνα 2000
20. Γεώργιος Μπαμπινιώτης, «Οι άρρηκτοι δεσμοί Ορθοδοξίας και Ελληνισμού», στην εφημ. ΤΟ ΒΗΜΑ, 19-04-1998
21. , Ιω. Ζηζιούλας, Ελληνισμός και Χριστιανισμός. Η συνάντηση των δύο κόσμων, έκδ. Αποστολική Διακονία, Αθήνα 2003. α΄ έκδοση Ιστορία του Ελληνικού Έθνους, τόμος Στ΄, εκδ. Εκδοτική Αθηνών, Αθήνα 1976, σσ. 519-559.
22. Λ. Μπενάκης, «Η ελληνική φιλοσοφία των πρώτων χριστιανικών αιώνων», Ιστορία του Ελληνικού Έθνους, τόμος Στ΄, εκδ. Εκδοτική Αθηνών, Αθήνα 1976, σσ. 430-459.
23. P. Lemerle, Ο πρώτος βυζαντινός ουμανισμός, Σημειώσεις και παρατηρήσεις για την εκπαίδευση και την παιδεία στο Βυζάντιο από τις αρχές ως τον 10ο αιώνα, μτφρ. Μαρία Νυσταζοπούλου-Πελεκίδου, ΜΙΕΤ, Αθήνα 1981
24. A. Long, Η ελληνιστική φιλοσοφία, εκδ. ΜΙΕΤ, Αθήνα 21990.
25. Ν. Ματσούκας, Ιστορία της Βυζαντινής Φιλοσοφίας, εκδ. Βάνιας, Θεσσαλονίκη 1994
26. Κ. Παπαϊωνάνου, Η αποθέωση της ιστορίας, Αθήνα 1992
27. J. Perin, «Ελληνισμός και Χριστιανισμός», στο συλλογ. Τόμο: Η Φιλοσοφία τ. Α΄ Από τον Πλάτωνα ως τον Θωμά τον Ακινάτη, επιμ. Φ. Σατελιέ, μτφρ. Κ. Παπαγιώργη, Αθήνα 21989
28. Στ. Ράνσιμαν, Βυζαντινός Πολιτισμός, μτφρ. Δέσποινας Δετζώρτζη, εκδ. ΟΕΒΔ, Αθήνα 1979
29. Β. Τατάκης, Η ελληνική και πατερική βυζαντινή φιλοσοφία, εκδ. Αρμός, Αθήνα 2000
30. Χ. Τερέζης, Η θέση της ελληνικής φιλοσοφίας στην Ορθόδοξη Ανατολή, εκδ. Πουρναρά, Θεσσαλονίκη 1995